Materiał sponsorowany.
23 marca 2025 r. – 56. edycja targów Cosmoprof Worldwide Bolonia zakończyła się sukcesem, potwierdzając swój status wiodącego wydarzenia dla globalnego przemysłu kosmetycznego. Z udziałem ponad 255 000 profesjonalistów z branży kosmetycznej ze 150 krajów i 3 128 firm z 65 krajów, reprezentujących ponad 10 000 marek, wystawa po raz kolejny okazała się istotnym miejscem spotkań dla interesariuszy z branży. Po raz kolejny Bolonia stała się światową stolicą piękna. Kluczowi gracze z branży powrócili do Bolonii, aby zawrzeć nowe umowy, wymienić się spostrzeżeniami i poznać najnowsze trendy i innowacje. Ekskluzywny Program dla Kupujących Cosmoprof, z narzędziami do networkingu i matchmakingu, pomógł profesjonalistom zmaksymalizować czas spędzony na wydarzeniu. Ponadto bogaty program sesji edukacyjnych, warsztatów szkoleniowych, pokazów na żywo, pokazów i specjalnych inicjatyw wzbogacił doświadczenie uczestników.
REKORDOWA EDYCJA
„Jesteśmy niezwykle dumni z wyników tej edycji” – oświadczył Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere Cosmoprof. “Zakończyliśmy rekordową edycję Cosmoprof, potwierdzając po raz kolejny, że wystawa – poprzez swoje inicjatywy i usługi mające na celu optymalizację możliwości biznesowych wśród profesjonalistów z branży – jest niezbędnym narzędziem do rozwoju sektora. Odnotowaliśmy 4,5% wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do ubiegłego roku, z dużą liczbą międzynarodowych uczestników o wyjątkowej jakości. Było to możliwe dzięki programom rekrutacji kupujących skierowanym na kluczowe rynki oraz wsparciu włoskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz ITA – Włoskiej Agencji Handlowej, które ułatwiły obecność 80 delegacji z głównych rynków światowych. Cosmoprof jest również kluczową platformą dla rozwoju Made in Italy na całym świecie, demonstrując silną kondycję branży i chęć profesjonalistów do odkrywania nowych rozwiązań biznesowych. Cosmoprof odzwierciedla ciągły wzrost globalnego przemysłu kosmetycznego„ – kontynuował Calzolari – ”który według badań Euromonitor International ma przekroczyć 612 miliardów euro przychodów do 2025 roku. Nasza wystawa pozostaje kluczowym partnerem biznesowym dla profesjonalistów z branży”.

56. edycja obejmowała wyjątkową i wysokiej jakości ofertę wystawców, prezentującą to, co najlepsze w globalnej branży kosmetycznej. Dzięki nowemu układowi hali, wystawa rozszerzyła się o nowe kategorie produktów zgodnie z nieustannie ewoluującym rynkiem, co zaowocowało wzrostem powierzchni wystawienniczej o 5,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z 29 pawilonami krajowymi i 78% wystawców pochodzących z zagranicy, Cosmoprof potwierdził swoją pozycję lidera jako strategiczne wydarzenie dla przedstawicieli branży.
„Liczby dowodzą, że branża kosmetyczna rośnie: w 2023 r. eksport wzrósł o ponad 20% w porównaniu z 2022 r., aw 2024 r. zaobserwowaliśmy dalszy wzrost o 11,4% w porównaniu z rokiem poprzednim” – stwierdził Matteo Zoppas, prezes ITA – Włoskiej Agencji Handlu. ” Możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że branża beauty jest jedną z sił napędowych eksportu Made in Italy. Podczas gdy niektóre sektory, takie jak motoryzacja, odnotowały spadek, przemysł kosmetyczny znacząco przyczynił się do stabilizacji krajowej gospodarki. Z eksportem o wartości 8,4 miliarda euro, stanowiącym ponad 40% całkowitych przychodów sektora, że branża beauty wciąż jest strategicznym atutem Made in Italy – zwłaszcza biorąc pod uwagę 626 miliardów euro wygenerowanych na całym świecie w ubiegłym roku. W edycji 2025 ITA odegrała kluczową rolę w przyciągnięciu 220 operatorów, kupujących i KOL (Key Opinion Leaders) z 80 krajów do Cosmoprof, zapewniając ukierunkowany popyt, który jest zgodny z potrzebami włoskich przedsiębiorców. Cosmoprof był również aktywnie obecny na kluczowych międzynarodowych wystawach w Azji, Ameryce i Afryce, regionach o wysokim potencjale wzrostu”.
