Koszyk

Aktualna oferta

| Autor: Urszula Sikorska, Justyna Skarbek

Z tego artykułu dowiesz się:

•  Z jakimi problemami klienci przychodzą do gabinetów po okresie przestoju?

•  Jakie zabiegi są najchętniej wybierane po ponownym otwarciu gabinetów?

•  W jaki sposób zadbać o osłabioną kondycję skórę twarzy i ciała klientów?

•  Jakie zabiegi cieszą się aktualnie zwiększoną popularnością u męskiej części klientów?

 

 

Spis treści

Czego oczekują klienci po „kwarantannie? | Wróciliśmy do pracy zaledwie kilka tygodni temu, a dziś wiemy, że potrzeby naszych klientów uległy zmianom. Od nas jako profesjonalistów zależy, czy dostrzeżemy priorytety, spełnimy aktualne oczekiwania usługobiorców, czy sprawdzimy się w „nowej rzeczywistości”? Urszula Sikorska i Justyna Skarbek-Pajdzińska udzielają ważnych wskazówek i dzielą się z Wami subiektywnymi odczuciami na temat bieżącej roli usługodawcy w branży beauty. Odgórny nakaz zamknięcia branży usług beauty wszedł w życie 1 kwietnia bieżącego roku. Z dnia na dzień salony przestały świadczyć usługi, z dnia na dzień nasza dotychczasowa codzienność przestała mieć rację bytu. Szok, lęk o przyszłość, tęsknota za pracą, którą kochamy, izolacja. Czas niebywale trudny dla wszystkich, nie tylko ze względów finansowych. Nie tylko dla naszej branży, ale praktycznie dla wszystkich ludzi czas izolacji i częściowego zamrożenia gospodarki był ogromnym obciążeniem psychicznym. Wyzwaniem, jakiego nigdy dotąd nie znaliśmy. Sytuacją bez precedensu.

Wirus nas nie zatrzymał!

Owszem, zmusił do awaryjnego hamowania, ale nie zastopował działań. Branża beauty wykazała się ogromną kreatywnością i mobilizacją. Znaczna część aktywności przeniosła się do sieci. Staraliśmy się jak najlepiej opiekować naszymi klientami zdalnie, oferując konsultacje, porady i kosmetyki, ale… naszych usług nie zastąpi żaden kurs online czy tutorial. Owszem, działalność online jest ważna, pomocna, daje dodatkowe możliwości i stanowi nieodzowny element naszej aktywności, ale nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z klientem. Social media skróciły dystans w relacjach z klientami, ale żadna wskazówka nie zastąpi fachowych rąk terapeuty, stylisty czy manikiurzystki. Spowodowana pandemią rozłąka pokazała, jak wielką rolę odgrywają relacje międzyludzkie w branży beauty. Bo któż nie marzył o rozmowie przy filiżance kawy z ukochaną manikiurzystką czy kosmetyczką?

Gabinety kosmetyczne – Nowy początek

Kwarantanna minęła, dostaliśmy zielone światło, by wrócić do pracy. Jakież to było szczęście! Klienci szturmem ruszyli na salony. Boom był odczuwalny, doba za krótka, a kalendarz zapełniał się w mgnieniu oka. Na brak ruchu w biznesie nie mogłyśmy narzekać. Każdy miał potrzebę zadbania o siebie, odświeżenia cery, zadbania o włosy, paznokcie, ciało. Obecnie wydaje się, że frekwencja wraca do stanu sprzed epidemii, ale wiele miejsc wciąż jest obłożonych i nie jest w stanie zapewnić wszystkim klientom dogodnych terminów, choćby ze względu na obostrzenia związane z liczbą jednocześnie przyjmowanych osób.

Z czym do gabinetów przychodzą klienci?

