Koszyk

Postaw na jakość

| Autor: Paulina Kubska

Z tego artykułu dowiesz się:

• Dlaczego warto postawić na jakość?

• Co wpływa na cenę usługi?

• Dlaczego warto podkreślać swoje atuty w rozmowie z klientami?

Ustalanie cen – Niewątpliwie przyszło nam żyć w trudnych czasach. Ceny produktów do dezynfekcji, rękawiczek czy maseczek już nikogo nie dziwią, a chyba można powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że zdążyliśmy się do nich „przyzwyczaić”. To, jakie ceny posiadamy we własnym salonie jest uzależnione od wielu czynników, które omówimy w tym artykule. Oczywiście, jednym z ważniejszych czynników, jest nasza konkurencja. Ta, niestety bardzo często zaniża cenę rynkową, chcąc pozyskać jak największą ilość klientek. Niestety, nie jest to dobry tok myślenia.

Przykład 1

W salonie wykwalifikowana kadra z wieloletnim doświadczeniem, bardzo wysoki reżim sanitarny, jednorazowe pakiety, wysokiej jakości produkty do stylizacji, sterylizacja we własnym autoklawie, firma posiada ubezpieczenie cywilne, pracownicy posiadają tytuł instruktora i stale podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe. Ogólny wygląd manicure: prawidło dobrany kształt paznokci do dłoni, nienaganna aplikacja lakieru, idealna budowa paznokcia i linia światła. Koszt: 90 zł szacowany czas: 1 godzina.

Przykład 2

Stylistka wykonuje manicure produktami bliżej nieokreślonego pochodzenia, narzędzia nie są wysterylizowane w autoklawie, pilniczki są używane wielokrotnie, brak dokształcania. Ogólny wygląd manicure: paznokcie u jednej ręki są dłuższe, u drugiej krótsze. Lakier ma smugi i jest niestarannie nałożony. Koszt: 35 zł szacowany czas: 2-3 godziny.

Co wpływa na kalkulację ceny:

– koszty stałe typu najem lokalu/rachunki, – zakup środków związanych z reżimem sanitarnym, – koszt zakupu produktów, – wynagrodzenia pracownicze, – koszt związany z dodatkowymi kursami, – ubezpieczenie. Pojęcia drogo/tanio czy dużo/mało są pojęciami względnymi. To co dla jednych wydaje się być drogie, dla innych będzie miało cenę bardzo przystępną. Dla właścicieli i pracowników salonów beauty, to jakość i bezpieczeństwo zapewnione klientowi podczas usługi powinno być sprawą priorytetową. Pamiętajmy, że pracujemy na żywym organizmie! Prędzej czy później salon zostanie ze skrajnej oszczędności rozliczony: w opiniach klientów lub z tytułu odpowiedzialności za zdrowie klienta, a w najgorszym przypadku przy nierozsądnym obniżeniu cen, grozi mu upadłość finansowa. Jak widzicie, na koszt manicure składa się wiele wartości. Ale czy trzykrotnie niższa cena za usługę nie jest zastanawiająca? Czy owa stylistka zdaje sobie sprawę z ryzyka jakie może ponieść? Myślę, że każda osoba pracująca w branży powinna wykazać się pełnym profesjonalizmem, pilnując zasad higieny oraz dbając o rozwój: bo nie ilość się liczy , a jakość. Z kolei jakość jest gwarancją sukcesu, niezależenie od czasów, w jakim przyszło nam żyć. Jakość zawsze się obroni! Warto zawracać klientkom uwagę na jakość wykonywanych usług, a w szczególności na staranne przestrzeganie reżimu sanitarnego, na dodatkowe inwestycje np. dobrej jakości autoklaw, czy też na odbyte kursy. Zwiększy to zaufanie klientów do nas, jako do profesjonalistów i będą rozumieć, że na cenę składa się nie tylko czas pracy oraz koszt samego produktu.

Paulina Kubska

Dyplomowany Technik usług kosmetycznych oraz Technik BHP, niezależny instruktor. Prowadzi własny salon kosmetyczny w Gnieźnie, gdzie z pełnym zaangażowaniem i pasją dba nie tylko o piękne paznokcie swoich klientek.