Koszyk

Content… wciąż jest królem!

| Autor: Ewa Świgoń, Sylwia Chodyniecka

Osiem. Średnio tyle właśnie punktów styku z Twoją marką musi odnotować klient, by podjąć finalną decyzję zakupową. W tej podróży do ostatecznego sfinalizowania transakcji ogromną rolę odgrywają media społecznościowe. A tam… no cóż, trzeba się wyróżnić wartościowym contentem, który zaangażuje i zatrzyma na dłużej użytkowników.

Ciągle piszesz o swoich produktach i usługach? W firmowych mediach społecznościowych wstawiasz tylko tekst + zdjęcie lub tekst + link? Mamy dla Ciebie złą informację. Nudzisz swoich odbiorców, a konsument nie lubi nudy. Media społecznościowe kochają dywersyfikację i eksperymentowanie z różnymi porami publikacji i formatami. Już na samym Facebooku post z załącznikami graficznymi możesz dodać na kilka różnych sposobów (album zdjęć, pokaz slajdów, karuzela itd.). Oprócz tego masz możliwości dzielenia się materiałami wideo, prowadzenia transmisji live lub – jak na LinkedIn – dodawania prezentacji multimedialnych lub dokumentów w formacie PDF. Wykorzystaj to!

Branża beauty w social mediach

Myślisz, że w Twojej branży w mediach społecznościowych pokazano już wszystko? Wbrew pozorom większość marek skupia się niesłusznie tylko i wyłącznie na postach sprzedażowych, nie dając żadnej wartości dodanej swoim odbiorcom. To duży błąd, bo konsument dziś chce wzbogacać swoją wiedzę i oczekuje od marki nie tylko atrakcyjnej promocji, ale również edukacji. Dlatego projektując swoją komunikację w social mediach, pamiętaj o zasadzie Pareto: niech 80 proc. Twoich postów będzie wartościowych dla odbiorców, a tylko 20 proc. niech będzie nakierowanych stricte na sprzedaż. Dzięki dzieleniu się wiedzą i tak sprzedasz, choć nie będzie to sprzedaż bezpośrednia, lecz nieco podprogowa.

Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia

Zastanawiasz się, jak ugryźć posty w mediach społecznościowych w branży beauty & wellness? Skorzystaj śmiało z naszych podpowiedzi:

Listy – twórz listy osób z branży lub marek kosmetycznych, które warto obserwować, jak również aplikacji, które warto mieć w swoim telefonie, dzięki temu skorzystasz z mechanizmu egobait (wspomniane w poście osoby lub firmy zobaczą post i najprawdopodobniej wejdą z nim w interakcję, a być może również go udostępnią, wzmacniając jego zasięgi);

How to – posty typu „how to” podpowiedzą Twoim fanom, jak np. korzystać z Twoich produktów, a – jeśli prowadzisz salon – jak przygotować się do zabiegów lub pielęgnować skórę po intensywnych procedurach dermoestetycznych;

Case study – z Twoich produktów lub usług skorzystał aktor, celebryta, bloger lub influencer? Stwórz we współpracy z nim case study, czym zachęcisz innych do skorzystania z Twojej oferty;

FAQ – klienci wracają często z podobnymi pytaniami? To świetna okazja do tego, by stworzyć posty, które na nie odpowiadają!

Definicje – Twoje produkty posiadają ciekawe składy lub właśnie w salonie spa pojawił się nowy zabieg? Wykorzystaj posty do tego, by edukować swoich odbiorców i wyjaśniać zasady działania produktów i procedur zabiegowych oraz stosowanych przez Ciebie technologii;

Infografiki – za ich pomocą pokazuj popularność swojej marki lub twórz miniporadniki, np. dotyczące pielęgnacji. Zaskarbisz sobie tym sympatię swoich fanów i bardzo szybko wzbogacisz się o nowych! Pamiętaj, że opcji jest o wiele więcej, a jedynym ograniczeniem… jest tylko wyobraźnia!

Ewa Świgoń

Dyrektor zarządzający Com & Media, agencji skupiającej specjalistów, którzy z pasją i doświadczeniem prowadzą kampanie reklamowe oraz PR dla marek i firm z branży uroda, zdrowie i styl życia.

Sylwia Chodyniecka

Zastępca dyrektora zarządzającego Com & Media, agencji skupiającej specjalistów, którzy z pasją i doświadczeniem prowadzą kampanie reklamowe oraz PR dla marek i firm z branży uroda, zdrowie i styl życia. www.com-and-media.pl