Niezliczone godziny spędzone przed laptopami, brak ruchu na świeżym powietrzu zrobiły swoje. Szare i ziemiste skóry, odwodnione i pozbawione blasku, te problemy dotyczyły większości naszych klientów. Warto tu wspomnieć o niekorzystnym działaniu światła niebieskiego i pola magnetycznego, które jest emitowane przez wszystkie ekrany: smartfony, komputery czy telewizory, które emitują blue light nawet gdy nie są włączone. Do tego nieustanny stres, który, jak wiemy, ma wpływ nie tylko na wygląd, ale przede wszystkim na stan zdrowia organizmu. Pamiętajmy też o stresie oksydacyjnym, powstającym na skutek zaburzenia równowagi pomiędzy wolnymi rodnikami a antyoksydantami. W efekcie tego procesu dochodzi do uszkodzenia komórek, a nawet do rozwinięcia stanów chorobowych. Czas epidemii i przymusowy lockdown spowodowały obniżenie aktywności fizycznej, a także właściwego nawadniania i odżywiania organizmu. Wszystkie te czynniki wpłynęły na stan skóry, włosów i paznokci.

Zabiegi – Krok po kroku

Tak więc skóra naszych klientów wymagała i wciąż wymaga przede wszystkim odświeżenia i silnego odżywienia. Dlatego zaleca się, by każdy program zaczynać od złuszczania (dobraną do potrzeb i kondycji skóry metodą zabiegową) w celu usunięcia nagromadzonego naskórka, pozostawiając skórę wygładzoną i optymalnie przygotowaną do lepszego wchłaniania składników odżywczych. W drugim etapie wprowadzamy zabiegi intensyfikujące nawilżenie i dotleniające skórę, aby wydobyć z niej zdrowy wygląd i promienny blask. Taki dobór kuracji szybko poprawia wygląd skóry i pozytywnie wpływa na samopoczucie. Rekomendowane procedury terapeutyczne będą bogate w składniki aktywne, które wygładzają skórę, usuwają martwe komórki naskórka, zapobiegają odwodnieniu, chronią przed zewnętrznymi zanieczyszczeniami oraz co bardzo istotne przed skutkami ekspozycji na słońce. Ten dwustopniowy proces doskonale oczyszcza, koi i odżywia zmęczoną „kwarantanną” skórę, dając natychmiastowy efekt odświeżenia i rozświetlenia.

 

Za czym Wasze klientki tęskniły najbardziej? Z wielu wypowiedzi wynika, że głównie za profesjonalnym manikiurem i pedikiurem, zabiegami zapewniającymi blask poszarzałej cerze i masażami

Gładkie ciało, piękne stopy i dłonie

Za czym klientki tęskniły najbardziej? Na pewno za pielęgnacją dłoni i stóp, profesjonalnym manikiurem i pedikiurem oraz zabiegami zapewniającymi blask poszarzałej cerze. Kolejnym najbardziej poszukiwanym zabiegiem jest u nas depilacja woskiem! Golenie maszynką to żmudna praca, wrastające włoski, codzienny obowiązek i ryzyko podrażnień. W czasie przestoju należało przekonywać klientki, by nawilżały, złuszczały skórę i łagodziły ewentualne podrażnienia powodowane goleniem. Odpowiednia pielęgnacja w czasie izolacji pomogła wyprowadzić włoski tak, aby teraz ponownie móc cieszyć się idealnie gładką skórą po depilacji woskiem.

Zaangażowanie w doradztwo opłacało się!

Pielęgnacja dłoni i stóp to zabieg potrzebny zawsze, bez względu na porę roku czy „kwarantannę”. Polki są wielkimi fankami manikiuru – hybryda, żel, akryl – lubimy mieć zadbane paznokcie. Klientek jak nie brakowało, tak nadal nie brakuje. Co obecnie doskwiera najbardziej? Przesuszone dłonie i paznokcie w wyniku częstej dezynfekcji i zintensyfikowanego mycia rąk. Ślady po samodzielnie zdjętej hybrydzie niekiedy również pozostawiły swoje piętno. Powrót w wykwalifikowane ręce manikiurzystki przyjmowany był przez klientki z radością i ulgą. Wreszcie w dobrych rękach!

