Koszyk

W trosce o zdrową skórę – Agata Czałbowska

| Autor: Agata Czałbowska

Marka Nanili Professional świętowała w minionym roku swoje okrągłe pięciolecie! Brand jest dziełem chemiczki i miłośniczki kosmetologii Agaty Czałbowskiej, która za cel wzięła stworzenie wysokiej klasy produktów do pielęgnacji cer problematycznych.

Jak powstała marka Nanili Professional i czym się zajmuje?
Moja marka, Nanili Professional, powstała jako odpowiedź na potrzeby gabinetów kosmetycznych i kosmetologów, którzy szukali skutecznych rozwiązań dla swoich klientów walczących z różnymi problemami skórnymi. Opracowujemy innowacyjne i niezawodne kosmetyki do specjalistycznej pielęgnacji cer problematycznych – dotkniętych trądzikiem, trądzikiem różowatym, ze skórą wrażliwą oraz suchą. Stawiamy na indywidualny dobór terapii zarówno w gabinecie, jak i w toku pielęgnacji domowej, ponieważ tylko takie podejście gwarantuje efekty. Szkolimy również kosmetologów, zapewniając im w ten sposób całościowe wsparcie dla klientów dotkniętych dermatozami.

Nanili Professional dostarcza rozwiązania dla osób z problemami skórnymi. Tworzy kosmetyki do gabinetów kosmetologicznych oraz do pielęgnacji domowej, zapewniając równocześnie szkolenia dla specjalistów.

Dlaczego zdecydowała się Pani na stworzenie własnej marki i skupia się na cerach problematycznych?

Z wykształcenia jestem chemiczką, zaś z zamiłowania – pasjonatką kosmetologii i chorób skóry. Z kosmetyką profesjonalną i branżą beauty jestem związana od ponad 10 lat, ale moje wcześniejsze doświadczenie zawodowe to branża farmaceutyczna. Widziałam, że kosmetolodzy coraz częściej spotykają się z trudnymi cerami, a na rynku brakuje rozwiązań, które spełniłyby oczekiwania klientów. Połączenie zdobytej wiedzy oraz wcześniejsze doświadczenia pozwoliły mi na taki dobór składników aktywnych i form kosmetyku – a także sposobów łączenia ich w zabiegi – który gwarantuje skuteczne i bezpieczne rozwiązanie problemów skórnych nawet w najtrudniejszych przypadkach.
Nanili to nie tylko produkty.

W jaki sposób Państwo działacie, jak wspieracie swoich klientów?
W 2017 roku powstały pierwsze kosmetyki do pielęgnacji skór trądzikowych i z trądzikiem różowatym oraz odbyło się pierwsze szkolenie dla kosmetologów. Zapoczątkowało ono cykliczne szkolenia merytoryczne i współpracę z najlepszymi gabinetami kosmetologicznymi w Polsce. Naszą misją jest nie tylko dostarczanie skutecznych kosmetyków, ale również wsparcie klientów. W związku z tym prowadzimy szkolenia z zakresu podstawowych dermatoz, oceny stanu skóry, diagnozy i właściwego doboru preparatów. Kosmetolog wykonujący zabieg musi indywidualnie ułożyć terapię dla swojego klienta. Dlatego też otrzymuje od nas wsparcie merytoryczne w toku spotkań odbywających się w całym kraju. Nasi Opiekunowie Marki są przygotowani do poprowadzenia szkoleń praktycznych w gabinecie, mają odpowiednie wykształcenie kosmetyczne. Współpracujemy z ekspertami z różnych dziedzin, co pomaga nam w poszerzanie horyzontów naszych klientów. Wspieramy ich także w doskonaleniu kompetencji handlowych i marketingowych, dając w ten sposób impuls do rozwoju ich działalności. Nasze ostatnie projekty to Interdyscyplinarne Konferencje Eksperckie oraz Program Gabinetów Eksperckich, z którego jestem szczególnie dumna.

 

Zespół Nanili Professional – obecnie stanowi go jedenaście kobiet, z którymi wspólnymi siłami podnosimy standardy polskiej kosmetologii jeszcze wyżej.

Czym w takim razie jest Program Gabinetów Eksperckich?
Jest to cykl szkoleń dla osób pracujących w gabinetach związanych z marką Nanili Professional, obejmujący dermatozy, chemię kosmetyczną, rozszerzony dobór pielęgnacji gabinetowej i domowej na podstawie najtrudniejszych przykładów („studium przypadku”) oraz szkoleń praktycznych w gabinecie. Do programu zaproszone są osoby, które specjalizują się terapiach cer problematycznych, chcą poszerzać swoją wiedzę w tym kierunku i nie boją się nowych wyzwań. Tytuł Eksperta jest imienny, a gabinet, w którym dana osoba pracuje, uzyskuje prestiżowy stopień Gabinetu Eksperckiego. Dzięki temu osoby, które mają problemy ze skórą, mogą znaleźć właściwe miejsce i przygotowanego oraz specjalizującego się w takich schorzeniach eksperta.

Jakie były kamienie milowe w rozwoju marki i jakie są plany jej dalszego rozkwitu?
Myślę, że kluczowe było rozszerzenie oferty kosmetyków o preparaty, które pozwoliły na dobór kuracji uzależniony od postaci i fazy trądziku pospolitego, acne tarda, a także trądziku różowatego. Umożliwiło to stworzenie wielu wariantów zabiegów, precyzyjnie dobranych do potrzeb klienta. Mam tu na myśli wprowadzenie wieloskładnikowych peelingów chemicznych i enzymatycznych oraz wysokoaktywnych serów, umożliwiających terapie również podczas kuracji dermatologicznych, a także niezależnie od pory roku. Kolejnym ważnym krokiem było zapewnienie opieki merytorycznej przez pełnych pasji Opiekunów Marki już niemal w całej Polsce oraz powstanie opisanego wyżej Programu Gabinetów Eksperckich. Jeśli chodzi o dalsze plany, pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, kosmetykami i procedurami, bo jeszcze nie w przypadku wszystkich problemów skórnych istnieją w Nanili Professional poświęcone im terapie. Nasi klienci są dla nas nieustanną inspiracją do pracy, stawiają przed nami nowe zadania, konsultują swoje najtrudniejsze wyzwania w gabinecie – za co jesteśmy im wdzięczni i dlatego się nie zatrzymujemy.

Mgr inż. Agata Czałbowska – chemiczka, założycielka i CEO Nanili Professional

Z Agatą Czałbowską rozmawiała Kamila Olszewska, redaktor naczelna BEAUTY FORUM.

Agata Czałbowska

chemiczka, założycielka, CEO oraz Product Manager polskiej marki kosmetyków profesjonalnych do pielęgnacji skór problematycznych Nanili Professional. Ukończyła wydział Technologii Chemicznej Politechniki Warszawskiej na specjalizacji Lekka Synteza Organiczna – leki i kosmetyki. W pierwszych latach pracy zawodowej związana z branżą farmaceutyczną, a następnie z branżą kosmetyczną. Ukończyła szkolenia z zakresu prawa kosmetycznego, GMP i kosmetologii, a także Zarządzania Projektami i monitorowania badań klinicznych.