Z tego artykułu dowiesz się:
• Jakie techniki pigmentacji brwi są teraz najbardziej pożądane?
• W jaki sposób łączyć wybrane metody, by uzyskać naturalny, spójny z wizerunkiem efekt końcowy?
• Jakie aspekty techniczne należy wziąć pod uwagę pracując technikami łączonymi?
• Jaki rodzaj pigmentów jest rekomendowany do wybranych metod/technik pracy?
Techniki hybrydowe w pigmentacji brwi | Nowoczesne techniki makijażu permanentnego różnią się od siebie różnymi niuansami, jednak ich nadrzędnym celem jest efekt końcowy perfekcyjnie imitujący naturalny rysunek brwi. Jedną z ciekawszych i najbardziej uniwersalnych metod uzyskania takiego rezultatu jest umiejętne i precyzyjne stosowanie technik hybrydowych.
Mianem technik hybrydowych określamy te, które łączą atuty mikropigmentacji metodą włosa z precyzyjnym cieniowaniem. Jak rozpoznawać potrzeby klienta i dobierać techniki do stylu wzrostu włosa, rodzaju skóry, a także optymalnie wykorzystać możliwości sprzętu i pigmentów? Oto kilka profesjonalnych wskazówek dotyczących skutecznych i bezpiecznych technik hybrydowych w makijażu permanentnym brwi.
Ponad trendami
Brwi to wyjątkowy element twarzy kobiecej i męskiej, obrazujący emocje, nadający indywidualny wyraz. Jak w każdym aspekcie życia i tu obowiązują pewne trendy i mody, istnieje jednak zbiór zasad, które są ponadczasowe. Moda… przemija i wraca. Dlatego nasza pigmentacja powinna opierać się filarach, które mimo upływu czasu pozostaną zawsze aktualne.
– Indywidualne dopasowanie kształtu, który skoryguje mankamenty i podkreśli atuty, harmonizując z całościowym wizerunkiem;
– Profesjonalny dobór koloru, opierający się na znajomości zasad kolorymetrii i właściwości barwników;
– Właściwy dobór technik, które naśladują naturę, podkreślając dodatkowo indywidualne cechy urody klienta;
– Praca na zasadzie dialogu z klientem i wspólnie wypracowanego kompromisu w odniesieniu do oczekiwanego rezultatu.
Właściwy wybór
Decydując się na metody hybrydowe, musimy wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów, takich jak m.in.: rodzaj skóry (dojrzała, naczyniowa, tłusta), kolor skóry i włosów, naturalny układ włosków (braki w owłosieniu), preferencje klienta. Na szczególną uwagę zasługuje kwestia cery. Oczywiście, każdy profesjonalista wie, że najlepsza do pigmentacji jest cera normalna, z niewidocznymi porami skóry, gładka i jędrna. Z kolei sucha dojrzała skóra daje nam cudne możliwości mikropigmentacji metodą włoskową, w której regeneracja jest spowolniona i po wyłuszczeniu widać każdy włosek, który zaaplikowaliśmy. Skóra sucha i płytko unaczyniona, jeśli odpowiednio spowolnimy szybkość pracy igły, także będzie zachowywać włoski w odpowiednim miejscu. W tym wypadku musimy pamiętać, aby nie przesadzić z naciskiem, ponieważ drobne naczynka skóry pochłoną pigment i po wyłuszczeniu efekt będzie rozmyty, mogą pojawić się niechciane plamki. Najmniej wdzięczna do pigmentacji metodą włoskową jest skóra z dużą liczbą widocznych porów, „gąbczasta” i tłusta. Tutaj, jeśli nie zastosujemy fachowych trików i umiejętności, możemy się spodziewać, że każdy włosek zaaplikowany będzie znacznie grubszy po wyłuszczeniu i najłatwiejszą techniką w tym przypadku jest metoda cieniowania.
Co dla kogo?
