Koszyk

Dynamiczny Rozwój Przemysłu Kosmetycznego w Azji Południowo-Wschodniej

PRZEMYSŁ KOSMETYCZNY W AZJI POŁUDNIOWO-WSCHODNIEJ WCIĄŻ SIĘ ROZWIJA, CO POTWIERDZAJĄ REKORDOWE WYNIKI COSMOPROF CBE ASEAN[1]  2024 


[1] ASEAN – Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej

16 636 odwiedzających oraz ponad 1 500 firm i marek uczestniczyło w trzeciej edycji Cosmoprof CBE ASEAN, potwierdzając tym samym, że region ten jest jednym z najlepiej prosperujących rynków kosmetycznych.

[Bangkok, 21 czerwca 2024] – Rynki Azji Południowo-Wschodniej odnotowały dwucyfrowy wzrost procentowy w latach 2023-2024 według międzynarodowych analityków z Euromonitor International. Malezja posiada najwyższy średni roczny wskaźnik wzrostu w regionie na lata 2024-2028, z prognozowanym wzrostem na poziomie 16%. Filipiny również osiągają świetne wyniki, z oczekiwanym wzrostem w 2024 roku na poziomie 11%. Ta sama procentowa wartość wzrostu przewidywana jest dla średnich rocznych obrotów Tajlandii, co czyni ją najlepszą lokalizacją do organizacji najbardziej prestiżowych targów b2b dedykowanych branży kosmetycznej w regionie.

WYNIKI COSMOPROF CBE ASEAN 

Trzecia edycja wystawy zakończyła się w zeszłym tygodniu, 15 czerwca, z bardzo pozytywnymi wynikami. Wystawa przyciągnęła 16 636 odwiedzających z 59 krajów i regionów, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu do edycji z 2023 roku. Liczba międzynarodowych odwiedzających również wzrosła o 28%, ze znacznym wzrostem kluczowych rynków azjatyckich, w tym z Chin, Filipin, Korei Południowej, Indii i Japonii, co potwierdza rosnący prestiż i uznanie Cosmoprof CBE ASEAN jako wiodącego wydarzenia do odkrywania nowych trendów i premier produktów w krajach ASEAN i poza nimi.

Przez trzy dni, od 13 do 15 czerwca, ponad 1 500 firm i marek z 18 krajów i regionów, w tym 4 pawilony krajowe z Chin, Włoch, Korei Południowej i Tajlandii, prezentowało swoje najnowsze produkty w Queen Sirikit National Convention Centre w Bangkoku, zapewniając importerom, detalistom, dystrybutorom, firmom i profesjonalistom przegląd wszystkich sektorów kosmetycznych, od składników po markowe produkty końcowe. Szczególne podziękowania dla ITA – Italian Trade Agency, która zorganizowała włoski pawilon krajowy.

Sesje edukacyjne i informacje poświęcone głównym trendom zostały wysoko ocenione, podobnie jak Światowy Kongres SPA i Dobrego Samopoczucia 2024, CosmoTalks i prezentacje Cosmo Onstage na terenie wystawy. Międzynarodowi eksperci przedstawili główne wyzwania i możliwości na stale ewoluującym rynku kosmetycznym, dzieląc się swoimi wnioskami ponad 500 interesariuszami.

CENTRUM NETWORKINGOWE DLA NAJLEPSZYCH NABYWCÓW I PRZEDSTAWICIELI FIRM

Ekskluzywny program dla nabywców Cosmoprof gościł 337 nabywców z Tajlandii, krajów ASEAN, regionu Azji i Pacyfiku, Europy oraz Bliskiego Wschodu w Bangkoku, zapewniając kluczową inicjatywę, która promowała znaczące relacje między wystawcami a szanowanymi nabywcami. Aż 45% uczestników pochodziło spoza Tajlandii. Firmy miały możliwość umawiania, według indywidualnych potrzeb, spotkań B2B dzięki platformie Match&Meet, maksymalizując w ten sposób swoją obecność na targach oraz dzielić się uwagami i wiedzą na temat lokalnego przemysłu.

