Skuteczne technologie, renomowani partnerzy, doskonała znajomość rynku usług beauty, przemyślana strategia rozwoju – to klucz do sukcesu firmy Nova Group, która wkrótce zamierza nas zaskoczyć kolejną nowością. Z jej prezesem Andrzejem Chmielewskim rozmawiamy o rozwoju rynku medyczno-estetycznego i współpracy z amerykańską firmą Candela.
BEAUTY FORUM: Firma Nova Group jest obecna na polskim rynku od ponad 30 lat. W tym czasie wyposażyła wiele obiektów medycyny estetycznej w wysokiej jakości technologie. Jak z Pana punktu widzenia rozwija się rynek medycyny estetycznej w Polsce? Rzeczywiście, jesteśmy firmą o ogromnym, kilkudziesięcioletnim doświadczeniu. Doskonale znamy potrzeby polskiego klienta, bo od samego początku uczestniczymy w tworzeniu rynku medycyny estetycznej w Polsce. Jest to branża, która z roku na rok cieszy się rosnącym zainteresowaniem kobiet, jak i mężczyzn, niezależnie od wieku. Wpływ na to ma większa świadomość tego, że medycyna estetyczna nie tylko poprawia niedoskonałości naszego ciała, ale także zapobiega oraz leczy i stanowi mniej inwazyjną alternatywę dla chirurgii plastycznej. Ponadto właściciele gabinetów mają coraz lepszy dostęp do najnowszych światowych technologii, które usprawniają ich pracę, a także zapewniają skuteczne oraz bezpieczne terapie. Umożliwiają one szybsze i bardziej komfortowe wykonywanie zabiegów przy okresie rekonwalescencji zmniejszonym do minimum, a niekiedy do zera. Dzięki temu efekty są widoczne już po pierwszej sesji zabiegowej.
BF: Czy pandemia znacznie wpłynęła na działalność Państwa firmy?
Z całą pewnością pandemia nie oszczędziła żadnej branży – także beauty. Mimo to zainteresowanie zabiegami medycyny estetycznej stale się rozwija. Dlatego w czasie całkowitego lockdownu wspieraliśmy naszych partnerów biznesowych między innymi prowadząc webinary czy warsztaty online, aby ten trudny czas wykorzystać na poszerzanie wiedzy i rozwój.
BF: Czym kierują się Państwo, nawiązując współpracę z zagranicznymi kontrahentami oraz jakie kryteria muszą spełniać konkretne urządzenia?
Naszą misją jest dostarczanie najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń, które efektywnie i bezpiecznie poprawiają stan zdrowia, urodę i samopoczucie. Podstawą wyboru technologii do naszej oferty jest wysoka jakość, potwierdzona skuteczność, wszechstronność oraz bezpieczeństwo, dlatego współpracujemy ze ściśle wyselekcjonowanymi światowymi producentami, którzy są specjalistami w danej dziedzinie
i ekspertami branży beauty. Nauczeni latami doświadczeń, decyzje o kolejnych inwestycjach czy współpracy dystrybucyjnej podejmujemy po wcześniejszej skrupulatnej analizie takich elementów, jak doświadczenie rynkowe, know-how, rozpoznawalność marki i co najważniejsze
– znajomość potrzeb oraz oczekiwań pacjentów. Rynek estetyczny jest wymagający i dynamiczny, dlatego wychodzimy z założenia, że kluczem do sukcesu w tej branży jest umiejętność przewidywania, a także wyprzedzania trendów. Dużą wagę przywiązujemy do śledzenia najlepszych rozwiązań i wdrażania ich na bieżąco do naszej oferty. Muszą one sprostać oczekiwaniom zarówno właścicieli gabinetów medycyny estetycznej, jak i kosmetycznych. Widzimy, że staranny dobór partnerów i innowacyjnych technologii wpływa na stale rosnące zainteresowanie naszą ofertą oraz satysfakcję klientów.
BF: Na początku roku Nova Group podjęła współpracę z amerykańską firmą technologiczną Candela. Co wyróżnia jej urządzenia na tle konkurencji?
