Koszyk

Cosmoprof INDIA z międzynarodowym rozmachem

Materiał sponsorowany.

Niezwykłym sukcesem okazała się edycja Cosmoprof India 2024, która odbyła się w dniach 5-7 grudnia w Jio World Convention Center w Bombaju. Targi, zorganizowane w Indiach przez BolognaFiere Group i Informa Markets, odnotowały imponujący wzrost.

Rekordowy rozmach

W przedsięwzięciu wzięło udział 11 124 uczestników (to wzrost o 27% w porównaniu z 2023 r.), pochodzących z całych Indii, a także ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Nepalu, Sri Lanki, USA, Rosji, Włoch, Korei Południowej i innych krajów. Goście mieli możliwość nawiązania kontaktów z 345 wystawcami, reprezentującymi ponad 700 marek (to  z kolei 55-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym) z 21 krajów i regionów.

Dzięki inicjatywom i projektom promującym targi w poprzednich miesiącach, godny odnotowania okazał się udział międzynarodowych wystawców. Spoza Indii pochodziło ich 57% (z czego 34% z Europy, 9,5% z obu Ameryk i 26,5%[1]  z regionu Azji i Pacyfiku). Warto zaznaczyć, że 76% wystawców wzięło udział w wystawie po raz pierwszy, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu, jakim światowa społeczność kosmetyczna darzy Cosmoprof India.

Na dynamiczny rozwój targów wskazuje też znaczny wzrost powierzchni wystawienniczej, która w tym roku osiągnęła 20 252 metrów kwadratowych (a co stanowi wzrost o 68% w porównaniu do 2023 r.).

Dużą uwagę poświęcono programom kojarzeń i promocji międzynarodowej. Udział 9 pawilonów grupowych i krajowych – m.in. Australii, Brazylii, Hiszpanii, Indonezji, Korei Południowej, Niemiec, Tajwanu, Wielkiej Brytanii i Włoch – wzbogacił ofertę targową o międzynarodowe nowości. Około 200 członków kadry kierowniczej wyższego szczebla oraz najistotniejszych nabywców z 9 krajów i regionów, biorąc udział w Cosmoprof India, skorzystało ze specjalistycznych narzędzi do kojarzenia osób B2B, unaoczniając w ten sposób rolę targów jako platformy komunikacyjnej dla liderów branży w regionie.

Atrakcje, nagrody i wydarzenia

Ofertę wystawienniczą połączono z ekskluzywnymi spostrzeżeniami i specjalnymi inicjatywami. Ponad 350 gości wzięło udział w 16 sesjach edukacyjnych CosmoTalks i CosmoForum, przy strategicznym wspaciu i z udziałem renomowanych agencji zajmujących się trendami, takich jak: Asia Cosme Labs, BEAUTYSTREAMS, Centdegres, Ecovia International, Euromonitor International, Fashion Snoops, WGSN wraz z Bombay Shaving Company, Looks Salon i Reliance Retail. Wielki sukces odnotowały wydarzenia dedykowane kanałowi profesjonalnemu, z inauguracją ONE SHOT BY ON HAIR, pokazami na żywo i sesjami stylizacji włosów, w których wzięło udział ponad 250 osób, a także z prezentacjami Światowego Spotkania Masażu, skupiającego się właśnie na masażu i zabiegach holistycznych.

Nagrody COSMOPROF INDIA i COSMOPACK INDIA AWARDS – projekt, którego kuratorem jest BEAUTYSTREAMS dla sieci Cosmoprof – wyróżniły najwybitniejsze produkty na targach Cosmoprof India 2024 i ilustruwały ewolucję nawyków kosmetycznych konsumentów. W tym roku konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, co zaowocowało imponującym wzrostem liczby zgłoszeń – aż o 105% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponad 400 osób spośród wystawców, kupujących, mediów i prasy 5 grudnia wzięło udział w Cosmoprof India Awards & Networking Night, podczas którego zaprezentowano „Runway by Cosmoprof India” – olśniewający pokaz mody i urody, którego kuratorami byli znani projektanci Paras i Shalini z Geisha Designs. Wydarzenie okazało się sukcesem także dzięki nieocenionemu wsparciu sponsorów: ITA – Włoskiej Agencji Handlowej (Sponsor Platynowy), Beauty Garage (Sponsor Runway) i Streamline (Sponsor Fryzur) oraz ENRICH (Sponsor Makijażu).

