Koszyk

25 lat innowacji i sukcesów

| Autor: Barbara Suwalska

W związku z 25 jubileuszem obecności na rynku polskim marki GUINOT, rozmawiamy z Panią Barbarą Suwalską, z którą wspominamy początki brandu w Polsce. Od 1999 roku marka zdobyła uznanie dzięki innowacyjnym metodom pielęgnacyjnym. Mimo początkowych wyzwań, Guinot zbudował silne relacje z partnerami i klientami, oferując skuteczne kosmetyki premium. Dziś Guinot to synonim najwyższej jakości, innowacyjności i niezawodności w pielęgnacji anti-age, stale adaptując ofertę do dynamicznych oczekiwań rynku.

Barbara Suwalska, Dyrektor Generalna B&M Professional, dystrybutora Guinot Institut Paris

Marka GUINOT pojawiła się na rynku polskim w 1999 roku. Jakie były jej początki?

Z przyjemnością wracamy do początków. Premiera marki Guinot na rynku polskim była bardzo udana i mamy z tamtego okresu tylko miłe wspomnienia. Nomen omen, odbyła się ona na targach BEAUTY FORUM w Warszawie, w otoczeniu pięknych przestrzeni Politechniki Warszawskiej. Oferta Guinot została tam bardzo entuzjastycznie przyjęta. Zaprezentowaliśmy m.in. firmową aparaturę Hydraderm, która wzbudziła szczególne zainteresowanie. W tamtym czasie na rynku kosmetycznym dominowały manualne metody, więc można sobie wyobrazić, jakie emocje wywoływaly zabiegi Hydradermii Guinot. Bardzo podobały się także inne profesjonalne procedury zabiegowe, uznanie wzbudziła również sensoryka produktów czy energetyczna kolorystyka opakowań.

Pierwsze lata działalności firmy były pełne wyzwań. Zbudowanie zaufania do nowej marki wymagało wiele pracy i zaangażowania. Na szczęście branża beauty była wówczas bardzo otwarta na kosmetyki premium, a nasza dzisiejsza pozycja rynkowa potwierdza to, że klienci docenili jakość i efektywność naszych produktów oraz standardy pielęgnacji i obsługi klienta Guinot. Najcenniejszym osiągnięciem w historii marki, z którego jesteśmy ogromnie dumni, jest wypracowanie długotrwałych relacji z naszymi partnerami. Społeczność tę tworzą m.in. salony, które współpracują z nami od 25 lat.

GUINOT to firma stawiająca na skuteczność, dla kogo tworzycie Państwo kosmetyki i czym się one wyróżniają?

Od początku istnienia Guinot realizowało wizję profesjonalnej marki ukierunkowanej na pielęgnację anti-age, wyróżniającej się innowacyjnością i skutecznością opartą na wiarygodnych i widocznych rezultatach oraz potwierdzoną badaniami i testami klinicznymi. Swój sukces zawdzięcza ona doskonałej integracji osiągnięć naukowych, podejścia medycznego i farmaceutycznego oraz kosmetycznego. Wszystko to możliwe jest dzięki współpracy z kosmetyczkami oraz kosmetologami, zwanymi przez Guinot „lekarzami urody”.

Założyciel marki, René Guinot, był inżynierem chemikiem i twórcą technologii kosmetycznej oraz pierwszej aparatury kosmetycznej. Od 1969 roku Guinot kontynuuje tę tradycję i rozwija zabiegi aparaturowe na twarz i ciało. Kolejny właściciel, Jean-Daniel Mondin, naukowiec i doktor farmacji, przejął markę w 1974 roku. Stworzył on nowoczesne laboratorium z zapleczem naukowym – dziś to zespół 30 naukowców – gdzie wdrożył farmaceutyczne standardy produkcji oraz medyczne podejście do pielęgnacji, co gwarantuje najwyższą jakość produktów. Jego ojciec był chirurgiem plastykiem, co zainspirowało go do koncentracji na pielęgnacji wspierającej zabiegi medycyny estetycznej, które obecnie stanowią ich bezinwazyjną alternatywę lub doskonałe uzupełnienie.

Markę wyróżnia przemyślany i kompletny model partnerskiej współpracy. Spełniamy oczekiwania zarówno partnerów biznesowych, jak i konsumentów, oferując wysoką jakość oraz zróżnicowaną ofertę zabiegów na twarz i ciało, w tym metody aparaturowe i manualne, a także kosmetyki do pielęgnacji domowej. Nasze standardy obsługi klienta, podobnie jak praktyka lekarska, obejmują kompleksową konsultację i diagnozę skóry, spersonalizowaną rekomendację i wykonanie zabiegu, wystawienie recepty oraz fachową poradę pielęgnacyjną. Dzięki temu nasi partnerzy mogą efektywnie osiągać cele pielęgnacyjne i biznesowe. Poza luksusową pielęgnacją oferujemy partnerskie wsparcie w zakresie marketingu, merchandisingu, edukacji kosmetologicznej itp.

Jak marka dba o najwyższą jakość produktów?

Guinot dba o najwyższą jakość produktów poprzez wdrożenie farmaceutycznych standardów produkcji, co zapewnia rygorystyczną kontrolę jakości. Proces produkcji jest monitorowany na każdym etapie, począwszy od surowców aż po finalny produkt. Regularnie przeprowadzane są testy, aby zapewnić, że kosmetyki spełniają najwyższe standardy skuteczności i bezpieczeństwa. Fabryka i laboratorium mają certyfikację zgodnie z normami ISO 22716 i ISO 14001. Atesty te potwierdzają wysokie standardy produkcji, w tym sterylność pomieszczeń, czystość monitorowanej na bieżąco wody, możliwość śledzenia każdego produktu oraz ustawiczne doskonalenie efektywności ekologicznej poprzez kontrolowanie wpływu działalności firmy na środowisko.

Jak przez te 25 lat zmieniła się Państwa oferta, a także oczekiwania klientów?

Przez ostatnie 25 lat oferta Guinot dynamicznie ewoluowała, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku poprzez wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz coraz bardziej innowacyjnych formuł kosmetycznych. W szczególności oczekiwania rynku beauty skierowały się ku kosmetykom wielofunkcyjnym oraz rozwiązaniom pielęgnacyjnym anti-age, które zapewniają optymalną skuteczność i widoczne rezultaty w krótkim czasie. Zabiegi Hydradermie Cellular Energy, Hydradermie Lift, a szczególnie najnowszy Visible Age Reverse by JDM, są odpowiedzią na te potrzeby.

 

Czego mogę Państwu życzyć z okazji urodzin marki?

Będziemy wdzięczni za życzenia kolejnych lat stabilności, rozwijania świadomości marki i budowania silnej społeczności Guinot, obejmującej naszych partnerów i konsumentów.