To prawda, nowy rok rozpoczęliśmy od nawiązania niezwykle cennej współpracy z firmą Candela, która ma globalny zasięg i jest jednym
z najbardziej rozpoznawalnych na świecie producentów unikatowych technologii dla medycyny estetycznej i kosmetologii. Dzięki temu możemy zaproponować naszym klientom kolejne, po produktach firmy Asclepion, rozwiązania sprzętowe o światowej renomie, szczególnie w zakresie zabiegów laserowych, ale również doradztwo i szkolenia ze strony naszych ekspertów oraz wsparcie marketingowe. Możemy śmiało stwierdzić, że obecnie mamy do zaoferowania największą liczbę nowoczesnych technologii dla medycyny estetycznej i kosmetologii. Nasze portfolio jest wyjątkowo wszechstronne i odpowiada na wszystkie potrzeby specjalistów, którym możemy dostarczyć kompleksowe rozwiązania oraz wyposażyć ich gabinety od A do Z.
BF: Które produkty marki Candela cieszą się szczególnym zainteresowaniem na polskim i światowych rynkach?
Największym atutem urządzeń firmy Candela jest kompleksowość ich rozwiązań technologicznych, dzięki czemu za pomocą jednego urządzenia można wykonać wiele różnych bezpiecznych, a także bezbolesnych zabiegów. Pozwala to zaoszczędzić czas, miejsce w gabinetach i, co istotne, pozytywnie wpływa na satysfakcję naszych klientów. Doskonałym przykładem jest multiplatforma Nordlys. Jest to jedna z najbardziej uniwersalnych i skutecznych technologii medycznych wykorzystywanych do szerokiego zakresu wskazań zabiegowych. Platforma oferuje skuteczne zabiegi, w tym leczenia zmian naczyniowych i pigmentacyjnych, zabiegi odmładzania skóry oraz trwałą epilację. Umożliwia także nieablacyjny resurfacing skóry oraz poprawę jej jakości i tekstury. Kolejną nowością w naszej ofercie jest absolutny lider wśród laserów aleksandrytowych do zabiegów epilacyjnych – laser GentleMax Pro. Pozwala on na szybkie i efektywne wykonywanie zabiegów dla wszystkich rodzajów włosów, nawet najbardziej jasnych i delikatnych. Co równie istotne z punktu widzenia komfortu pacjenta, urządzenie posiada innowacyjny system chłodzący DCD, który zapewnia stałą ochronę naskórka oraz sprawia, że pacjent nie odczuwa bólu ani dyskomfortu podczas zabiegu. Technologia, której nie mogę pominąć, to jedno z najbardziej uznanych nieinwazyjnych urządzeń na świecie, służących do redukcji tkanki tłuszczowej, cellulitu oraz ujędrniania
i modelowania ciała, czyli Vela-Shape III. Urządzenie to wyróżnia uzyskany certyfikat FDA, gwarantujący bezpieczeństwo oraz potwierdzający skuteczność wykonywanych nim zabiegów.
BF: Które urządzenia i zabiegi zyskują na popularności w ostatnim czasie? Czy pandemia wpływa na obowiązujące trendy?
Dużym zainteresowaniem cieszą się niezmiennie zabiegi epilacji, jak również szeroko rozumiane fotoodmładzanie, uwzględniające redukcję naczynek, przebarwień oraz ogólną poprawę jakości i tekstury skóry.
W tym zakresie oferujemy dwie najbardziej innowacyjne technologie laserowe – laser aleksandrytowy GentleMax Pro firmy Candela i laser diodowy Mediostar Monolith, nagrodzony Perłą Dermatologii Estetycznej 2019. Rosnący trend zauważamy również wśród nieinwazyjnych zabiegów liftingujących. I tu warto wspomnieć o naszej następnej „perełce” – urządzeniu Liftera Advance, które zdobyło prestiżową nagrodę Perła Dermatologii Estetycznej 2020.
Sytuacja wywołana przez pandemię – zamknięcie w domach, zmiana trybu życia i zmniejszona aktywność fizyczna – sprawiła, że coraz więcej osób sięga po zabiegi medycyny estetycznej w walce o szczupłą sylwetkę.
Odpowiedzią na to jest nasze kolejne urządzenie w ofercie, którego premiera na polskim rynku odbędzie się już niebawem.
BF: Dziękujemy za rozmowę i życzymy wielu dalszych sukcesów!
Z Andrzejem Chmielewskim rozmawiała Olga Koperkiewicz, redaktor naczelna BEAUTY FORUM