Koszyk

Identyfikacja wizualna marki (gabinetu/salonu kosmetologicznego). Czym jest, jaką pełni rolę i jak ją tworzyć?

| Autor: Dagmara Lejszys

Spis treści:

Na pewno chcesz, aby Twój salon, gabinet przynosił Ci zyski i abyś miała jak najwięcej zadowolonych, lojalnych klientek, a Twój salon/gabinet był znany i rozpoznawalny.

Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest stworzenie IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ Twojej marki. Jest to jeden z ważniejszych elementów budowania strategii wizerunku marki.

Identyfikacja wizualna:

  • odzwierciedla tożsamość Twojej marki (salonu/gabinetu)
  • nadaje marce znaczenie i wartości
  • zwiększa rozpoznawalność Twojego salon
  • nadaje marce spójność i wyróżnia ją spośród Twoich konkurentów
  • buduje konkretnie skojarzony przez klientki wizerunek Twojego salonu.

Wszystkie te czynniki prowadzą do wzrostu wartość Twojej marki w świadomości klientek. To oznacza, że będą skłonne zapłacić więcej za wartość jaką otrzymują, za profesjonalizm i prestiż jaki reprezentuje Twój gabinet/salon.

Tu warto podkreślić, że klientki nie kupują od Ciebie tylko usługi, bezpiecznie i profesjonalnie wykonanego zabiegu. Kupują od Ciebie coś więcej, przede wszystkim spełnienie marzeń, emocje, miłe, przyjemne skojarzenia z gabinetem, zespołem, wizualne doznania. Dlatego rola identyfikacji wizualnej jest tak istotna w całym zbiorze elementów, składających się na doświadczenia klientek w kontakcie z Twoją marką.

W skład Systemu identyfikacji wizualnej wchodzą następujące elementy:

  • nazwa Twojego salonu/gabinetu
  • logo (znak marki), w jego skład wchodzi:
      – tzw. sygnet – symbol, znak graficzny
      – logotyp – tekst nazwy marki, tekst w logo
  • typy czcionek (fonty) – typografia
  • kolorystyka

Zaprojektowany system identyfikacji wizualnej pozwala zachować spójność całej marki. Czyli na wszystkich materiałach, w miejscach, gdzie Twój klient ma kontakt z Twoja marką stosujesz zawsze te same, powtarzalne, przyjęte zasady systemu identyfikacji wizualnej (czyli np. tę sama kolorystykę/gamę kolorystyczną, wielkość i rodzaj czcionek)

Oznacza to, że każdy z poniższych elementów, na których jest zastosowana identyfikacja wizualna (np. logo) Twojej marki tworzy spójną wizualną całość:

  • wizytówki
  • papier firmowy
  • materiały marketingowe (np. teczki, foldery, ulotki, koperty)
  • layout strony www, social mediów
  • filiżanki/kubki
  • gadżety (np. torby papierowe)
  • prezentacja w np. Power Point
  • siedziba (gabinet, recepcja, budynek)
  • media społecznościowe
  • inne

Etapy tworzenia systemu identyfikacji wizualnej

Chcąc stworzyć identyfikację wizualną warto zwrócić się do ekspertów zajmującej się projektowaniem identyfikacji wizualnej i strategii marki.

Każdy profesjonalny zespół twórców brandingu pracuje 4 -etapowo:

  1. etap) poznania lub zaprojektowania wspólnie z Tobą Twojej misji, wizji, wartości, tożsamości marki. Ważne jest, aby identyfikacja wizualna odzwierciedlała Ciebie, Twoje cele, dążenia, specyfikę i strategię działań biznesowych.
  2. etap) projektowanie koncepcji identyfikacji wizualnej Twojej marki (tworzenie kilku kierunków linii kreatywnych)
  3. etap) ostateczny wybór jednego wariantu
  4. etap) przygotowanie tzw Księdze Znaku (Brand Book)) zasad stosowania system identyfikacji wizualnej Twojej marki. Czyli otrzymasz konkretne wytyczne, jak stosować logo na różnych polach, materiałach, w jakich konkretnie kolorach, jakie wielkości i rodzaje czcionek możesz stosować.

Pamiętaj, że identyfikację wizualną Twojej marki/salonu/gabinetu tworzysz na wiele lat, dlatego warto przygotować się do procesu jej powstania szczegółowo i wieloaspektowo.

Dagmara Lejszys

Założycielka, CEO Lejszys Business Consulting, strateg, coach, ekspertka z 25 letnim doświadczeniem w zwiększaniu zysków firm, budowaniu wartości marek, zarządzaniu zespołami. Wspiera i pomaga właścicielom firm medycznych, klinik, gabinetów, salonów prowadząc szkolenia w obszarze rozwoju kompetencji liderów, efektywnego zarządzania czasem, skutecznego zarządzania zespołami, budowania eksperckiej marki osobistej, skutecznej sprzedaży i obsługi pacjenta/klienta, budowaniu strategii marki i strategii marketingowej. Absolwentka Uniwersytetu im. A Mickiewicza w Poznaniu (socjologia), studiów podyplomowych: zarządzanie, marketing, psychologia (Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu).

www.lejszysbc.pl