Koszyk

Sukces naszych klientów jest naszym sukcesem

| Autor: Piotr Borkowski

Wywiad | Dwudziesty jubileusz działalności to doskonały moment, by spojrzeć wstecz i dokonać podsumowań, ale też czas planowania przyszłości i kolejnych kroków.

O filozofii oraz o sytuacji branży kosmetycznej rozmawiamy z Piotrem Borkowskim – właścicielem DERMOTECHNIKI.

 

W tym roku Państwa firma obcho­dzić będzie 20-lecie istnienia. Jak z perspektywy czasu ocenia Pan rozwój rynku kosmetyki profesjo­nalnej w Polsce?

Moim zdaniem jest to niezwykle dy­namiczna branża, postęp następuje w każdej dziedzinie, zarówno jeśli chodzi o urządzenia, jak i produk­ty wykorzystywane w kosmetyce białej. Dodatkowo punkt ciężkości dotyczący poziomu kształcenia zo­stał przesunięty w kierunku uczel­ni wyższych. Więcej osób decyduje się na uzyskanie dyplomu licencja­ta czy magistra, dzięki czemu mo­gą się poszczycić dogłębną wiedzą. Menu zabiegowe w salonach ule­gło ogromnemu poszerzeniu o me­dycynę estetyczną czy trychologię. Trzeba ciągle trzymać rękę na pul­sie, by niczego nie przeoczyć i móc zaoferować naszym partnerom, jak i klientom wszystko, czego potrzebują. 

 

Państwa firma kojarzona jest z markami ekskluzywnymi, za­awansowanymi pod względem re­ceptur, technologii i wysokiej sku­teczności. Czym kierują się Państwo, wybierając marki do swojego portfo­lio dystrybutorskiego?

To prawda, specjalizujemy się w mar­kach premium. Przede wszystkim ze względu na jakość. Jesteśmy dystry­butorem Jean D’arcel Cosmetique, Bioline Jato, Dalton Cosmetics, EPTQ. Muszę mieć pewność, że nasi klien­ci otrzymują to, co najlepsze. Dla mnie ważny jest cały proces two­rzenia takiego produktu na każdym z etapów. To, jak jest produkowany, jakie składniki aktywne zawiera, jak jest opakowany. Dobre i skuteczne składniki aktywne nie są tanie, tak­że ich stężenie nie może być ślado­we. Marki premium muszą sprostać wymaganiom swoich klientów, ich celem jest zaproponowanie kosme­tyków, które spełnią swoje obietnice. Oczywiście te muszą być także ład­nie podane, względy estetyczne są nie bez znaczenia. W szczególności, gdy mówimy o produktach do pielę­gnacji domowej, choć osobiście wo­lę określenie produkty wzmacniają­ce efekty zabiegów profesjonalnych.

 

Jak brzmi motto Państwa firmy? I dlaczego akurat ta myśl jest tą przewodnią?

Bez wątpienia nasze motto to „Sukces naszych klientów jest naszym sukce­sem”. Staramy się stworzyć z naszy­mi klientami relacje oparte na za­ufaniu. My jako firma staramy się oferować wszechstronne wsparcie. Sprzedaż produktów stanowi bardzo niewielką część naszej działalności. Angażujemy się w działania szkole­niowe obejmujące sprzedaż, obsłu­gę klienta, działania online, takie jak prowadzenie kanałów w social me­diach, a także pomagamy w organi­zacji wydarzeń czy dni otwartych. Mamy klientów, którzy są z nami od 20 lat, takie wieloletnie relacje można zbudować wyłącznie na za­ufaniu.

 

Nową marką, której dystrybuto­rem są Państwo od kilku miesięcy, jest BIOLINE JATO. Co zdecydowało o tym konkretnym wyborze? Czym ujęła Państwa ta marka?

W ciągu 20 lat w naszym portfolio pojawiło się wiele bardzo dobrych marek, najnowszą z nich jest fak­tycznie włoska marka BIOLINE JATO, która była przez nas długo wycze­kiwana. Staraliśmy się o dołącze­nie do naszego portfolio przez kilka lat. Rozmowy trwały długo, z pew­nością producent także przez te la­ta przyglądał się naszej działalności na rynku polskim. Marka ta była do­stępna przez kilka lat w Polsce, my jesteśmy jej nowym dystrybutorem. Osoby, które znają te produkty, wy­rażają się o nich w superlatywach. To, co nas ujęło, to niezwykle sze­roka gama produktów. W portoflio można znaleźć zarówno pielęgnację na twarz, jak i na ciało orazprepara­ty skoncentrowane na konkretnych potrzebach skóry. Klienci mogą wy­bierać w zależności od preferencji pomiędzy produktami aplikowany­mi w postaci żelu, kremu, ampułek. Każdej osobie możemy zapropono­wać odpowiedni preparat.

 

Jak ocenia Pan aktualną sytuację branży? Początek 2022 r. to sporo za­wirowań dla przedsiębiorców, zwią­zanych z utrzymującą się trudną sytuacją epidemiologiczną, a także reformą podatkową (Polski Ład).

Aktualna sytuacja nie jest łatwa ani dla nas, ani dla naszych klien­tów, dlatego staramy się ich wspie­rać jak tylko potrafimy. Rok 2020 był z pewnością trudniejszy. Początek pandemii przyniósł ze sobą wiele niepewności. Jednak mam wrażenie, że branża kosmetyczna łatwo się nie poddaje, gdyż nie zaobserwo­wałem tak dużej fali zamknięć, jak można się było spodziewać. W kolej­nym roku chyba już nieco się przy­zwyczailiśmy do zaistniałej sytuacji i nauczyliśmy w niej funkcjonować. Polski Ład to dla przedsiębiorców głównie podwyżki. Jednak dziś, gdy rozmawiamy, toczy się wojna na Ukrainie, co nikogo z nas nie napa­wa optymizmem. Sytuacja ta spo­wodowała, że już nie poświęcamy tyle uwagi pandemii czy reformie podatkowej.

 

Państwa działalność skupia się nie tylko na dystrybucji. W ofercie firmy są także szkolenia i warsztaty pro­duktowe. Proszę przybliżyć czytel­nikom ten obszar Państwa działań.

Wierzymy w edukację. Nasza dzia­łalność szkoleniowa jest niezwykle szeroka. Szkolimy zarówno indywi­dualnie, jak i grupowo. Przy czym prócz dokładnego zapoznania na­szych klientów z produktami, na sercu leży nam przekazanie wiedzy dotyczącej sprzedaży, obsługi klien­ta, prowadzenia sklepów interneto­wych, kanałów w social mediach. Są to działania całkowicie bezpłatne, prowadzone zarówno stacjonarnie, jak i online.

 

Jakie plany na przyszłość ma DERMOTECHNIKA? W jakim kie­runku pragną Państwo rozwijać się w ciągu najbliższych lat?

Ostatnie dwa lata nieco pokrzyżo­wały nam plany, dlatego będziemy chcieli skoncentrować się na rozwo­ju. Szykujemy nowości, które, mam nadzieję, niedługo ujrzą światło dzienne. Wcześniej sytuacja nie była sprzyjająca. Sezon jesienny będzie dla nas czasem premier – zarówno jeśli chodzi o nasze kosmetyczne portfolio, jak także o urządzenia. Nie chciałbym teraz zdradzać zbyt wiele, ale obiecuję, że będą to prawdziwe perełki, które znaleźliśmy w różnych zakątkach świata.

 

Dziękujemy bardzo za rozmowę i życzymy DERMOTECHNICE kolejnych wspaniałych dekad działalności.