Koszyk

Orzechy włoskie i siemie lniane w diecie dla zdrowej skóry

| Autor: Anna Mazgaj

Z tego artykułu dowiesz się:

    • jakie składniki odżywcze posiadają orzechy włoskie i siemię lniane,
    • jak dieta bogata w orzechy i siemię lniane wpływa na skórę,
    • czym jest superfoods.

Tłuszcze są źródłem energii, stanowią budulec błon komórkowych, narządów i organów. Kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia ma to jaki rodzaj tłuszczu wybierzemy. Dotyczy to także zdrowia skóry. Najbardziej korzystnymi tłuszczami dla skóry są wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 i omega-6. Poprawiają one nawilżenie skóry, jej gęstość oraz elastyczność. Kwasy omega-6 występują w wielu roślinnych produktach i ich niedobory występują niezwykle rzadko. Warto jednak zwrócić uwagę na cenne kwasy omega-3, których często w naszych dietach brakuje. Najwięcej znajdziemy ich w tłustych rybach morskich, jednak nie można zapominać także o niezastąpionych dwóch, rodzimych produktach, które są również ich dobrym źródłem. O jakich produktach mowa? Orzechy włoskie oraz len! Przeczytaj ile dobrego może zrobić ich spożycie dla zdrowia skóry!

Orzechy włoskie

Najnowsze wytyczne zdrowego żywienia PZH wskazują, że orzechy stanowią jeden z trzech rodzajów żywności, po który Polacy powinni sięgać zdecydowanie częściej. Orzechy

Pozostało 80% tekstu do przeczytania

This post is only available to members.

Anna Mazgaj

Anna Mazgaj | @dietetykwgarach; Uczy jak gotować zdrowo i pysznie! Pisze diety oraz e-booki z przepisami, fotografuje jedzenie. Pomaga zmieniać trwale nawyki żywieniowe. Z pacjentami pracuje już ponad 10 lat ‒ w gabinecie i on-line.