Koszyk

Opowiedz swoją historię – Justyna Skarbek

| Autor: Justyna Skarbek

Każda znawczyni piękna, która wybrała pracę w branży kosmetyki profesjonalnej to inna historia, jednak każda z nich ma wspólny mianownik, a mianowicie zamiłowanie do pięknej i zdrowej skóry. W niniejszej serii opowiemy niepowtarzalne historie naszych Czytelniczek. W wydaniu 3.2023 BEAUTY FORUM z wizytą udaliśmy się do krakowskiego salonu Nefretete, którego właścicielką jest Justyna Skarbek.

  • Dlaczego wybrałaś zawód kosmetologa?
    Wybrałam ten zawód, bo wiedziałam, że dzięki temu mogę przyczynić się do zwiększenia pewności siebie i poczucia własnej wartości innych ludzi. Kosmetologia to nie tylko moja praca, ale również pasja, a zależało mi na tym, abym mogła robić to, co kocham. Wybierając tę drogę zawodową, mogę przekraczać granicę piękna i poprawiać samoocenę ludzi, którzy korzystają z moich rad. To pozwala mi wpływać na życie moich klientów, pomagając im wydobyć to, co najlepsze w ich urodzie, podkreślając jej naturalne piękno. Jako kosmetolog mam również możliwość kreatywnego wyrażenia siebie.

  • Dlaczego postanowiłaś otworzyć gabinet kosmetyczny?
    Moja przygoda z kosmetologią rozpoczęła się, gdy jeszcze byłam w liceum. Moja mama była kosmetologiem. Więc odkąd pamiętam, pielęgnacja była obszarem, który mnie bardzo interesował. Dlaczego wybrałam tę drogę? Jest kilka powodów, przede wszystkim dało mi to możliwość zrealizowania marzenia o prowadzeniu własnej działalności. Poza tym były inne przyczyny, takie jak:
    – możliwość realizacji swojej pasji – dla mnie jest nią właśnie branża kosmetyczna;
    – możliwość poszerzenia wiedzy i umiejętności – daje mi to okazję do stałego rozwoju, kształcenia swoich kompetencji, a doskonalenie się jest dla mnie bardzo ważne;
    – możliwość pracy z ludźmi – poznaję wiele nowych osób i wpływam na poprawę ich samopoczucia i wyglądu.

  • Co zrobiłabyś inaczej?
    Gdybym nie przeszła drogi, którą mam za sobą, nie wiedziałabym, co zrobić inaczej. Te doświadczenia ukształtowały mnie jako człowieka i kosmetologa, a także członka zespołu. Powiedziałabym raczej, jakie ważne lekcje wyciągnęłam ze swojego rozwoju osobistego, zawodowego i wybranej przeze mnie ścieżki. Po pierwsze i najważniejsze – ucz się na błędach innych, aby popełniać jak najmniej własnych. I tak nie będzie ich brakowało. Po drugie, znajdź tych, którzy osiągnęli sukces w tym, co robisz, i czerp z nich inspirację i naukę. Po trzecie, inwestuj w swój rozwój i kształć się. I nigdy nie poddawaj się w chwilach zwątpienia.

  • Jakie zabiegi cieszą się największym zainteresowaniem?
    Wśród zabiegów kosmetycznych, które cieszą się największym powodzeniem, można wyróżnić kilka ich typów. Na pewno jednym z najpopularniejszych zabiegów są te, które mają na celu poprawę stanu skóry twarzy, takie jak oczyszczanie, peelingi, zabiegi z kwasami, mikrodermabrazja, mezoterapia mikroigłowa i igłowa. Do popularnych zabiegów należą również masaże oraz zabiegi pielęgnacyjne dla ciała, takie jak pakiety relaksacyjne z zastosowaniem kosmetyków, które mają wpływ na poprawę stanu skóry.

