Z tego artykułu dowiesz się:
• Co charakteryzuje poszczególne typy klientów?
• Jak prowadzić skuteczne rozmowy sprzedażowe?
• Czego unikać w kontakcie z poszczególnymi typami klientów?
Pamiętaj, że pierwszym krokiem prowadzącym do udanej sprzedaży jest moment wejścia klientki do Twojego salonu. Właśnie teraz, po jej postawie, a później po sposobie modulacji głosu, gestykulacji, a nawet uśmiechu, masz szansę rozpoznać jej typ osobowości! To wręcz niezbędne, by zbudować pozytywną relację i z sukcesem zamknąć sprzedaż – każdy typ postawy wymaga bowiem innego traktowania. Pośród ekstrawertyków można rozróżnić kolor Czerwony (choleryków) i Żółty (sangwiników). Introwertyków natomiast określa się jako Zielonych (flegmatyków) i Niebieskich (melancholików). W przeciwieństwie do stanu konta czy statusu społecznego, kolor osobowości Twojej klientki w mig ocenisz po pierwszym wrażeniu!
KLIENTKA CZERWONA
Co ją wyróżnia?
· Jest niezwykle pewna siebie. Zdradza ją wyprostowana postawa.
Jak skutecznie sprzedawać?
· Zachowaj dystans, pełny szacunek i formalny styl wypowiedzi. Mów wyłącznie o konkretach, nie rób dygresji.
Czego unikać?
· Wystrzegaj się niedbałości, bylejakości. Nie przerywaj oraz nie próbuj dominować.
KLIENTKA ŻÓŁTA
Co ją wyróżnia?
· Gdy wchodzi do salonu, od razu zaraża wszystkich pozytywną energią.
Jak skutecznie sprzedawać?
· Poświęć dużo czasu na rozmowę i zadawaj jak najwięcej pytań dotyczących jej osobiście.
Czego unikać?
· Nie narzucaj jej sztywnych ram i nieprzekraczalnych terminów.
KLIENTKA ZIELONA
Co ją wyróżnia?
· Nie jest zbyt pewna siebie, ma pochyloną postawę i ogranicza gesty do minimum.
Jak skutecznie sprzedawać?
· Dopasuj do niej swoje ruchy, ton głosu i atmosferę. Mów ciszej, z dużą życzliwością, nie gestykuluj, zrezygnuj z nadmiaru bodźców.
Czego unikać?
· Zrezygnuj z marketingowego slangu i fałszu w wypowiedzi.
KLIENTKA NIEBIESKA
Co ją wyróżnia?
· Jest indywidualistką i unika konfrontacji. Ma sztywną postawę i ogranicza gesty do niezbędnego minimum.
Jak skutecznie sprzedawać?
· Skonstruuj dla niej w pełni poprawną ofertę – zarówno pod względem formy, jak i merytoryki.
Czego unikać?
· Nie każ jej czekać, nie spóźniaj się. Zadbaj o to, by naokoło było czysto i perfekcyjnie.
Wykorzystaj swój kolor!
Pamiętaj również, że Twój kolor ma znaczenie. Każdy typ ma bowiem z dwoma innymi wspólne cechy, które pozwolą zbudować relację. Dochodowa transakcja może rozpocząć się (lub zakończyć) w ciągu pierwszej minuty pobytu klienta w salonie. Szybkie rozpoznanie typu osobowości klienta oraz nawiązanie z nim „nici porozumienia” pozwoli Ci tak poprowadzić rozmowę, by usłyszeć wyczekiwane „Dobrze, to poproszę!”. Im więcej udanych konwersacji, tym więcej radości da Ci praca, a życie szybko zmieni się na lepsze. Jeśli to Twoje marzenia, poznaj wszystkie techniki sprzedaży na moich szkoleniach, zanim zrobi to konkurencja – i ciesz się zwiększonymi zyskami już teraz!