Koszyk

Opowiedz swoją historię – Dagmara Nowak-Barańska

| Autor: Dagmara Nowak-Barańska

Każda znawczyni piękna, która wybrała pracę w branży kosmetyki profesjonalnej to inna historia, jednak każda z nich ma wspólny mianownik, a mianowicie zamiłowanie do pięknej i zdrowej skóry. W niniejszej serii opowiemy niepowtarzalne historie naszych Czytelniczek. W wydaniu 2.2023 BEAUTY FORUM z wizytą udaliśmy się do krakowskiego salonu Beauty Lounge, którego właścicielką jest Dagmara Nowak-Barańska. 

Dlaczego wybrałaś zawód kosmetologa?
Pochodzę z małej miejscowości, gdzie gabinetów kosmetologicznych w czasach, kiedy tam mieszkałam, praktycznie nie było. Moja mama, która jest lekarką, codziennie „przemycała” mi wiadomości z zakresu medycyny – z punktu widzenia specjalisty i jego działań w odniesieniu do skóry. W zawodzie kosmetologa chciałam wykorzystać wiedzę związaną z kosmetyką i medycyną, aby z troską i uwagą dbać o zdrowie skór moich klientów. W kosmetologii znalazłam szansę na rozwój.
Ważnym celem było dla mnie również zdobycie wykształcenia na jednej z najlepszych uczelni kierunkowych w Polsce, którą kilkanaście lat temu była Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia. Rozwijałam się tu, rozpoczynając od studiów licencjackich, by potem odbyć studia podyplomowe z zakresu podologii. Następnie ukończyłam studia magisterskie w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Beauty Lounge wyróżnia to, że zespół jest zarządzany z poziomu osoby, która sama również pracuje zza fotela

Dlaczego postanowiłaś otworzyć własny gabinet?
Powstanie Beauty Lounge zbiegło się w czasie z wybuchem pandemii. Kluczem do otwarcia gabinetu z pewnością było własne, bardzo liczne grono stałych klientek, których rekomendacje i namowy skłoniły mnie do tego, aby stworzyć miejsce, w którym mogłabym obsługiwać je wyłącznie według własnych, wypracowanych przez lata standardów.
Z jednostanowiskowego gabinetu, otwartego w 2020 roku po latach pracy w różnych klinikach zajmujących się zarówno medycyną estetyczną, jak i kosmetologią, Beauty Lounge rozwinął się do miejsca, w którym jest obecnie, a więc do 160-metrowego budynku, gdzie przeniosłam się w marcu 2022 roku. Współdziałają tu moje dwie marki: część medyczno-kosmetologiczna pod szyldem Beauty Lounge, gdzie kosmetolodzy ściśle współpracują z lekarzami, a także otwarte niedawno Nails Lounge, będące przestrzenią głównie dla kobiet, w ramach której wykonywane są usługi stricte kosmetologiczne, takie jak manicure, pedicure, a również stylizacja brwi i makijaż.

Bardzo dużą popularnością cieszą się obecnie zabiegi łączone z laseroterapii

Czy zrobiłabyś coś inaczej?
Z pewnością trochę błędów popełniłam. Myślę jednak, że nie ma co odpowiadać sobie na pytanie o to, co zrobiłabym inaczej, tylko o to, co mogę zrobić teraz, żeby mogło być jeszcze lepiej. W tym kontekście myślę, że z pewnością przydatny byłby większy spokój. Przez ostatnie trzy lata mój progres był szalenie dynamiczny – z jednostanowiskowego gabinetu do bardzo dużej kliniki – dlatego obecnie chciałabym, postawić na jak najbardziej zrównoważony rozwój i balans pomiędzy liczbą klientów przyjmowanych w gabinecie a życiem prywatnym.

