Koszyk

Relacja z targów COSMOPROF BOLONIA

20 marca 2023 dobiegła końca 54. edycja Cosmoprof Worldwide Bologna, wiodące wydarzenia B2B dla branży kosmetycznej. W wydarzeniu wzięło udział ponad 250 000 osób, pochodzących ze 153 krajów, którzy mieli okazję odkryć najnowsze wiadomości dla sektora.

„Wyniki tej edycji dobrze oddają kondycję branży”, podkreśla Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere. „Obecność kluczowych graczy z głównych rynków, ponad 2.984 wystawców (z 11% wzrostem w porównaniu z rokiem 2022), z 64 krajów oraz 29 pawilonów krajowych jest wynikiem wysiłków na rzecz wzmocnienia międzynarodowego profilu i prestiżu wydarzenia. Wyniki te udało się uzyskać m.in. dzięki współpracy z Cosmetica Italia – Personal Care Association oraz wsparciu włoskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz ITAWłoskiej Agencji Handlowej. Obecność w tych dniach Premiera Włoch Giorgia Meloni, Włoskiej Minister Edukacji i Badań Naukowych Anny Marii Bernini, Włoskiej Minister Turystyki Danieli Santanché, oraz władz lokalnych, krajowych i międzynarodowych, podkreśla wartość Cosmoprof zarówno jako partnera biznesowego dla operatorów, jak i jako filaru gospodarczego.”

„W tych dniach, w pawilonach Cosmoprof Worldwide Bologna 2023, firmy, eksperci i operatorzy z sektora zinterpretowali różne aspekty i nowości naszego przemysłu, podkreślając jego wielką reaktywność i dynamikę we Włoszech i za granicą. Całkowity obrót sektora kosmetycznego we Włoszech w pełni powraca do poziomu sprzed pandemii (13,3 mld euro w 2022 r.), przekraczając wartości z 2019 r. o 10,5% i szacuje przez dalszy wzrost (o 7,7% w porównaniu z 2022 r.) na 2023 r., – skomentował Benedetto Lavino, prezes Cosmetica Italia. – Znacząca reprezentacja świata politycznego i instytucji jest dowodem silnej uwagi, również ze strony rządu, na wartość kosmetyków jako niezbędnego dobra dla higieny, profilaktyki i ochrony oraz coraz większej świadomości siły krajowego sektora kosmetycznego jako motoru Made in Italy na świecie. Potwierdzeniem sytuacji jest poruszenie panujące na rynkach międzynarodowych, gdzie oferta włoska jest coraz bardziej doceniana za wysokie standardy jakości, bezpieczeństwa i innowacyjności, przy rosnącym zainteresowaniu kierunków pozaeuropejskich oraz bilansie handlowym, który w 2022 roku osiągnie rekordowy poziom przekraczający 3,2 mld euro i wzrost o ponad 500 mln w stosunku do 2021 roku. Dane i dynamika, które po raz kolejny, obok historycznego partnera BolognaFiere Cosmoprof, pozwoliły nam utrwalić historię kosmetyków: branży, która jest dobra dla kraju”.

„Cosmoprof po raz kolejny udowodnił, że jest doskonałym wydarzeniem o międzynarodowym zasięgu, a ITA przyczyniła się do tego sukcesu, sprowadzając 152 kupców z 50 krajów, – powiedział Matteo Zoppas, prezes ITA – Włoskiej Agencji Handlowej. – Był to synergiczny wysiłek zespołu, mający na celu potwierdzenie wizerunku Włoch, ojczyzny kultury piękna i teatru systemu przemysłowego o absolutnej doskonałości. Dla nas Cosmoprof nie jest punktem dojścia, ale punktem wyjścia: w ciągu 2023 roku ITA będzie kontynuować swoje inicjatywy, aby ułatwić kolejne huby handlowe dla włoskiego eksportu we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Maroku. W sumie będzie 12 inicjatyw organizowanych przez ITA na całym świecie. Jesteśmy przekonani, że eksport ma kluczowe znaczenie dla Włoch. Więcej firm eksportujących oznacza większy wzrost i rozwój dla kraju. Jako ITA jesteśmy gotowi, u boku firm i w służbie „włoskiego systemu” oraz zagranicznej polityki gospodarczej i handlowej naszego narodu”.

NETWORKING, BIZNES I SZKOLENIA

Program match-makingowy Cosmoprof Worldwide Bologna pomógł w zarządzaniu obecnością kupujących z ponad 50 krajów. Obecność zainteresowanych z Ameryki Północnej, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Oceanii odnotowała rosnący procent.

Powrót operatorów z Chin i Tajwanu pozwolił firmom i producentom na odzyskanie projektów i współpracy dla możliwości na rynkach, które nadal są podstawowym atutem.

Oprócz powierzchni wystawienniczej pełnej nowości i inspiracji, inicjatywy Cosmoprof cieszyły się dużym zainteresowaniem. Nagrody Cosmoprof & Cosmopack po raz kolejny zadekretowały najlepsze produkty kosmetyczne na nadchodzące miesiące, przyciągając ciekawość osób wtajemniczonych: ponad 1000 osób uczestniczyło w wieczorze rozdania nagród, a wielu z nich było gośćmi, którzy z uwagą obejrzeli instalację w Centrum Serwisowym. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również strefy poświęcone CosmoTrends, w których można było zobaczyć, jakie są najbardziej aktualne trendy, oraz CosmoVision, czyli wielozmysłowa podróż, która ujawniła przyszłą ewolucję branży kosmetycznej. Projekty powstały we współpracy z międzynarodową agencją BEAUTYSTREAMS.

Duży udział odnotowano również w wydarzeniach zaplanowanych podczas imprezy. Od czwartku do soboty uczestnicy mogli śledzić analizy i dyskusje w obecności międzynarodowych menedżerów i ekspertów w ramach 12 CosmoTalks.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również spotkania World massage Meeting poświęcone masażowi, a także pogłębione sesje Cosmo Onstage, w których w niedzielę i poniedziałek uczestniczyli operatorzy prezentujący najbardziej aktualne tematy dla sektora profesjonalnego.

W niedzielę i poniedziałek dużym powodzeniem cieszyły się pokazy On Hair: 18 zespołów artystycznych zaprezentowało nowe techniki strzyżeń i awangardowe propozycje kolorystyczne z wciągającymi i ekscytującymi występami.

Więcej informacji na temat edycji 2023 można znaleźć na stronie.