Koszyk

Idą święta…

| Autor: Dr N. Med. Anna Kamm

Z tego artykułu dowiesz się:

• Jak zorganizować pracę salonu w  gorący okres przedświąteczny i noworoczny zapewniając klientom kompleksową opiekę?

• Jak przygotować zindywidualizowany BEAUTY PLAN dla każdej klientki?

• Na jakie zabiegi warto zwrócić uwagę w tym wyjątkowym czasie?

• Jak dostosować grafik pracy i plan rezerwacji do zwiększonego zainteresowania klientów?

 

Sezonowy beauty plan – Zbliżający się okres świąteczny i nadchodzący Nowy Rok to czas, w którym nasi klienci pragną zadbać o siebie przed spotkaniami z rodziną, sylwestrowym balem czy też podarować kilka chwil wytchnienia w ramach prezentu komuś bliskiemu lub sobie! Dobry plan to połowa sukcesu. Planując wszystko wcześniej, jesteśmy w stanie zrobić więcej i we właściwym czasie. Nie wszystkie panie pamiętają o zwiększonym ruchu w tym okresie. Jeżeli nawet przypomnimy, że należałoby odpowiednio wcześniej ustalić termin wizyty, to nie zawsze wiedzą, co warto podczas niej wykonać. I w tym momencie powinna zadziałać inwencja i wyobraźnia kosmetologa. Wywiad i diagnoza potrzeb będą wytycznymi do planu niezbędnych do wykonania czynności. Skrupulatne zapisanie każdej wizyty i przypomnienie o niej na pewno ułatwią elektroniczne systemy zarządzania gabinetami.

Oczyszczenie i harmonia organizmu 

Zazwyczaj pamiętamy o zabiegach oczyszczających skórę. Okres świąteczny i przygotowane smakołyki odbijają się jednak niekorzystnie nie tylko na skórze, ale na całym ciele. Dieta o wysokim indeksie glikemicznym już dawno została uznana za jednego z winowajców takich problemów, jak trądzik czy nadmierna produkcja sebum. Warto więc przygotować się na nadchodzące zbędne kilogramy. Wprowadzenie kilka tygodni wcześniej diety oczyszczającej o niskim indeksie glikemicznym pozwoli zgubić niewielką wagę, ale bilans poświąteczny na pewno będzie korzystniejszy. Dietetyka zagościła na dobre w salonach urody i nawet jeżeli nie mamy w obsadzie specjalisty żywienia, to ważne jest zwrócenie klientce uwagi na jakość spożywanych produktów, na przykład podczas wywiadu. 

Piękna przy świątecznym stole

Jeżeli skóra wymaga bardziej inwazyjnych zabiegów, jak na przykład mezoterapia igłowa, to na pewno należy zaplanować je minimum kilkanaście dni przed spotkaniami rodzinnymi. Okres gojenia może przebiegać bardzo różnie, dlatego nie warto ryzykować w ostatnim momencie. Kilka dni przed zakończeniem roku to czas na zabiegi upiększające. Poprzedzająca jesień służyła złuszczaniu i wygładzeniu cery, dlatego teraz przede wszystkim zadbajmy o jej dobrą kondycję, nawilżenie i odżywienie. Wprowadzenie odpowiednich substancji aktywnych, takich jak kwas hialuronowy, witaminy A i E lub koenzym Q10 przy pomocy aparatury na pewno polepszy ich wchłanialność. Dobrym pomysłem będzie propozycja zabiegów napinających. Służą one poprawie jędrności w ostatnim momencie jako tzw. zabiegi bankietowe. Nie są w żadnym wypadku inwazyjne, a znoszą objawy zmęczenia, obrzęki i przywracają blask. Możemy zastosować fale radiowe, które stymulują napięcie skóry, lub przeciwieństwo podwyższania temperatury – krioterapię. Obniżenie ciepłoty w efekcie końcowym poprawia mikrokrążenie i zmniejsza obrzęki.

Kosmetolog powinien wspomóc zabieganych klientów w opracowaniu przedświątecznego beauty planu, gwarantującego satysfakcjonujące efekty i maksymalną oszczędność czasu.