  • Co wyróżnia Twój salon na tle konkurencji?
    To, co wyróżnia moją markę, to przede wszystkim 18 lat doświadczenia w branży beauty i wyjątkowa specjalizacja, jaką jest modelowanie sylwetki. Dokonujemy tego poprzez umiejętne łączenie technik aparaturowych i manualnych. Są to procedury, które mają na celu poprawę kondycji skóry ciała i wysmuklenie sylwetki. Salon cechuje ponadto:
    • indywidualizacja terapii zabiegowych, czyli dokładna analiza stanu skóry i dobór odpowiednich planów terapeutycznych na jej podstawie, dopasowanych do potrzeb klientów;
    • bezpieczeństwo wynikające z doświadczenia w pracy, wiedzy i skomponowanej oferty nieinwazyjnych, ale dających spektakularne efekty zabiegów;
    • innowacyjne techniki zabiegowe, które pozwalają uzyskać wysoką skuteczność w poprawie konturów ciała, usunięciu nadmiaru tkanki tłuszczowej czy widocznych oznak starzenia się skóry.

  • Jakie trendy Twoim zdaniem pojawią się w 2023 roku?
    Branża beauty jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów, w którym stale opracowane są nowe trendy i technologię. To, co uważam, że będzie ważne w 2023 roku i warto na to zwrócić uwagę, to:
    • holistyczne pielęgnacja, która koncentruje się na pielęgnacji skóry wielopłaszczyznowo, czyli działamy nie tylko na skórę od zewnątrz, ale również od wewnątrz,
    • neurokosmetologia, czyli stosowanie kosmetyków opartych na badaniach nad układem nerwowym i jego związkami z procesami zachodzącymi w skórze, a także na stosowaniu technik mindfullness pomagających zredukować stres i wpłynąć na jakość skóry.

  • Jaka była najbardziej zaskakująca sytuacja, której doświadczyłaś w swojej pracy?
    Pamiętam pewną sytuację, która miała miejsce w salonie kosmetycznym, którego byłam klientką. W trakcie zabiegu pielęgnacyjnego na twarz zaskoczyła nas burza z piorunami, która przeszła nad naszym miastem. Nagłe zawieje spowodowały wyłączenie prądu i zgasło światło w gabinecie, w którym odbywał się zabieg.
    Kosmetolog wykazała się jednak profesjonalizmem i spokojem. Zaczęła mówić bardzo spokojnym głosem i wyjaśniła mi, że wie, co robić w takiej sytuacji. Umieściła świeczki w kilku miejscach w pokoju, po czym kontynuowała zabieg, jakby nic się nie stało. Ta sytuacja zapadła mi w pamięć jako przykład tego, jak ważne są nie tylko umiejętności techniczne, ale również te radzenia sobie w trudnych, niespodziewanych sytuacjach.

  • Co oznacza dla Ciebie bycie kosmetologiem?
    Bycie kosmetologiem to dla mnie pasja, która pozwala mi pomagać i sprawiać radość innym ludziom. To dbanie nie tylko o wygląd moich klientów, ale również o ich samopoczucie i komfort. Dzięki pracy w roli kosmetologa oraz swojej wiedzy podnoszę jakość życia ludzi. Zawód ten daje mi możliwość tworzenia ciekawych relacji z klientami, ucząc się od nich i ciesząc się ich zaufaniem. Wymaga nie tylko wiedzy, ale również empatii, uważności i życzliwości wobec innych. To praca moich marzeń i misja życiowa.

prenumerata

Justyna Skarbek

Kosmetolog, ekspert i trener branży beauty z 15-letnim doświadczeniem w terapiach zabiegowych i pracy z klientami. Realizuje się również jako prelegentka, wykładowca, autorka artykułów dla pism branżowych tj. BEAUTY FORUM czy LNE oraz praktyk rozwoju osobistego. Specjalizuje się w diagnozie kosmetologicznej i sprzedaży terapii zabiegowych. W trakcie bezpośredniej pracy „przy fotelu” z klientami, przeprowadziła 10 000 rozmów, co pozwoliło jej zdobyć nieocenione umiejętności, a przede wszystkim wiedzę na temat tego, czego klienci oczekują od profesjonalistów w branży beauty. Przez 15 lat równocześnie budowała markę największego Medical SPA w Radomiu wraz z 12-osobowym zespołem ekspertów z różnych dziedziny kosmetologii.