Entuzjastyczne uwagi zainteresowanych

Bogata oferta wystawiennicza, wysokiej jakości treści i skuteczne narzędzia biznesowe Cosmoprof India zostały wysoko ocenione i docenione przez zainteresowane strony na parkiecie wystawowym.

Cosmoprof India to targi o znaczeniu krajowym na dynamicznie rozwijającym się rynku. Dostrzegliśmy duży udział i obiecujące możliwości biznesowe w perspektywie krótko- i długoterminowej – powiedział Filippo Cavalleri, Sales Area Manager, oddział PL Alfaparf Milano SPA (Włochy).

Zdecydowaliśmy się wziąć udział w Cosmoprof India, aby poznać rynek indyjski, który wykazuje ogromny potencjał. Odnotowaliśmy tam wysoki poziom wykształcenia zawodowego i spotkaliśmy indyjskich specjalistów z otwartym podejściem do średnio- i długoterminowych strategii biznesowych. W przyszłości przekonamy się, czy nasza inwestycja przyniesie owocne zwroty! – skomentowała Ilaria Campestri, dyrektor sprzedaży w IDM Automation (Włochy).

Uczestniczenie w targach Cosmoprof India 2024 było dla nas zaszczytem. Platforma znakomicie zaprezentowała innowacje, trendy kosmetyczne i technologie. Nadzorowanie sesji i bycie członkiem jury było zaszczytem, a pomyślne uruchomienie One Shot by On Hair i obszaru startowego naprawdę odzwierciedla wizję i doskonałość wydarzenia – podkreślił Samir Srivastav, dyrektor generalny Looks Salon (Indie).

Cosmoprof India zawsze inspirował branżę kosmetyczną innowacjami i technologią. W tym roku zespół Cosmoprof po raz kolejny zorganizował wydarzenie, które naprawdę mnie zadziwiło. Pokaz był większy i lepszy w porównaniu z ubiegłym rokiem; teraz moje oczekiwania w odniesieniu do następnej edycji będą jeszcze wyższe – oświadczył Jayan Sathyan, szef grupy ds. urody – Lulu Group International (ZEA).

Uczestnictwo w Cosmoprof India 2024 oferuje bezcenny wgląd w trendy i zapewnia wiedzę z pierwszej ręki na temat popytu rynkowego. Dla New Edition jest to istotny krok w wypracowywaniu widoczności marki, budowaniu partnerstw i utrzymywaniu się w czołówce na konkurencyjnym rynku. Uzyskana ekspozycja i możliwości nawiązywania kontaktów pozwoliły na stworzenie mocnych podstaw pod przyszły wzrost i innowacje – zadeklarował Mohamed Shafeeg, dyrektor generalny New Edition (Malediwy).

Cosmoprof Mumbai 2024 naprawdę pokazał dynamiczną energię indyjskiego przemysłu kosmetycznego i byliśmy dumni, że możemy być częścią tak niesamowitej platformy. Wzięliśmy udział w wydarzeniu „One Shot by On Hair”, realizując innowacyjne i zrównoważone pokazy pielęgnacji włosów, oraz w pokazie na ekskluzywnym wybiegu. Cosmoprof w dalszym ciągu wyznacza standardy doskonałości i innowacji w przestrzeni kosmetycznej, zapewniając nieocenioną platformę do łączenia się z liderami branży i odkrywania przyszłości piękna – dodała Ankith Arora, dyrektor generalna i założycielka Streamline Beauty India Pvt Ltd (Indie).

Pozytywnym odbiorem cieszyły się także tegoroczne pawilony lokalne.

