Z tego artykułu dowiesz się:
• Jakie rodzaje taperów wyróżniamy,
• Jaką grubość mają igły,
• Co to jest skok maszyny.
Dobór tapera w PMU – Nie mając wiedzy, jak je dobrać, pracujemy na oślep, utrudniając sobie wykonywany zabieg. Każda igła ma swoją specyfikę, którą należy dobrać do skóry i efektu, jaki chcemy osiągnąć.
Zacznijmy od stopnia i sposobu ścięcia igły, czyli tapera. W makijażu permanentnym najczęściej używamy kilku rodzajów ostrzenia, a każdy z nich posiada odpowiednie oznaczenie.
Rodzaje taperów
ST-SHORT TAPER oznacza bardzo krótko ściętą igłę. Polecany do bardzo grubych, porowatych skór przy wykonywaniu brwi, gdyż zostawia nieco większy, lecz rozmyty piksel.
MT-MEDIUM TAPER to średnio zaostrzona igła. Polecany do makijażu każdej strefy; przy makijażu brwi sprawdzi się przy skórach normalnych i nieco grubszych.
LT-LONG TAPE to bardzo ostro ścinana igła, dająca precyzyjny, drobny piksel, najczęściej wybierana do pigmentacji ust.
T-TEKSTUROWANY cechuje się fakturowaną ścianą, która dodatkowo pomaga wprowadzać większą ilość pigmentu, ponieważ ma pory na ściankach, a dzięki temu możliwość przenoszenia większej ilości preparatu.
Grubość
Kolejną wytyczną jest wybranie grubości igieł. Mogą one być bardzo cienkie, poprzez średnie, aż po grubsze. Zwykle zaczynają się od średnicy 0,18 do 0,40. Najczęściej te cienkie, takie jak 0,18 i 0,20, wykorzystywane są do skór cienkich, pergaminowych, delikatnych. Sprawdzają się również przy pigmentacji metodą włosa i przy pigmentacjach medycznych. Igły 0,25 i 0,30 są najpopularniejszym wyborem, gdyż są one najbardziej uniwersalne i wykorzystywane przy każdej strefie i technice makijażu. Cieńsza średnica igły sprawia, że jest ona bardziej elastyczna, a rozproszenie pikseli mniejsze.
Grubości 0,35, 0,40 i 0,45 będą bardziej odpowiednie, gdy chcemy otrzymać większy piksel, szczególnie przy twardszych, porowatych skórach, ponieważ cienka igiełka poraniłaby skórę przy niewielkim osadzeniu pigmentu.
Rozmieszczenie
Igły mogą być zarówno jednopunktowe, jak i wielopunktowe. Mogą mieć też różne rozłożenia ostrzy.
RL-ROUNDLINER to skupione blisko siebie ostrza, które przeznaczone są głównie do wypełnień i nieco grubszych linii.
RS-ROUNDSHADER to nieco rozsunięte od siebie ostrza do wypełnień.
F-FLAT to jednorzędowe, blisko rozmieszczone ostrza, w zależności od sposobu wykorzystania używane do tworzenia zarówno linii, jak i gradientów.
MG-MAGNUM: dwurzędowe, blisko rozmieszone ostrza, stosowane głównie do dużych wypełnień.
CF- SLOPE: jednorzędowe, ułożone diagonalnie, służące głównie do cieniowania.
Skok
Poza specyfikacją samych igieł wpływ na efekt ich użycia będzie miał również skok maszyny. Jest to różnica w odległości, jaką igła pokonuje, wsuwając się i wysuwając podczas pracy. Przekłada się to na głębokość implantowanego pigmentu. Im dłuższy skok, tym kolor głębiej zostanie wprowadzony w skórę.
Urządzenia do makijażu dzielą się na trzy kategorie:
– o krótkim skoku – skóra cienka,
– o hybrydowym skoku – skóra normalna, średnia,
– o długim skoku – skóra gruba, porowata.
Na rezultat procedury będzie miał również wpływ wysuw igły. Jej długość oceniamy na podstawie wystawania końcówki igły poza obudowę kartridża podczas pracy urządzenia. Jeśli igła jest zbyt krótka, pigment będzie zalewał skórę. Natomiast zbyt długa spowoduje jedynie poranienie skóry bez podania pigmentu.
Jeśli igła jest zbyt krótka, pigment będzie zalewał skórę. Natomiast zbyt długa spowoduje jedynie poranienie skóry bez podania pigmentu.
Skok maszyny będzie determinował długość wysuwu idealnego do pracy.