Przed sylwestrowym balem

Jednym z zabiegów, który możemy wykonać nieco wcześniej, jest przedłużanie i zagęszczanie rzęs. Niezależnie od metody upiększania oprawy oka, jaką wybierze klientka, zaproponujmy wizytę kilka dni przez zaplanowaną uroczystością. Zabieg przedłużania rzęs to wygodny sposób na piękny wygląd, dlatego jest bardzo lubiany i chętnie wybierany przez klientki w tym czasie. Zadbajmy też o stopy klientek. Pielęgnacja tej części ciała jest ważna o każdej porze roku. Sezon zakrytych butów nie może spowodować folgowania dbałości, chociaż klientki często po prostu o tym zapominają. Argumentujmy nasze zalecenia tym, iż kreacja sylwestrowa może wymagać założenia odkrytego obuwia, a i zadbane stopy na pewno lepiej zniosą całą noc na parkiecie. Zapisy na pedikiur można połączyć z terminem manikiuru.  Dużo czasu zaoszczędzimy (my i klientki), jeśli zabieg będzie wykonywany przez dwie współpracujące ze sobą specjalistki. Pakiety promocyjne – makijaż i manikiur, pedikiur i manikiur, regulacja i stylizacja brwi + manikiur lub pedikiur to świetny pomysł na ten okres. Wszyscy się spieszą. Klientki docenią naszą elastyczność i wyjście naprzeciw ich potrzebie zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Depilacja, podobnie jak pielęgnacja stóp, to temat często traktowany po macoszemu w okresie zimowym. Zapytajmy o planowaną kreację na bal sylwestrowy. Subtelna i dyplomatyczna uwaga, iż do eleganckiej sukni nie pasują kryjące rajstopy, na pewno uzmysłowi, że należy również pomyśleć o depilacji. Kontynuując temat ciała, trzeba podkreślić, że eleganckie sukienki często odsłaniają dużą część nóg lub pleców. Skóra powinna być gładka, jędrna i o ładnym kolorycie. Wprowadzenie do menu zabiegowego usługi równomiernego rozłożenia profesjonalnego samoopalacza, który niezwykle trudno samemu zaaplikować, na pewno zachęci panie do takiego wyboru. Odkryte plecy nie powinny ukazywać niedoskonałości. Czasami wystarczą tylko piling i maska oczyszczająca, jeżeli jednak ilość zanieczyszczeń jest duża, to warto zaproponować oczyszczanie. Oczywiście odpowiednio wcześniej, tak aby proces gojenia zakończył się przed wielkim wyjściem.Propozycja beauty planu powinna zawierać odpowiedzi na wszystkie potrzeby klientek. Zaczynając od wcześniejszego okresu, w trakcie którego możemy wykonać zabiegi wymagające dłuższej rekonwalescencji, poprzez pielęgnację do ostatniego dnia i makijażu upiększającego. 

PAZNOKCIOWY ZAWRÓT GŁOWY

Piękna i promienna twarz to jednak nie wszystko. Wizytówką każdej kobiety są dłonie, a zwiększona ilość prac domowych nie będzie sprzyjała ich kondycji. Idealnym rozwiązaniem jest manikiur hybrydowy o zwiększonej trwałości, uwielbiany i doceniany przez klientki. W okresie okołoświątecznym trudno uniknąć problemu braku terminów dla wszystkich zainteresowanych klientek. Popularność tego zabiegu sprawia, że przezorne i lubiące planować wszystko z wyprzedzeniem panie rezerwują terminy w „gorącym” sezonie nawet kilka miesięcy wcześniej. Przypominajmy wszystkim klientom, o zarezerwowanych wizytach, uczulmy, by pamiętali o ich odwołaniu w odpowiednim czasie. Stwórzmy listę rezerwową na wypadek nagłych zmian w planie wizyt – dzięki temu nasi „zapominalscy” klienci będą mogli skorzystać z propozycji last minute.Jeśli w salonie mamy pracownika, który poza stylizacją paznokci zajmuje się też innymi zabiegami, pamiętajmy, by dostosować grafik do aktualnego zapotrzebowania. Skierujmy siły tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Zabiegi bankietowe, stylizacja paznokci, rzęs i makijaż będą teraz priorytetowe.

Kropka nad i

Czy jest to spotkanie w gronie rodzinnym, czy wielki bal – zawsze chcemy wyglądać pięknie. Ostatnie chwile należy przeznaczyć już tylko na upiększanie: makijaż i fryzurę. Jeżeli nasza klientka wspomina, że korzystanie z kosmetyków kolorowych sprawia jej problem lub marzy o wyjątkowym make-upie na tę okazję, koniecznie powinnyśmy zaproponować usługę makijażu. Nawet jeżeli w naszym salonie nie ma takiej specjalizacji na co dzień, na przełomie roku warto nawiązać współpracę z makijażystką. 

 

Kompleksowe podejście 

Niemal każdy klient na początku grudnia zaczyna martwić się o wiele spraw związanych z końcówką roku i nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia. Pielęgnacja i dbałość o własny wygląd oraz samopoczucie często spadają na dalszy plan. Wiele naszych klientek przyznaje, iż o sobie myślą na końcu. Część z nich nie umie bez poczucia winy wygospodarować czasu dla siebie. Smutne, bo przecież każdy z nas zasługuje na to, by czuć się dobrze i pięknie. Nie naprawimy świata, ale możemy przyczynić się do zmniejszenia stresu i wspomóc je w opracowaniu indywidualnego beauty planu – dostosowanego do ich czasu, potrzeb i możliwości finansowych. Pamiętajmy też i uczulajmy wszystkich naszych pracowników, od recepcjonistki po osoby wykonujące zabiegi, że każdy klient jest ważny i należy traktować go z szacunkiem i zaangażowaniem. To, co wydaje się oczywiste, szczególnie w okresie okołoświątecznym nabiera dodatkowego znaczenia. Bądźmy dla siebie dobrzy i obdarowujmy pięknem z uśmiechem! 

dr n. med. Anna Kamm

Adiunkt i koordynator kierunku kosmetologia Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku oraz wykładowca GUMed, kosmetolog, egzaminator OKE, właścicielka Kliniki Urody Kamelia w Gdańsku.