Dbając o sylwetkę

Wiosna nam „uciekła”, a o sylwetkę zadbać trzeba. Seanse przed TV, częstsze podjadanie, brak ruchu, domowe wypieki i kulinarne eksperymenty, a za progiem czeka już lato i bikini. Indywidualne podejście Wszystkie programy pielęgnacyjne rozpoczynajmy od określenia potrzeb skóry, poznania życzeń i wyobrażeń klienta, a następnie dobieramy zindywidualizowaną pielęgnację zabiegową w połączeniu z domową, w celu uzyskania długotrwałych i jak najlepszych efektów, zachowując wszelkie środki ostrożności i mając na uwadze dłuższą przerwę w cyklach zabiegowych. Zabiegi modelujące, ujędrniające i wyszczuplające są teraz prawdziwym hitem salonów. Zadbaj o to, by mieć w swojej ofercie pakiety skupione właśnie na tego typu zabiegach. To mówi samo za siebie. Doskonale sprawdzi się propozycja skrojonych na miarę terapii, bazujących na detoksykacji organizmu, zabiegach redukujących tkankę tłuszczową, zniwelowaniu cellulitu i przywrócenia jędrności. Ponieważ czasu mamy niewiele, warto postawić na terapie łączone, a w nich intensywne zabiegi aparaturowe wspomagające redukcję tkanki tłuszczowej, połączone z drenażem limfatycznym i masażem modelującym. Optymalnie dobrana pielęgnacja domowa, konsultacja z dietetykiem i trenerem fitness stanowi idealne uzupełnienie oferty na lato.

Zabiegi dla niej i dla niego

Zabiegi kosmetyczne stały się jeszcze bardziej potrzebne i poszukiwane. Co ciekawe, obserwujemy zdecydowany wzrost zainteresowania zabiegami na twarz wśród panów. Każdy pyta o oczyszczanie i nawilżanie. W pielęgnacji męskiej skóry idealnie sprawdzają się takie zabiegi, jak: oczyszczanie wodorowe, infuzja tlenowa, delikatne w działaniu kwasy, mezoterapia mikroigłowa i bezigłowa. Na zabiegi relaksujące z efektem WOW decydują się zarówno kobiety jak i mężczyźni. Kąpiel w kozim mleku, hydromasaż czy przyjemnie ciepły olej w połączeniu z autorskimi masażami ciała, głowy i twarzy? To propozycje dla zestresowanych i potrzebujących odprężenia. Cudowne chwile błogości, które niwelują uczucie napięcia i dyskomfortu, przywracając miękkość i aksamitność skórze. Indywidualnie dobrane techniki masażu rozluźnią mięśnie i odprężą całe ciało. To kompleksowa pielęgnacja o relaksującym przebiegu i świetnych efektach pielęgnacyjnych, która doskonale sprawdza się po stresującym okresie.

Pielęgnacja i troska

Skóra klientów po okresie izolacji wymaga szczególnej troski, a czasem nawet zmiany nawyków pielęgnacyjnych. Właściwie poprowadzony program pielęgnacyjny i dobrane produkty to nasza misja na najbliższy czas. Otulmy naszych klientów właściwą troską, pielęgnacją i obecnością, za którą z pewnością tęsknili.

Profesjonalne masaże manualne to doskonała propozycja dla zestresowanych klientów, którzy skarżą się na napięcia, bóle i sztywność mięśni. Czas bezruchu dał się we znaki wielu osobom, zadbajmy o to by przywrócić im dobrą kondycję ciała i ducha.

Urszula Sikorska

Absolwentka WSZKiPZ, mgr kosmetologii, właściciel salonu Aura Beauty by Urszula Sikorska na warszawskiej Sadybie. Wieloletni praktyk oraz szkoleniowiec Lycon Polska. Specjalista ds. depilacji woskiem Lycon. www.aurabeauty.pl

Justyna Skarbek

Kosmetolog, ekspert i trener branży beauty z 15-letnim doświadczeniem w terapiach zabiegowych i pracy z klientami. Realizuje się również jako prelegentka, wykładowca, autorka artykułów dla pism branżowych tj. BEAUTY FORUM czy LNE oraz praktyk rozwoju osobistego. Specjalizuje się w diagnozie kosmetologicznej i sprzedaży terapii zabiegowych. W trakcie bezpośredniej pracy „przy fotelu” z klientami, przeprowadziła 10 000 rozmów, co pozwoliło jej zdobyć nieocenione umiejętności, a przede wszystkim wiedzę na temat tego, czego klienci oczekują od profesjonalistów w branży beauty. Przez 15 lat równocześnie budowała markę największego Medical SPA w Radomiu wraz z 12-osobowym zespołem ekspertów z różnych dziedziny kosmetologii.