Australijska Komisja ds. Handlu i Inwestycji z przyjemnością zaprosiła kilka krajowych marek kosmetycznych na Cosmoprof India 2024. Inicjatywa ta podkreśla nasze zaangażowanie we wspieranie rozwoju indyjskiej branży kosmetycznej poprzez dzielenie się wiedzą, innowacjami i partnerstwem. W tym roku zaobserwowaliśmy duże zainteresowanie, a biorąc pod uwagę ciepłe przyjęcie, jakie otrzymaliśmy, pragniemy sprowadzić delegację ponownie w przyszłym roku. Dziękuję zespołowi Cosmoprof za całe wsparcie – powtórzył John Southwell, starszy komisarz ds. handlu i inwestycji w Australijskiej Komisji ds. Handlu i Inwestycji (Austrade).

To było wspaniałe wydarzenie, szczególnie biorąc pod uwagę to, że był to nasz pierwszy udział w pawilonie wiejskim i poznanie potencjału rynku indyjskiego. Organizacja i miejsce były imponująco przygotowane na przyjęcie targów, co podkreśla wagę targów Cosmoprof Mumbai jako wydarzenie B2B w Indiach. Mieliśmy okazję znaleźć naprawdę dobrą lokalizację, a także zyskaliśmy szansę na promowanie Brazylii oraz siłę sektora CT&F, mogąc przy tym liczyć na wsparcie ze strony ApexBrasil i Konsulatu Brazylii w Indiach. Wszyscy brazylijscy wystawcy byli zadowoleni z wyników oraz potencjalnych partnerów i już potwierdzili swój udział w 2025 r. – skomentował Gueisa Silvério, International Business Manager ABIHPEC (Brazylia).

To był pierwszy raz, kiedy delegacja z Niemiec uczestniczyła w targach Cosmoprof India z pawilonem krajowym. 10 firm zaprezentowało produkty „wyprodukowane w Niemczech” i odnotowały duże zainteresowanie ich produktami ze strony odwiedzających – skomentowała Birgit Huber, zastępca dyrektora generalnego IKW (Niemcy).

Udział w targach Cosmoprof Expo Mumbai po raz pierwszy był absolutną przyjemnością. Jesteśmy zachwyceni sprawną i profesjonalną organizacją wydarzenia. Sprowadziliśmy delegację indonezyjskich firm, reprezentujących różne specjalizacje kosmetyczne, takie jak: pielęgnacja ciała, pielęgnacja skóry, perfumy, rzęsy i chusteczki do twarzy. Wszyscy nasi uczestnicy byli zachwyceni możliwością wzięcia udziału w wydarzeniu, ponieważ zapewniło ono nieocenioną platformę umożliwiającą nawiązanie kontaktu z szeroką gamą potencjalnych nabywców, importerów i dystrybutorów. Odzew i zaangażowanie, z jakimi się spotkalismy, były w przeważającej mierze pozytywne i jesteśmy naprawdę wdzięczni za możliwość udziału w tym przedsięwzięciu – podkreśliło Indonezyjskie Centrum Promocji Handlu (ITPC) w Chennai.

Pozytywnymi opiniami podzielili także się kupujący i importerzy, którzy wzięli udział w targach Cosmoprof India. Mohamad Alhussein, dyrektor zarządzający JULLY FRANCE PARIS TRADING LTD, importera działającego na Cyprze i w Libanie, oświadczył:

udział w targach to była dla mnie przyjemność; to dobre doświadczenie i znaleźliśmy wiele potencjalnych możliwości współpracy z indyjskimi firmami.

Zarezerwuj termin edycji 2025!

Po tak udanej edycji firmy i zainteresowane strony ponownie spotkają się w Bombaju w przyszłym roku, w dniach 4–6 grudnia 2025 r. Więcej informacji o Targach można znaleźć na stronie: www.cosmoprofindia.


 [1][matematyka – te wartości się nie zgadzają! (34+9,5+26,5=70)]