Koszyk

10 błędów technicznych, przez które tracisz klientki!

| Autor: Paulina Pastuszak

Z tego artykułu dowiesz się:

  • o modelach biznesowych w branży beauty,
  • na czym polega model retencyjny w branży beauty,
  • jakie błędy popełniasz w toku swojej działalności.

W sieci i prasie branżowej znaleźć można tysiące materiałów o tym, jak pozyskać nowych klientów! A co, jeśli napiszę, że może jednak to wcale nie chodzi o zdobywanie kolejnych klientów? Bo ile zabiegów miesięcznie jest w stanie wykonać jedna stylistka?

Przyjmijmy, że 140. Tak, zupełnie swobodnie! Czyli Twoim zadaniem jest namówienie do skorzystania z usług 140 osób. To nie jest jakoś wybitnie dużo. I to nie jest wyjątkowo trudne.

Jest za to gorsza sprawa – powracalność tych klientów!

Właśnie w tym często tkwi haczyk. Co chwila organizujesz promocje, akcje, rabaty i zdobywasz klientki, którym rzęsy lub paznokcie zrobisz raz… i koniec. Finito. Tyle je widziałaś. Nie wracają.

Mhmm… Nad tym bym się zastanowiła.

Czy wiesz, że – w zależności od branży – koszt zdobycia nowego klienta jest nawet 6-krotnie wyższy niż koszt utrzymania stałego nabywcy usług? Czy wiesz, że dopiero po 2‒3 wizycie zaczynasz zarabiać na nowym kliencie?

Modele biznesowe w branży beauty

Dlatego warto wiedzieć, że w branży beauty możemy wyróżnić dwa podstawowe modele biznesowe: retencyjny i ekspansywny. Opowiem tu głównie o tym pierwszym, bo to on dominuje na subrynku stylizacji paznokci. Przy czym mówię tu o salonach już funkcjonujących. Nowo powstające salony, siłą rzeczy, muszą być ekspansywne, przynajmniej w początkowym okresie rozwoju – bo pozyskanie

Pozostało 87% tekstu do przeczytania

This post is only available to members.

Paulina Pastuszak

Zwyciężczyni w konkursie BIZNESWOMAN ROKU w kategorii „Biznes roku – przychód do 10 milionów złotych”. Edukatorka szkoląca z zakresu stylizacji paznokci na 5 kontynentach. Współprowadząca program „Kosmetyczne rewolucje” w TVN Style. Właścicielka Akademii Online oferującej ponad 55 szkoleń z zakresu Nail Design, prawa, BHPi i zarządzania w branży Beauty. Autorka bestsellerowych Leksykonów Stylizacji Paznokci „Wyssane z palca®”; host serii podcastów o tym samym tytule, dwukrotna zwyciężczyni Online Courses Awards za największą liczbę sprzedanych szkoleń online. Autorka ponad 400 artykułów w prasie branżowej na całym świecie.