Koszyk

Uwaga na pułapki!

| Autor: Aneta Muller

Z tego artykułu dowiesz się:

• Jakich błędów unikać, aby day spa przyciągało klientów?

• Na co warto uważać podczas poszczególnych inwestycji?

• Dlaczego personel jest ważniejszy niż wyposażenie?

• Czego unikać w kontekście zarządzania personelem?

Czego unikać, projektując i zarządzając day spa | Sukces dobrego day spa to wynik wielu czynników. Chociaż dzisiaj największym problemem zdaje się być personel, day spa wymaga także wyjątkowej kadry zarządzającej, ponadprzeciętnej koncepcji i zaskakującej jakości.

Pułapki, których należy unikać:

1. Nie twórz spa dla swojej przyjemności. Niech twoim celem będzie odpowiedź na popyt i potrzeby rynku, a zatem stworzenie rentownego przedsięwzięcia. Pamiętaj też, że nie zawsze warto ograniczać się do zbyt daleko idącej specjalizacji, ponieważ może to być efekt chwilowej mody, który nie zapewni trwałego rozwoju.

2. Nie ma potrzeby nadmiernego wyposażania obiektu na starcie. Inwestycja w infrastrukturę musi być dostosowana do docelowej klienteli. Po efekcie WOW klienci przede wszystkim szukają dobrego samopoczucia, oderwania się od codzienności, chwili relaksu tu i teraz. Chcą, abyśmy zaopiekowali się nimi od samego wejścia. Dlatego jakość twojego personelu jest ważniejsza niż nawet najbardziej zaawansowane technicznie wyposażenie.

W day spa holistyczne doświadczenie, doznania dobrego samopoczucia i relaksu w kojącej atmosferze i wyrafinowanym otoczeniu stoją na pierwszym miejscu

3. Nie bądź skąpy przy rekrutacji. To prawda, że koszty personelu są największym obciążeniem w spa (nawet ok. 45 proc.), nie powinny Cię jednak przerażać, jeżeli spa zostało zaprojektowane z założeniem wydajności i rentowności. Wyniki będą wtedy zgodne z twoimi oczekiwaniami. Należy jednak pamiętać o właściwym stosunku kosztów pośrednio produktywnego personelu administracyjnego (recepcja, menedżer spa, ewentualne zlecenia utrzymania technicznego, porządku…), który nie powinien przekraczać 25 do 30 proc. personelu zabiegowego.

4. Unikaj włączania menedżera spa do grafiku zabiegów. Ze względu na liczne zadania: musi on zająć się sprzedażą, promocją , zarządzać spa, nadzorować personel, dbać o przestrzeganie procedur, wykonywanie zabiegów pozostawmy terapeutom, których wynagrodzenie jest dostosowane do tego zakresu zadań.

5. Nie spoczywaj na laurach, strata czasu jest twoim największym wrogiem. Utrzymuj swój zespół na możliwie najwyższym poziomie.

Kluczem do sukcesu day spa jest oddany, doskonale wykwalifikowany personel gotowy do współpracy

6. Stwórz warunki autonomii (ale nie samowystarczalności) u każdego ze swoich pracowników, kreuj wyzwania, unikaj rutyny, która jest niebezpiecznym czynnikiem demotywującym. Każdy musi czuć się odpowiedzialny za działanie i sukces spa. Pamiętaj, że klient, który być może oszczędzał, by skorzystać z usług w twoim obiekcie, czeka na wyjątkowe, niezapomniane przeżycie. To wymaga najwyższej klasy personelu!

Aneta Muller

Menadżer i konsultant Spa. Od 20 lat opracowuje koncepcje i poprawia kondycję SPA i gabinetów kosme-tycznych. Szkoli z zarządzania, sprzedaży i jakości obsługi klienta. Wyłączny dystrybutor marki Gemology Cosmetics w Polsce.