Koszyk
CZYM KARMIĆ ODBIORCÓW SOCIAL MEDIÓW W 2022 ROKU?

CZYM KARMIĆ ODBIORCÓW SOCIAL MEDIÓW W 2022 ROKU?

SONDA EKSPERTÓW – Na początku bieżącego roku pojawiły się pogłoski, że Meta, czyli właściciel m.in. Facebooka i Instagrama, zastanawia się nad wycofaniem swoich serwisów z Europy. Biuro prasowe korporacji szybko wydało oświadczenie, w którym zaprzeczyło tym doniesieniom. Ta plotka jednak sprawiła, że wiele firm zaczęło się zastanawiać… co dalej? Jak prowadzić komunikację ze swoimi klientami, gdy ta była głównie oparta na kanałach w social mediach? Jednocześnie perspektywa utraty tych możliwości uświadomiła, jak ważną rolę dla biznesu odgrywają serwisy społecznościowe. Na szczęście Facebook i Instagram zostają z nami, więc czas zastanowić się, jak wycisnąć z komunikacji w social mediach sto procent możliwości.

Zobaczcie, co podpowiadają eksperci.


„Nie konsumujemy treści, robimy przegryzki”PAULINA SZTWIERTNIA

Pamiętasz czasy, gdy oglądaliśmy 10-minutowe wideo, by dowiedzieć się jednej rzeczy? Dziś w ciągu minuty chcemy poznać 10 nowości. Nasz układ nerwowy znieczuliły ściany social mediów, bo za każdym scrollowaniem czai się nowość. Nie konsumujemy treści, robimy przegryzki. Snack content rozwinął TikToka. Dostarczaj smaczne i wartościowe mikrotreści wygłodniałym odbiorcom. Nie bój się publikować ich wszędzie. Pysznie, ale tak w ogóle, to… kończą się ciasteczka. Google odetnie third-part cookies, a to oznacza dostęp do mniejszej ilości danych. Główną rolę przejmą automaty adventure plus od FB lub inteligentne reklamy Google. Wyniki będą lepsze, ale udział człowieka w konfiguracji zmaleje. W 2022 r. bariery nie stanowi technologia, znaczenie ma umysł zdolny do tworzenia kreatywnych rozwiązań. Taki jak Twój!

 

PAULINA SZTWIERTNIA
WBIZNES | Facebook Ads Specialist

WOJCIECH WIŚNIEWSKI
WBIZNES | Copywriter&Social Media Manager

 

„Facebook i Instagram działają świetnie, jeżeli salony
wykorzystują możliwości płatnych kampanii oraz filmy” Urszula Zduńczuk

Z rozmów z właścicielkami salonów wyraźnie wynika, że mamy dwa najważniejsze trendy:
1. rozbudowane kampanie płatne w social mediach,
2. wideomarketing w reklamie płatnej.
Dlaczego naszym zdaniem najważniejsze są akurat te dwa? Widzimy, że salony, które prowadzą taki marketing, mają pełne kalendarze na wiele tygodni do przodu niezależnie od tego, co dzieje się na rynku. Facebook i Instagram działają świetnie, jeżeli salony wykorzystują możliwości płatnych kampanii oraz filmy. Kiedy wdrażamy takie działania dla klientek, są zachwycone, bo efekt widzą często już po pierwszym miesiącu.

URSZULA ZDUŃCZUK
KAMAN Beauty | Project manager

 

„TikTok już kolejny miesiąc z rzędu bije rekordy popularności” Klaudia Łyko

Krótkie filmiki w 2021 roku opanowały social media, w 2022 nadal będą one eksploatowane przez twórców i marki. TikTok już kolejny miesiąc z rzędu bije rekordy popularności. Rolki weszły także na Instagrama i po cichu pojawiają się na Facebooku. Prawdopodobnie
te narzędzia w następnych miesiącach będą mocno rozszerzać dostępne możliwości, co pozwoli nam tworzyć jeszcze fajniejsze rzeczy. Dzięki kreatywności i ciekawym treściom te materiały mogą nie tylko przynieść ogromne zasięgi – kilkadziesiąt razy większe, niż dotychczas przynosił tradycyjny post czy nawet Instastory, ale także pomóc w budowaniu swojej grupy obserwatorów!

KLAUDIA ŁYKO
BEST IMAGE | Social Media Specialist

 

„Klient decyduje w ciągu 3–7 sekund, czy post/wideo jest dla niego interesujące”Marta Fiłoń

Marketing salonu w sieci to przede wszystkim obecność specjalistów w social mediach, walka o uwagę klientów oraz wykorzystanie ich nowych przyzwyczajeń. Salon nieprowadzący Facebooka/Instagrama traci możliwość zbudowania autorytetu specjalisty, kluczowego przy sprzedaży droższych zabiegów tym, którzy przychodzą np. na manikiur. Treści nie mogą być jednak przypadkowe i służyć jako tablica ogłoszeń. Obecnie trzeba się zastanawiać, czy dane zdjęcie przyciągnie uwagę i jakimi słowami zacząć post, by klienci chcieli się zapoznać z treścią. Obecnie klient decyduje w ciągu 3–7 sekund, czy post/wideo jest dla niego interesujące. Jeżeli nie napiszesz/powiesz czegoś zachęcającego na początku, to nie da Ci on szansy wykazać się w dalszej części publikacji. Poza tym warto zwrócić uwagę na upowszechnienie zakupów online. Po wprowadzeniu tego do salonu, można zwiększyć obroty dzięki jednodniowym promocjom oraz przesłać klientce link do zapłaty online, gdy ona nie zdecyduje się na zakup pakietu jeszcze na wizycie.

MARTA FIŁOŃ
www.martafilon.pl | Trener biznesu beauty

 

„Na fali popularności TikToka krótkie filmy w pionowym formacie zdominowały internet”Karolina Kociołek

Krótkie, dynamiczne wideo to jeden z najsilniejszych trendów w mediach społecznościowych. Na fali popularności TikToka krótkie filmy w pionowym formacie zdominowały internet. Nowy format podbija obecnie inne platformy społecznościowe – na Facebooku i Instagramie znajdziemy go pod nazwą Rolki, na YouTubie jako Shorts. Ten rodzaj wideo najczęściej używany jest w towarzystwie podkładów muzycznych i dźwięków, dostępnych bezpośrednio na platformach społecznościowych. Jest to format szczególnie popularny wśród przedstawicieli pokolenia Z. Pozwala na kreatywne łączenie obrazów i dźwięków, zabawę formą i treścią. W przeciwieństwie do pozostałych serwisów, jedynie TikTok posiada rozbudowane narzędzie, umożliwiające zaawansowaną edycję filmów. Dlatego tworząc Rolki i Shorty, warto skorzystać z aplikacji, takich jak Inshot czy VN.

KAROLINA KOCIOŁEK
Socjomania | Social Media Lead