„Platforma Match&Meet była przydatnym narzędziem do nawiązywania kontaktów z transparentnymi, etycznymi, zrównoważonymi markami kosmetycznymi i zapewniała mi elastyczność w dostosowywaniu i zmienianiu mojego harmonogramu w razie potrzeby”, powiedziała Brooke Bergé, Menedżerka Dywizji – Dystrybucja Kosmetyków w Ali Bin Ali (Katar). „Udział w Cosmoprof CBE ASEAN był dla mnie zaskakującym doświadczeniem; udało mi się nawiązać kontakty z nowymi, interesującymi markami do mojego portfolio, a także miałam okazję odkryć marki z regionu ASEAN, z którymi nigdy wcześniej się nie spotkałam.”

„Jako nabywca poszukujący innowacyjnych rozwiązań w zakresie opakowań dla naszych produktów, udział w Cosmoprof CBE ASEAN był strategicznym wyborem, zarówno dlatego, że znalazłam nowych producentów i przydatne kontakty, jak i dlatego, że była to okazja do zmierzenia się z potrzebami innego rynku oraz zrozumienia, jakie elementy są potrzebne, aby zaistnieć na rynku ASEAN”, powiedziała Giorgia Del Fabbro, Nabywca w Biofarma Group (Włochy).

„Cosmoprof CBE ASEAN było wyjątkowym wydarzeniem, które przekroczyło wszystkie nasze oczekiwania. Organizacja i realizacja były bezbłędne, a różnorodność wystawców zapewniła nieocenione możliwości networkingowe. Nawiązaliśmy kilka obiecujących nowych kontaktów, które, jak wierzymy, doprowadzą do owocnych relacji biznesowych w najbliższej przyszłości. Gratulacje dla całego zespołu za zorganizowanie tak wspaniałego doświadczenia targowego,” powiedział Albert Leung, Dyrektor ds. Zaopatrzenia, Mentholatum (Asia-Pacific) Limited (Hongkong).

„Program dla nabywców był świetny i to on skłonił mnie do przyjazdu,” powiedział Jest Wong, Dyrektor Zarządzający, Westwood Clinic (Malezja). „Ogólnie rzecz biorąc, byłem bardzo zadowolony i naprawdę cieszyłem się z uczestnictwa. Pomogło mi to zdobyć dobre informacje oraz znaleźć dostawców. Byłem mile zaskoczony, że udało mi się zapoznać z niektórymi produktami, których nie spodziewałem się tutaj znaleźć. Wielkość Cosmoprof CBE ASEAN była idealna, a obsługa i organizacja również były wyjątkowe.”

TRENDY I NOWOŚCI NA TARGACH

Cosmoprof CBE ASEAN 2024 odnotowało imponujący wzrost oferty wystawienniczej, prezentując przegląd głównych trendów i kategorii kierujących rozwojem branży kosmetycznej w regionie ASEAN. Najważniejsze informacje o kosmetykach medycznych i suplementach diety wyznaczyły główne trendy w regionie ASEAN a prezentacje obejmowały najlepsze oferty wśród wystawców, w tym kosmetyki wyprodukowane w Tajlandii i tajskie marki premium. Holistyczne podejście do piękna i lokalne tradycje odgrywają również kluczową rolę w postrzeganiu i podejściu zarówno krajowych, jak i międzynarodowych konsumentów.

Duża różnorodność produktów i usług na targach oraz obecność kluczowych graczy w branży odegrały ważną rolę w oferowaniu bogatego i efektywnego doświadczenia dla wystawców w 2024 roku.

„To był nasz pierwszy udział  Cosmoprof CBE ASEAN w Bangkoku,” skomentowała Catarina Pacheco, Menedżer ds. Marketingu w Scents from Nature (Portugalia). „Jako producenci olejków eterycznych próbujemy wejść na rynek ASEAN i bilans jest bardzo pozytywny: zdobyliśmy wiele kontaktów, ale co najważniejsze, cenne kontakty, głównie z Tajlandii, ale także z Chin, Japonii, Korei, Indii i Australii.”