Inaczej pod względem pigmentacji zachowują się skóry o odmiennych fototypach. Na jasnej gładkiej skórze metoda włoskowa wygląda pięknie, szczególnie ze względu na kontrast, u osób ciemnoskórych najlepiej sprawdzi się metoda hybrydowa lub ombre. Microblading, który wywodzi się z Chin, na azjatyckiej jędrnej skórze o grubszej warstwie naskórka wychodzi perfekcyjnie. Im dalej na południe Europy skóra jest odporniejsza na podrażnienia, co umożliwia bardziej efektywną aplikację pigmentu przy użyciu ręcznych narzędzi. Niestety, w wielu przypadkach wrażliwa, płytko unaczyniona skóra Polek wymaga szczególnie delikatnych technik, aby pigment przyjął się równomiernie. Skok igły, liczba uderzeń na sekundę, nacisk, kolor i skład pigmentu, liczba i grubość igieł, jakość maszynki – wszystko ma wpływ na efekty pigmentacji. Zbyt duża szybkość igły powoduje, że maszynka pracuje za bardzo agresywnie w skórze, podobnie przecinając naskórek uzyskamy bardzo naturalny efekt tuż po zabiegu, jednak po wyłuszczeniu może zdarzyć się, że część barwnika zaniknie, a efekt będzie nierównomierny. Bardzo ostrożnie należy też podchodzić do takiej pigmentacji w przypadku skór skłonnych do bliznowacenia.
Metoda włosa
Jest jedną z najbardziej precyzyjnie imitujących naturę – pod warunkiem, że zostanie poprawnie wykonana: grubość włosków, ich ułożenie, gęstość w odpowiednich miejscach, kolor, wszystko to ma ogromne znaczenie dla efektu końcowego.
Jak uzyskać włos idealny?
Obserwacja natury jest najważniejsza. Obserwacja wzrostu, kierunków ułożenia włosów, układu na łuku brwiowym, długości i zagęszczenia włosków. Gęstość tworzonych przez nas dodatkowych włosków jest uzależniona od urody i potrzeb klientki co do wyrazistości pigmentacji. Te wszystkie elementy decydują o tym, czy efekt po wyłuszczeniu będzie w niewidoczny sposób akcentował naturę, czy też zbyt nachalnie podkreślał rysy.
Aspekty techniczne
Skóra twarzy wymaga precyzyjnych technik i dużej kontroli głębokości penetracji igły, aplikacji pigmentu w odpowiednie miejsce. Jest wiele trików umożliwiających piękny efekt po pigmentacji. Jednym z nich jest odpowiednie naciągnięcie naskórka i kontrola głębokości aplikacji pigmentu. Technikę, którą dopracowywałam przez lata, nazywam kontrolowaną aplikacją pigmentu. Pigment aplikujemy warstwowo w naskórek, przepychając go do górnych warstw skóry właściwej, gdzie zaaplikowany równomiernie pozostaje bez zmian przez lata. Gwarantuje to brak podrażnienia i krwawienia. Przy łączeniu technik, aby po wyłuszczeniu efekt hybrydy był nadal widoczny, rekomenduję rozpoczęcie od metody włoskowej, a następnie użycie technik wycieniowania. Układ naturalnych włosków i miejsce, gdzie naturalnie pada cień, powinny być wskazówką do wycieniowania pigmentacji. Przy jodełkowym układzie włosków cień powinien być umiejscowiony poziomo w środkowej części brwi. Przy ułożeniu włosków w dół zwykle cień pada w dolnej części brwi itd. Miękkość wycieniowania jest tutaj również bardzo istotna, czyli przejście od największego wycieniowania do świetlistej części z metodą włoskową, przy której prześwituje skóra.Skuteczność pigmentacji i satysfakcja klienta zależą od naszej wiedzy i umiejętności rozpoznawania jego potrzeb, doboru technik do rodzaju skóry oraz sprzętu i pigmentów, których używamy do naszej pracy.
Tajemnica koloru
Różne pigmenty dają nam odmienne możliwości. Efekty po procesie regeneracji są również zależne od tego, co jest ukryte w składzie. W dużym skrócie: pigmenty organiczne rekomenduje się do precyzyjnej metody włoskowej, pigmenty nieorganiczne do technik pudrowych i miękkiego wycieniowania. Kolor w większości przypadków powinien harmonizować z urodą, czyli pod uwagę bierzemy rodzaj, kolorystykę skóry, odcień włosów i oczekiwania klientki. Począwszy od ciepłych i chłodnych blondów, skończywszy na ciemnych brązach – mamy duże możliwości doboru idealnej barwy.
Wiedza kluczem do sukcesu
Elastyczność i znajomość wszystkich możliwych technik jest podstawą sukcesu. Nasza klientka może, ale nie musi znać się na nowinkach, to my, obserwując skórę, ilość włosków, grubość oczekiwanego łuku, kolor, kształt twarzy, charakter i temperament, dobieramy styl, który oprócz spełnienia jej pragnień będzie obrazował nasz profesjonalizm.