Z tego artykułu dowiesz się:
– Czym jest akryolżel?
– Jak pracować akrylożelem?
– Jakie są różnice pomiędzy żelem, akrylem a akrylożelem?
Nowość na rynku – W ostatnich miesiącach na rynku stylizacji paznokci obserwujemy bardzo duże zainteresowanie nowym produktem do stylizacji, czyli akrylożelem (żelem w tubie). Wiele firm zaczyna prezentować w swoim asortymencie różne jego formy. W poniższym artykule postaram się przybliżyć ten produkt oraz technikę pracy z nim.
Akrylożel to hybryda żelu z akrylem. Formuła wszystko w jednym zwana tripolimerem tworzy konsystencję, która pozwala pracować w swoim tempie i stworzyć perfekcyjną stylizację. Tripolimer to mieszanka oligomerów z żelu, polimerów z akrylu oraz polimerów z lakieru. Taka mieszanka pozwala na stworzenie produktu, którego lepkość zapewnia idealne, gładkie i trwałe wykończenie stylizacji. Jednocześnie kombinacja proszku akrylowego zapewniającego wytrzymałość z żelem zawierającym fotoinicjatory pozwala pracować bezwonnie i łatwo. Akrylożel wymaga światła LED do polimeryzacji – to oznacza, że nie zawiera monomeru (czyli liquidu, jak w klasycznym systemie akrylowym). System zawiera natomiast płyn, dzięki któremu możemy wymodelować na szablonie, tipsie lub naturalnej płytce dowolny kształt paznokcia. Dodatkowo liquid ma przyjemny zapach, ponieważ wielu producentów dodaje do niego składniki zapachowe.
Moc zalet
Akrylożel ma niesamowitą trwałość i bardzo stabilne pigmenty, które zapewniają bezpieczeństwo w bardzo wielu różnych warunkach. Produkt pozwala na perfekcyjną kontrolę pracy, którą łatwo dopasować zarówno do nowicjusza, jak i do mastera. Jest to produkt idealny dla stylistów nauczonych pracy z akrylem i niekoniecznie będących specjalistami w żelu. Jeśli masz problem z odpowiednią proporcją kulki akrylowej, a jednocześnie nie lubisz lepkiego, ciągnącego się żelu, to będą produkty idealnie dla Ciebie.
CECHY | AKRYLOŻEL | AKRYL | ŻEL |
CZAS PRACY | NIEOGRANICZONY, PRACA BEZ POSPIECHU | OGRANICZONY | OGRANICZONY |
SPECJALNE UMIEJĘTNOŚCI | NIEWYMAGANE | WYMAGANE | WYMAGANE |
STOPIEŃ TRUDNOŚCI | ŁATWY | UMIARKOWANY | TRUDNY |
WAGA | ULTRALEKKA | CIĘŻKA | UMIARKOWANA |
CZAS SCHNIĘCIA | 30–60 SEKUND | 8–10 MINUT | 30 SEKUND – 2 MINUTY |
ZAPACH | BEZ MONOMERÓW, BEZZAPACHOWY | POSIADA MONOMERY | BEZ MONOMERÓW, BEZZAPACHOWY |
WYDAJNOŚĆ PRODUKTU | MAKSYMALNA | UMIARKOWANA | ZNIKOMA |
UTWARDZANIE | LAMPA LED/UV | BEZ LAMPY | LAMPA LED/UV |
Technika pracy
Paznokcie przed nałożeniem akrylożelu przygotowujemy klasycznie, tak jak pod system żelowy. Ważne jest perfekcyjne oczyszczenie strefy wokół skórek. Po podłożeniu szablonów, wyciskamy z tuby (lub wyciągamy ze słoika) odpowiednią porcję akrylożelu, ponieważ produkt w tej formie jest niesamowicie stabilny i nie zmienia swojej konsystencji ani położenia, możemy rozłożyć go od razu na wszystkie pięć paznokci. Następnie zanurzamy pędzelek w liquidzie i dopiero takim mokrym pędzelkiem możemy formować kulkę w dowolny kształt (tak jak w systemie akrylowym), z tą różnicą, że możemy to robić dowolną ilość czasu i bezzapachowo. Na początku problem sprawia wielkość kulki, ale w miarę praktyki ten kłopot sam się rozwiązuje.
Cenne wskazówki
Z mojego doświadczenia, zarówno jako użytkownika tego sytemu, jaki i osoby szkolącej stylistów z pracy akrylożelem, zalecam rozpoczęcie nakładania masy od skórek, następnie delikatne przechodzenie do ścian bocznych i uformowanie apexu oraz wolnej krawędzi. Bardzo ważne jest delikatne rozłożenie materiału wokół skórek z niewielką ilością liquidu. Zabezpiecza to go przed zapowietrzaniem się. W całym systemie należy pamiętać o oszczędnej pracy liqidem, gdyż zbyt duża jego ilość powoduje nie tylko zapowietrzanie, ale też efekt zbyt silnej reakcji egzotermicznej w lampie, czyli po prostu klient będzie odczuwał pieczenie podczas utwardzania produktu. Po około 10–15 s można zacisnąć tunel i kontynuować polimeryzacje do 60 s maksymalnie (zależy od producenta). Brak warstwy dyspersyjnej ułatwia zaciskanie klasycznymi plastikowymi zaciskarkami.
Komfort pracy
Akrylożel nie wymaga odłuszczenia po wyciągnięciu z lampy, od razu możemy opiłowywać materiał – i tu bardzo ważna uwaga: piłujemy pilnikiem o gradacji nie większej niż 180 i na dodatek bardzo delikatnie. Pył, który powstaje po opiłowaniu, jest bardzo ciężki, opada na stół i nie unosi się w powietrzu, tak jak klasyczny pył po opracowaniu żelu lub akrylu. Bardzo ważne jest po opiłowaniu pierwszej dłoni oczyszczenie pilnika ostrą szczoteczką, aby móc bez kłopotu opiłować drugą. Akrylożel jest niesamowicie „miękki” w opiłowaniu, wystarczy niewiele nacisku na pilnik, aby wyrównać aplikację. Dzięki temu pracuje się bardzo przyjemnie, szybko i bez wysiłku. Im bliżej skórek, tym delikatniej. Osobiście polecam do opracowania strefy wokół skórek bafer o gradacji 220/280. Warunkiem oczywiście jest idealne rozłożenie tam materiału.
Podsumowując, akrylożel to szybka i łatwa aplikacja, bezpieczna i wygodna praca, efekt lekkich, niesamowicie trwałych paznokci. To technika zarówno dla początkujących stylistów, jak i zaawansowanych masterów. Każdemu z nich polecam przed przygodą z akrylożelem szkolenie przygotowujące do pracy w nowym systemie.