„Jesteśmy pod wrażeniem poziomu kontaktów, jakei nawiązaliśmy na Cosmoprof CBE ASEAN,” powiedział Gabriel Radulescu, Menedżer Sprzedaży w Of The Islands (Holandia). „Wystawiając się po raz pierwszy, nie spodziewaliśmy się takiego wyniku, udało nam się nawiązać cenne kontakty z sektorów wellness i SPA. Rynek Azji Południowo-Wschodniej rośnie i jest otwarty na nowe produkty zarządzania wellness, więc wystawianie się na Cosmoprof CBE ASEAN było strategicznym wyborem dla naszego biznesu.”

„Nasza obecność na Cosmoprof CBE ASEAN okazała się bardzo owocna dla naszej firmy, a zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania,” podkreśliła Alice Toninelli, Kierownik ds. Rozwoju Biznesu w Beauticon Valley Holding (Włochy). „Poziom przygotowania rozmówców był bardzo wysoki, co przełożyło się na jakościowe doświadczenie, które otworzyło przed nami nowe możliwości biznesowe. Zdobyliśmy kontakty nawet z trudno dostępnych i rzadko spotykanych rynków, takich jak Brunei, Nepal i Azerbejdżan.”

„Po dwóch latach uczestnictwa w Cosmoprof CBE ASEAN zauważam, że uczestnicy stają się coraz bardziej profesjonalni,” mówi Kelly Cheng, założycielka High’s Personal Care Products Limited (Chiny). „Na tych targach nawiązaliśmy kontakty z klientami z sąsiednich krajów ASEAN, takich jak Filipiny, Indie i Dubaj, a także z seniorami kupującymi z Francji. Czekamy na dalszą komunikację z tymi klientami, aby nawiązać nowe relacje biznesowe.”

REGION ASEAN JAKO ROSNĄCY RYNEK KOSMETYKÓW

Tajlandia jest członkiem ASEAN, politycznej i gospodarczej unii 10 państw Azji Południowo-Wschodniej. Łącznie państwa członkowskie reprezentują populację ponad 600 milionów osób na obszarze 4,5 miliona km². Kraje ASEAN mogą korzystać z umów o wolnym handlu z Chinami, Indiami, Japonią, Koreą Południową, Australią, Nową Zelandią i Hongkongiem. Tajlandia posiada największą liczbę lokalnych producentów w regionie, głównie OEM/EDM, i służy jako główny dostawca produktów kosmetycznych na główne rynki, takie jak Chiny, Korea Południowa i Japonia. Wiele międzynarodowych marek wybrało ten kraj jako swoje centrum produkcyjne, dzięki inwestycjom oferowanym przez tajlandzki rząd dla marek kosmetycznych na okres do 8 lat, z łatwym dostępem do wysokiej jakości składników i surowców oraz niższymi kosztami w porównaniu do sąsiednich krajów.

Oczekuje się, że region ASEAN pozostanie wśród najszybciej rozwijających się regionów świata w następnej dekadzie. Indonezja, lider gospodarczy ASEAN, ma stać się wiodącym globalnym rynkiem wschodzącym, a jej PKB ma wzrosnąć z 1,3 biliona USD w 2022 roku do 4,1 biliona USD do 2035 roku.

Wietnam i Filipiny również mają dołączyć do grona głównych rynków wschodzących do 2035 roku. Dodatkowo, Malezja jest na dobrej drodze, aby stać się zaawansowaną gospodarką w regionie Azji i Pacyfiku, z PKB na mieszkańca wynoszącym około 26 000 USD do 2035 roku. W związku z tym, ASEAN, wraz z Chinami kontynentalnymi i Indiami, będzie kluczowym motorem wzrostu gospodarczego w regionie APAC w nadchodzącej dekadzie.

ZAREZERWUJ DATĘ NA COSMOPROF CBE ASEAN 2025

Po udanej edycji 2024, Cosmoprof CBE ASEAN z niecierpliwością oczekuje ponownego powitania zwiedzających branży kosmetycznej z ASEAN i całego świata w 2025 roku, kiedy to czwarta edycja targów odbędzie się od 25 do 27 czerwca, ponownie w Queen Sirikit National Convention Centre w Bangkoku.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę http://www.cosmoprofcbeasean.com