Jakie zabiegi cieszą się u Ciebie największym zainteresowaniem?
Kluczem i trendem w tym roku, który już widzimy, jest stymulacja i regeneracja. Bardzo dużo osób stawia na naturalny wygląd, woli poddać się większej liczbie zabiegów, z krótszym okresem rekonwalescencji, co daje nam przełożenie, głównie w produktach do medycyny estetycznej, takich jak kwas polimlekowy, stymulatory tkankowe czy zabiegi mezoterapii igłowej. Bardzo dużą popularnością cieszą się również zabiegi łączone z laseroterapii. Coraz częściej widzimy, że nasi pacjenci odchodzą od klasycznych zabiegów bazujących na wypełniaczach.

Klienci chętnie wybierają zabiegi regerująco-stymulujące

Co wyróżnia Beauty Lounge na tle konkurencji?
Przede wszystkim to, że zespół jest zarządzany z poziomu osoby, która sama również pracuje zza fotela. Myślę, że bardzo duże znaczenie ma fakt, że staram się być przy każdej pierwszej konsultacji z lekarzem czy kosmetologiem.
Założeniem przyświecającym Beauty Lounge była długodystansowa, długoterminowa praca z naszymi klientkami. W tym kontekście myślę, że wyróżniamy się również poprzez stworzenie beauty plannera w oparciu o wiedzę różnych specjalistów, a nie tylko o jedną osobę. Po to, aby obrany każdorazowo cel mógł zostać osiągnięty na przestrzeni kilku, ewentualnie kilkunastu miesięcy, stawiając właśnie na regenerację i stymulację – zamiast podejścia ograniczającego się do „tu i teraz”.

Jakie trendy Twoim zdaniem pojawią się w 2023 roku, w nadchodzącym sezonie?
Raz jeszcze chciałabym podkreślić, że głównym trendem jest w tym momencie regeneracja i stymulacja, jak i odejście od klasycznej medycyny estetycznej kojarzonej z nadmiernym używaniem usieciowanego kwasu hialuronowego, co oczywiście nie wyklucza jego stosowania w naszych beauty plannerach. Dostrzegamy jednak mocny trend ku temu, aby efekty zabiegowe były jak najbardziej naturalne.

Beauty Lounge to także otwarte niedawno Nails Lounge, będące przestrzenią głównie dla kobiet

Jaka była najbardziej zaskakująca, ciekawa, zabawna sytuacja, której doświadczyłaś w swojej pracy?
Tego typu chwil było w moim gabinecie całkiem sporo! Do dziś zdarzają się zresztą sytuacje związane z naszymi klientami, które wywołują u nas uśmiechy i radość każdego dnia. Mam tu na myśli ich różne pomyłki i życiowe opowieści. Natomiast złotą zasadą Beauty Lounge jest to, że słowa wypowiedziane w gabinecie nie wychodzą poza nasze drzwi.

Co oznacza dla Ciebie bycie kosmetologiem?
Bycie kosmetologiem to przede wszystkim styl życia. Holistyczna – choć nie lubię tego słowa – równowaga w dbałości o pielęgnację, dietę i nawyki powinna nam, jako kosmetologom, towarzyszyć stale. Bycie kosmetologiem to także bycie nauczycielem – nie tylko w aspekcie trenerskim dla innych kosmetologów, ale także wobec klientów. Powinniśmy nieustannie chcieć przekazywać wiedzę na temat tego, jak dbać o to, by nasza skóra była zdrowa.
To również szansa na ciągły rozwój, mnogość szkoleń i konferencji, które odbywają się w tej branży, także liczne spotkania zawodowe pozwalające budować siebie jako kosmetologa, lecz również jako osobę z bogatym portfolio doświadczeń i przyjaźni w branży.

Dagmara Nowak-Barańska

Kosmetolog, podolog, założycielka Beauty Lounge – miejsca  oferującego zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, kosmetologii i podologii. Ukończyła studia magisterskie na kierunku kosmetologicznym Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz studia podyplomowe w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia z zakresu podologii.  Od dziesięciu lat aktywnie pracuje w branży beauty.

Markę Beauty Lounge założyła w 2020 roku, po latach pracy w gabinetach i klinikach estetycznych. Na co dzień tworzy autorskie procedury zabiegowe, które włącza w terapie swoich klientów, jak i przekazuje je innym kosmetologom podczas szkoleń.