Koszyk

Private label – jak stworzyć własną markę kosmetyków?

| Autor: Dr N. Med. Anna Kamm

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest private label,
  • czym jest white label,
  • czy warto stworzyć własną markę kosmetyków.

Własna marka kosmetyczna to brzmi dumnie. Jeszcze do niedawna mogliśmy zaleźć na półkach sklepowych tylko kilkanaście marek kosmetycznych polskich i trochę więcej zagranicznych. Ostatnie lata jednak wiele zmieniło w kwestii szerokiego zakresu kosmetyków dostępnych dla każdego.  Łatwe do kupienia stały się produkty, które kiedyś były zarezerwowane tylko dla profesjonalistów. Z jednej strony jest to łatwy kąsek i prowadzi do kosmetycznych nadużyć. Silnie skoncentrowane preparaty mają zbyt długie czasy aplikacji i są powodem podrażnień i niepożądanych reakcji. Z drugiej strony ogólna powszechność ułatwia samodzielną pielęgnację w domowym zaciszu.

Takie zmiany mocno wpłynęły na działalność salonów urody. Kosmetolog stojąc przed trudnym wyborem kosmetyku dla swojego klienta do pielęgnacji domowej często nie znajduje odpowiedniego. Wśród szerokiej gamy produktów drogeryjnych można by się spodziewać, że z łatwością coś się znajdzie. Jednak dobrze skonstruowany technologicznie kosmetyk nie należy do często spotykanych. Dlatego w głowie nie jednego kosmetologa pojawiła się myśl o stworzeniu preparatu, który byłby idealny dla jego podopiecznych. To zazwyczaj pierwszy powód zainteresowania biotechnologią i chemią kosmetyczną. To dziedziny, które nieustannie przyciągają uwagę poszukujących nowych rozwiązań pielęgnacyjnych i kosmetycznych. Dlatego też, coraz więcej osób zaczyna interesować się tworzeniem własnej marki kosmetycznej, tzw. private label.

Czym jest private label?

Private Label to model biznesowy, w którym jedna firma produkuje produkty dla innej firmy, umieszczając na nich markę zleceniodawcy. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się proste. Zwłaszcza, kiedy mamy w głowie pomysł na idealny produkt, będący odpowiedzią na problemy dermatologiczne klientów. Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Na początek

Pozostało 70% tekstu do przeczytania

This post is only available to members.

dr n. med. Anna Kamm

Adiunkt i koordynator kierunku kosmetologia Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku oraz wykładowca GUMed, kosmetolog, egzaminator OKE, właścicielka Kliniki Urody Kamelia w Gdańsku.