Koszyk

Rhea Cosmetics

| Autor: Gianmarco Alfonso

O początkach kariery i rozwoju marki rozmawiamy z założycielem brendu Rhea Cosmetics – Gianmarco Alfonso, który ukończeniu studiów na Akademii Sztuk Pięknych postanowił zgłębić tajniki branży kosmetycznej, inspirując się rodzicami, którzy od lat zajmowali się sprzedażą profesjonalnych produktów do pielęgnacji skóry. Ukończywszy studia kosmetologiczne, postanowił stworzyć innowacyjny świat kosmetyków. Z połączenia jego edukacji i doświadczeń narodziła się marka Rhea Cosmetics, oferująca innowacyjne produkty, skuteczne zabiegi i nowoczesne podejście do pielęgnacji skóry.

Jaka jest historia powstania Pana marki kosmetycznej, skierowanej do profesjonalistów?

Początki i geneza marki są głęboko zakorzenione w naszym doświadczeniu jako dystrybutora kosmetyków z ponad 30-letnim stażem na rynku profesjonalnym. Codziennie spotykaliśmy się z tradycyjnym podejściem do klienta, które ograniczało kosmetyczkę lub kosmetologa jedynie do funkcji wykonawcy, pozbawiając go roli kreatywnego twórcy formy pielęgnacji. To doświadczenie zainspirowało nas do gruntownego przemyślenia koncepcji pracy i stworzenia zupełnie nowego podejścia, mającego na celu wzmocnienie możliwości wykorzystania wiedzy, umiejętności i doświadczenia terapeutów skóry. Tak narodziła się innowacyjna Rhea Cosmetics.

Jaka jest filozofia marki?

Rhea powstała z pragnienia stworzenia kosmetyków o unikalnej tożsamości, innych niż dostępne dotychczas na rynku. Nasza wizja i filozofia Rhea ujęte są w sentencji Human Based Skin Care (Pielęgnacja oparta na człowieku), co podkreśla indywidualność każdego z nas, osobiste i unikalne podejście do każdej osoby i opiera się na przekonaniu, że pielęgnacja skóry powinna ściśle odpowiadać indywidualnym potrzebom każdego. Koncepcja indywidualności będąca centralnym filarem naszej filozofii odegrała kluczową rolę w opracowywaniu podejścia spersonalizowanej, szytej na miarę pielęgnacji. W rezultacie stworzyliśmy szeroką gamę produktów, zdolnych dostosować się do zróżnicowanych potrzeb, jakie skóra może wyrażać każdego dnia. Rhea nie ogranicza się zatem jedynie do tworzenia uniwersalnych kosmetyków, lecz angażuje się w opracowanie odpowiedniej pielęgnacji, osobistych, przeznaczonych wyłącznie dla Ciebie produktów.

Co jeszcze wyróżnia markę?

Rhea przełamuje tradycyjne podejście do kosmetyki i angażuje klientów w nowy wymiar doświadczeń sensorycznych. Dzięki temu codzienne stosowanie kosmetyków staje się jednym z najwspanialszych momentów dnia. Stawiamy nie tylko na rezultaty i aktywne składniki hight-tech, ale także na zaangażowanie wszystkich zmysłów podczas korzystania z produktów. Nasza marka ma być dla konsumentów kosmetycznym odkryciem, eksploracją nowych form kosmetycznych o nietypowych teksturach, transformujących, zdolnych zaskakiwać i ekscytować.

Czy to oznacza, że pielęgnacja skóry i dobre samopoczucie są dla Pana równie ważne?

W zasadzie te dwa pojęcia oznaczają dla nas to samo. Nie możemy myśleć o jednym bez uwzględnienia drugiego, ponieważ nasza metodologia opiera się głównie na podejściu neurokosmetycznym – zgodnie z którym dobre samopoczucie, angażujące zmysły podczas aplikacji, zwiększa skuteczność aktywnych składników obecnych w produkcie. Musimy umieć jednocześnie dbać o skórę i nastrój klienta, tworząc holistyczne i zintegrowane podejście do człowieka. A jako że pielęgnacja oznacza dla nas dbanie zarówno o swoją skórę, jak i o siebie samego, ten gest miłości do samego siebie musi być zarówno skuteczny, jak i przyjemny.

Jeśli chodzi o formuły Państwa produktów, jakie konkretne kryteria są brane pod uwagę, aby zapewnić najwyższą jakość i skuteczność?

Formuły high-tech to kolejny istotny filar naszej filozofii, a podejście naukowe i biologiczne uczyniło z Rhei awangardowego gracza na rynku. Do sensorycznego świata kosmetyków wprowadzamy rzeczywistą moc pielęgnacyjną dzięki innowacyjnym, aktywnym składnikom. Stale prowadzimy badania nad najnowszymi substancjami, aby zapewnić maksymalną skuteczność formuł. To, co dla nas ma największą wartość, to wyniki badań naukowych, które przechodzą nasze molekuły. Stworzyliśmy szczegółowe standardy dotyczące tego, w jaki sposób przeprowadzać testy skuteczności, które nasze działy badawcze muszą uwzględniać jako parametr oceny przed włączeniem danego składnika do naszej bazy danych. Nie uznajemy za wiarygodne testów opartych wyłącznie na subiektywnej percepcji; wszystkie składniki Rhea przechodzą testy skuteczności naukowej, wspierane przez technologie lub metodologie naukowe.

Jakie ma Pan plany na przyszłość?

Aktualnie nasz projekt zakłada podniesienie poziomu wyzwania poprzez stworzenie innowacyjnej linii produktów dermokosmetycznych. W ramach tej linii połączymy najnowsze osiągnięcia kosmetologii z technikami medycznego zastosowania, które zostaną zaaplikowane w praktyce z wykorzystaniem metodologii estetycznej.

Z Gianmarco Alfonso rozmawiała redaktor naczelna BEAUTY FORUM Kamila Olszewska

Gianmarco Alfonso

Kosmetolog, założyciel i twórca włoskiej marki Rhea Cosmetics