Koszyk
Natura w wersji de lux

Natura w wersji de lux

| Autor: Steven Bullon

WYWIAD | Z twórcą SCENS – ekologicznej, wegańskiej marki premium, której wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest firma NOVA GROUP – Stevenem Bullonem rozmawiamy o filozofii marki, której mottem jest poszanowanie natury i inspiracja światem roślin.

 

BF: Jaka idea przyświecała Panu przy kreowaniu marki SCENS? Co było Pana motywacją i inspiracją?

S.B.: Po wielu latach doświadczeń w branży kosmetycznej zdałem sobie sprawę, że na rynku brakuje profesjonalnej marki kosmetycznej premium, która byłaby stosowana tylko w obiektach spa, jednocześnie była w 100 proc. naturalna, wegańska, organiczna, a zarazem wysoce
skuteczna. Postanowiłem stworzyć linię, która łączyłaby wszystkie te
właściwości i odpowiadała na takie właśnie potrzeby. I tak narodziła
się marka SCENS. Moim celem jest oferowanie kosmetyków premium, które są naturalne, wegańskie, organiczne, zarazem wysokiej jakości, aby zapewnić klientom ultraskuteczne rezultaty w luksusowy i ekologiczny sposób.

BF: Skąd pomysł na nazwę? Jak interpretuje ją Pan jako autor?

S.B.: Inspiracją dla nazwy SCENS jest słowo „essence”. Czerpię inspirację z esencji natury i skupiam się na niezastąpionych właściwościach roślin
i kwiatów, tworząc możliwie najskuteczniejsze kosmetyki naturalne. Nasze kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, w 100 proc. naturalne, wolne od syntetycznych barwników i substancji zapachowych. Klienci
postrzegają SCENS jako ekologiczną i wegańską markę premium, skoncentrowaną na zrównoważonym rozwoju. Zawartość i stężenie składników aktywnych, a także ich jakość są wyraźnie doceniane przez klientów i postrzegane jako produkt premium. Eleganckie, luksusowe, ekologiczne opakowania produktów, wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, sprawiają, że SCENS jest jedyną w swoim rodzaju i bardzo pożądaną przez klientów marką.

BF: Na czym polega wyjątkowość Państwa produktów i zabiegów? Czym wyróżniają się na tle innych marek?

S.B.: Na rynku jest wiele produktów organicznych i wegańskich, ale oferta
produktów premium jest ograniczona. W SCENS nie tylko używamy wysokiej jakości składników, ale także łączymy w każdej formule wiele aktywnych komponentów, które mają specjalne korzyści dla skóry. Rezultatem są wysoce skoncentrowane formuły z silnie działającymi składnikami aktywnymi. Poza tym nie używamy syntetycznych dodatków, jak wiele innych marek, które są dostępne na rynku. Zastosowane składniki aktywne są w 100 proc. naturalne, a dzięki ich wysokiemu stężeniu i czystości dają spektakularne rezultaty. Wszystkie składniki używane przez SCENS zostały rygorystycznie dobrane w oparciu o ich udowodnioną skuteczność, zgodnie z różnymi badaniami naukowymi. Co ważne, nasze opakowania są również starannie dopracowane. Są nie tylko atrakcyjne, ale także w wysokim stopniu nadają się do recyklingu. Co więcej, nasze zabiegi są wyjątkowe, ekskluzywne, przemyślane tak, aby skutecznie spełniać konkretne potrzeby skóry. Dodatkowo, przed stworzeniem kosmetyków SCENS Skincare przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania nad różnymi rodzajami skóry i głównymi problemami, z którymi borykają się klienci. Nasze kosmetyki
odpowiadają na te właśnie potrzeby, dostarczając najlepszych naturalnych składników.

BF: Działania sprzyjające ochronie i poszanowaniu zasobów naturalnych, redukcja i segregacja odpadów, less waste to już nie tylko modne hasła, ale filozofia życia. W jaki sposób marka SCENS wpisuje się w tę filozofię?

S.B.: To, co nakładamy na nasze ciało, jest równie ważne jak to, co podajemy od środka. W SCENS nie chodzi o „bycie trendy”, to nasz sposób myślenia, nasza filozofia. Nie dostosowywaliśmy ani nie zmienialiśmy istniejącej marki, aby pasowała do tej filozofii. Korzyści płynące ze stosowania naturalnych produktów kosmetycznych są niezaprzeczalne, nie tylko ze względu na ich jakość, ale również na długotrwałe rezultaty. Zależy nam na jakości, bezpieczeństwie i zrównoważonym rozwoju, dlatego też:
– składniki SCENS są organiczne, wegańskie;
– wolne od syntetycznych barwników i substancji zapachowych;
– SCENS zapewnia sprawdzone rezultaty bez szkody dla zdrowia i środowiska;
– SCENS dostarcza organiczne i wegańskie kosmetyki, które odpowiadają na nawet najbardziej wymagające potrzeby w zakresie przeciwdziałania starzeniu się i w trosce o piękną skórę.
SCENS szanuje naturę i królestwo zwierząt. Dlatego wszystkie nasze produkty są wolne od jakichkolwiek składników pochodzenia zwierzęcego
lub składników wytwarzanych przez zwierzęta. W przeciwieństwie
do innych marek nie używamy nawet wosku pszczelego, wszystkie składniki SCENS pozyskiwane są wyłącznie z roślin i kwiatów. W 2020 roku produkty detaliczne SCENS otrzymały certyfikat VEGAN SOCIETY jako marka w 100 proc. WEGAŃSKA oraz certyfikat PETA, znanej organizacji przeciwko okrucieństwu wobec zwierząt.