Kluczowe było również partnerstwo z Cosmetica Italia. „Z przychodami w wysokości 16,5 miliarda euro, przemysł kosmetyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów Made in Italy, z +12% wzrostem eksportu w ciągu zaledwie jednego roku”, powiedział Benedetto Lavino, prezes Cosmetica Italia. “Włoski przemysł kosmetyczny uczestniczył w targach Cosmoprof Worldwide Bologna z rekordową liczbą uczestników. Nadwyżka handlowa zbliżona do 4,7 miliarda euro potwierdza strategiczną rolę kosmetyków we włoskim sektorze produkcyjnym. Wysiłki na rzecz umiędzynarodowienia odgrywają kluczową rolę w pozycjonowaniu Włoch wśród czołowych graczy na światowym rynku. Koncentrując się na upraszczaniu, konkurencyjności i innowacyjności, pracujemy nad dalszym uwalnianiem potencjału włoskich firm kosmetycznych, które już teraz są drugim co do wielkości eksporterem w Europie i czwartym na świecie. Podczas tej 56. edycji, dzięki współpracy z BolognaFiere Cosmoprof, aktywnie zaprezentowaliśmy doskonałość włoskiego przemysłu kosmetycznego. Poza wynikami ekonomicznymi, wystawa podkreśliła znaczenie sektora w tworzeniu miejsc pracy, z 400 000 profesjonalistów pracujących w całym łańcuchu dostaw. Nasz dialog z przedstawicielami politycznymi i instytucjonalnymi – w tym Adolfo Urso, ministrem ds. przedsiębiorstw i Made in Italy, oraz Valentino Valentini, wiceministrem tego samego ministerstwa, a także licznymi instytucjami i członkami parlamentu – zwrócił uwagę rządu na kluczowe obawy branży. Silna synergia między przedsiębiorstwami i instytucjami jest niezbędna, aby sprostać przyszłym wyzwaniom i zapewnić dalszy rozwój branży”.

KRĄG NOWYCH TRENDÓW
Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 zaprezentował innowacyjność i doskonałość branży beauty, podkreślając zmieniające się potrzeby i nawyki konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi, odpowiedzialni i poinformowani, a ich wybory mają wpływ na ich dobrostan, społeczeństwo i środowisko. Odwiedzający byli podekscytowani nowymi ekologicznymi rozwiązaniami, wysoce spersonalizowanymi produktami, i najnowocześniejszymi technologiami.
“Po raz kolejny targi Cosmoprof okazały się centrum nowych trendów i pomysłów. W tym roku nasza wystawa zapewniła profesjonalistom z branży z całego świata wgląd w ewolucję sektora kosmetycznego i najbardziej wpływowe trendy, od zrównoważonego rozwoju po popyt na produkty, które zaspokajają pojawiające się klastry konsumenckie, od rozwiązań skoncentrowanych na dobrym samopoczuciu po wpływ nowych technologii i sztucznej inteligencji na doświadczenia związane z produktami„ – powiedział Enrico Zannini, dyrektor generalny BolognaFiere Cosmoprof. ”W nadchodzących miesiącach będziemy nadal dostarczać dogłębne spostrzeżenia i aktualizacje naszej globalnej społeczności, jednocześnie kładąc podwaliny pod jeszcze bardziej angażującą i wydajną edycję w 2026 roku”.
Następnym wydarzeniem będzie Cosmoprof Worldwide Bolonia 2026, w marcu 2026 roku, z nowymi inicjatywami i rozwiązaniami napędzającymi rozwój branży kosmetycznej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.cosmoprof.com