Marka Nanili Professional świętowała w minionym roku swoje okrągłe pięciolecie! Brand jest dziełem chemiczki i miłośniczki kosmetologii Agaty Czałbowskiej, która za cel wzięła stworzenie wysokiej klasy produktów do pielęgnacji cer problematycznych.
Jak powstała marka Nanili Professional i czym się zajmuje?
Moja marka, Nanili Professional, powstała jako odpowiedź na potrzeby gabinetów kosmetycznych i kosmetologów, którzy szukali skutecznych rozwiązań dla swoich klientów walczących z różnymi problemami skórnymi. Opracowujemy innowacyjne i niezawodne kosmetyki do specjalistycznej pielęgnacji cer problematycznych – dotkniętych trądzikiem, trądzikiem różowatym, ze skórą wrażliwą oraz suchą. Stawiamy na indywidualny dobór terapii zarówno w gabinecie, jak i w toku pielęgnacji domowej, ponieważ tylko takie podejście gwarantuje efekty. Szkolimy również kosmetologów, zapewniając im w ten sposób całościowe wsparcie dla klientów dotkniętych dermatozami.
Dlaczego zdecydowała się Pani na stworzenie własnej marki i skupia się na cerach problematycznych?
Z wykształcenia jestem chemiczką, zaś z zamiłowania – pasjonatką kosmetologii i chorób skóry. Z kosmetyką profesjonalną i branżą beauty jestem związana od ponad 10 lat, ale moje wcześniejsze doświadczenie zawodowe to branża farmaceutyczna. Widziałam, że kosmetolodzy coraz częściej spotykają się z trudnymi cerami, a na rynku brakuje rozwiązań, które spełniłyby oczekiwania klientów. Połączenie zdobytej wiedzy oraz wcześniejsze doświadczenia pozwoliły mi na taki dobór składników aktywnych i form kosmetyku – a także sposobów łączenia ich w zabiegi – który gwarantuje skuteczne i bezpieczne rozwiązanie problemów skórnych nawet w najtrudniejszych przypadkach.
Nanili to nie tylko produkty.
W jaki sposób Państwo działacie, jak wspieracie swoich klientów?
W 2017 roku powstały pierwsze kosmetyki do pielęgnacji skór trądzikowych i z trądzikiem różowatym oraz odbyło się pierwsze szkolenie dla kosmetologów. Zapoczątkowało ono cykliczne szkolenia merytoryczne i współpracę z najlepszymi gabinetami kosmetologicznymi w Polsce. Naszą misją jest nie tylko dostarczanie skutecznych kosmetyków, ale również wsparcie klientów. W związku z tym prowadzimy szkolenia z zakresu podstawowych dermatoz, oceny stanu skóry, diagnozy i właściwego doboru preparatów. Kosmetolog wykonujący zabieg musi indywidualnie ułożyć terapię dla swojego klienta. Dlatego też otrzymuje od nas wsparcie merytoryczne w toku spotkań odbywających się w całym kraju. Nasi Opiekunowie Marki są przygotowani do poprowadzenia szkoleń praktycznych w gabinecie, mają odpowiednie wykształcenie kosmetyczne. Współpracujemy z ekspertami z różnych dziedzin, co pomaga nam w poszerzanie horyzontów naszych klientów. Wspieramy ich także w doskonaleniu kompetencji handlowych i marketingowych, dając w ten sposób impuls do rozwoju ich działalności. Nasze ostatnie projekty to Interdyscyplinarne Konferencje Eksperckie oraz Program Gabinetów Eksperckich, z którego jestem szczególnie dumna.
Czym w takim razie jest Program Gabinetów Eksperckich?
Jest to cykl szkoleń dla osób pracujących w gabinetach związanych z marką Nanili Professional, obejmujący dermatozy, chemię kosmetyczną, rozszerzony dobór pielęgnacji gabinetowej i domowej na podstawie najtrudniejszych przykładów („studium przypadku”) oraz szkoleń praktycznych w gabinecie. Do programu zaproszone są osoby, które specjalizują się terapiach cer problematycznych, chcą poszerzać swoją wiedzę w tym kierunku i nie boją się nowych wyzwań. Tytuł Eksperta jest imienny, a gabinet, w którym dana osoba pracuje, uzyskuje prestiżowy stopień Gabinetu Eksperckiego. Dzięki temu osoby, które mają problemy ze skórą, mogą znaleźć właściwe miejsce i przygotowanego oraz specjalizującego się w takich schorzeniach eksperta.
Jakie były kamienie milowe w rozwoju marki i jakie są plany jej dalszego rozkwitu?
Myślę, że kluczowe było rozszerzenie oferty kosmetyków o preparaty, które pozwoliły na dobór kuracji uzależniony od postaci i fazy trądziku pospolitego, acne tarda, a także trądziku różowatego. Umożliwiło to stworzenie wielu wariantów zabiegów, precyzyjnie dobranych do potrzeb klienta. Mam tu na myśli wprowadzenie wieloskładnikowych peelingów chemicznych i enzymatycznych oraz wysokoaktywnych serów, umożliwiających terapie również podczas kuracji dermatologicznych, a także niezależnie od pory roku. Kolejnym ważnym krokiem było zapewnienie opieki merytorycznej przez pełnych pasji Opiekunów Marki już niemal w całej Polsce oraz powstanie opisanego wyżej Programu Gabinetów Eksperckich. Jeśli chodzi o dalsze plany, pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, kosmetykami i procedurami, bo jeszcze nie w przypadku wszystkich problemów skórnych istnieją w Nanili Professional poświęcone im terapie. Nasi klienci są dla nas nieustanną inspiracją do pracy, stawiają przed nami nowe zadania, konsultują swoje najtrudniejsze wyzwania w gabinecie – za co jesteśmy im wdzięczni i dlatego się nie zatrzymujemy.
Z Agatą Czałbowską rozmawiała Kamila Olszewska, redaktor naczelna BEAUTY FORUM.