 

 

BF: Ważnym elementem strategii firmy jest redukcja odpadów i inwestycja w ekologiczne opakowania. Zrównoważony rozwój to dla SCENS zdecydowanie więcej niż nośne hasło marketingowe?

S.B.: Miłość do natury jest wpisana w DNA naszej marki, to nie tylko marketing. Dlatego bardzo koncentrujemy się na zrównoważonym rozwoju i jesteśmy mocno zaangażowani w ochronę środowiska. Skrupulatnie pozyskujemy składniki roślinne od dostawców, którzy spełniają nasze rygorystyczne normy jakości i czystości. Ponieważ głęboko szanujemy naturę, wydobywamy esencję każdego składnika poprzez zoptymalizowane procesy dostosowane do konkretnej części rośliny zawierającej
potrzebne oleje i składniki. Wiele produktów kosmetycznych jest pakowanych w plastikowe opakowania, których rozkład może zająć prawie 1000 lat. SCENS troszczy się o środowisko i wciąż pracuje nad zminimalizowaniem wszelkich szkodliwych skutków. Kosmetyki SCENS pakowane są w butelki z ciemnego szkła, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym ekspozycją na światło naturalne i tlen. Nasze butelki i słoiczki, wykonane z wysokiej jakości surowców,
pozwalają zachować pełną integralność kosmetyków, ich zalety i naturalne właściwości, jednocześnie będąc przyjaznymi dla środowiska. Pasjonujemy się przyrodą i każdego dnia wkładamy dużo pracy w troskę o nią, minimalizując niekorzystne wpływy i optymalnie wykorzystując dostępne zasoby. Do produkcji naszych pudełek używamy tektury z recyklingu, nie stosujemy do pakowania folii celofanowej.

BF: Marka SCENS promuje pielęgnację unisex. W dobie personalizowania i selekcjonowania produktów na wiele kategorii to odważny krok.

S.B.: To podejście rzeczywiście różni się od podejścia wielu marek kosmetycznych. W SCENS każdy produkt musi mieć realny cel i być skuteczny. Nie chcemy bez potrzeby ich mnożyć. Nie wierzymy też w podział na kosmetyki przeznaczone dla KOBIET i kosmetyki przeznaczone dla  MĘŻCZYZN. Wierzymy jednak, że istnieją różne rodzaje skóry i każdy z nich wymaga odpowiednio dobranych produktów. Wiedza o tym, jak rozpoznać rodzaj skóry niezależnie od płci oraz odpowiedni kosmetyk, to bez wątpienia jeden z kluczowych elementów idealnej pielęgnacji.

BF: Czym kierujecie się wybierając instytuty i gabinety partnerskie?
W jakich miejscach marka jest już obecna?

S.B.: Ponieważ oferujemy produkty premium, miejsca, w których dostępna jest marka SCENS, muszą być miejscami referencyjnymi, takimi jak 4–5-gwiazdkowe spa hotelowe oraz luksusowe Day SPA. Oferowane przez nas zabiegi na twarz i ciało, wraz z autorskimi masażami i rytuałami,
są wykonywane przez terapeutów, którzy przechodzą specjalne szkolenia. Dzięki temu mogą w pełni wykorzystywać produkty i techniki SCENS. Pracownicy spa muszą rozumieć filozofię, cel i wartości SCENS. Marka jest dostępna w kilku krajach na całym świecie w wysoko ocenianych uzdrowiskach. W Polsce znajdziemy markę m.in. w: Nice Spa, w Hotelu Bania, w Hotelu Hilton (Świnoujście), w HoteluArłamów; w Hotelu Szczawnica Park, w Ambra day Spa (Kraków) oraz w w SPA_larnia DAY SPA (Puszczykowo).

BF: SCENS to marka premium. Polski dystrybutor NOVA GROUP
słynie z wieloletniej współpracy ze światowymi markami ekskluzywnymi. Doświadczenie i renoma były dla Pana istotnym argumentem przy wyborze partnera biznesowego?

S.B.: W każdym kraju nasi partnerzy mają wyłączną dystrybucję, stąd nasz
wybór zawsze jest głęboko przemyślany. Firma NOVA GROUP jest doskonałym partnerem. Posiada duże doświadczenie w branży kosmetycznej i ma znakomitą renomę na polskim rynku. Dla nas niezwykle ważne jest, aby nasi dystrybutorzy rozumieli filozofię, wartości i cele SCENS. Musimy czuć prawdziwe partnerstwo, a firma NOVA GROUP bardzo dobrze odnalazła się w koncepcji SCENS.


Ze Stevenem Bullonem, kreatorem marki SCENS, rozmawiała Olga Koperkiewicz, redaktor naczelna BEAUTY FORUM.