Spis treści:
Na pewno chcesz, aby Twój salon, gabinet przynosił Ci zyski i abyś miała jak najwięcej zadowolonych, lojalnych klientek, a Twój salon/gabinet był znany i rozpoznawalny.
Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest stworzenie IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ Twojej marki. Jest to jeden z ważniejszych elementów budowania strategii wizerunku marki.
Identyfikacja wizualna:
- odzwierciedla tożsamość Twojej marki (salonu/gabinetu)
- nadaje marce znaczenie i wartości
- zwiększa rozpoznawalność Twojego salon
- nadaje marce spójność i wyróżnia ją spośród Twoich konkurentów
- buduje konkretnie skojarzony przez klientki wizerunek Twojego salonu.
Wszystkie te czynniki prowadzą do wzrostu wartość Twojej marki w świadomości klientek. To oznacza, że będą skłonne zapłacić więcej za wartość jaką otrzymują, za profesjonalizm i prestiż jaki reprezentuje Twój gabinet/salon.
Tu warto podkreślić, że klientki nie kupują od Ciebie tylko usługi, bezpiecznie i profesjonalnie wykonanego zabiegu. Kupują od Ciebie coś więcej, przede wszystkim spełnienie marzeń, emocje, miłe, przyjemne skojarzenia z gabinetem, zespołem, wizualne doznania. Dlatego rola identyfikacji wizualnej jest tak istotna w całym zbiorze elementów, składających się na doświadczenia klientek w kontakcie z Twoją marką.
W skład Systemu identyfikacji wizualnej wchodzą następujące elementy:
- nazwa Twojego salonu/gabinetu
- logo (znak marki), w jego skład wchodzi:
– tzw. sygnet – symbol, znak graficzny
– logotyp – tekst nazwy marki, tekst w logo - typy czcionek (fonty) – typografia
- kolorystyka
Zaprojektowany system identyfikacji wizualnej pozwala zachować spójność całej marki. Czyli na wszystkich materiałach, w miejscach, gdzie Twój klient ma kontakt z Twoja marką stosujesz zawsze te same, powtarzalne, przyjęte zasady systemu identyfikacji wizualnej (czyli np. tę sama kolorystykę/gamę kolorystyczną, wielkość i rodzaj czcionek)
Oznacza to, że każdy z poniższych elementów, na których jest zastosowana identyfikacja wizualna (np. logo) Twojej marki tworzy spójną wizualną całość:
- wizytówki
- papier firmowy
- materiały marketingowe (np. teczki, foldery, ulotki, koperty)
- layout strony www, social mediów
- filiżanki/kubki
- gadżety (np. torby papierowe)
- prezentacja w np. Power Point
- siedziba (gabinet, recepcja, budynek)
- media społecznościowe
- inne
Etapy tworzenia systemu identyfikacji wizualnej
Chcąc stworzyć identyfikację wizualną warto zwrócić się do ekspertów zajmującej się projektowaniem identyfikacji wizualnej i strategii marki.
Każdy profesjonalny zespół twórców brandingu pracuje 4 -etapowo:
- etap) poznania lub zaprojektowania wspólnie z Tobą Twojej misji, wizji, wartości, tożsamości marki. Ważne jest, aby identyfikacja wizualna odzwierciedlała Ciebie, Twoje cele, dążenia, specyfikę i strategię działań biznesowych.
- etap) projektowanie koncepcji identyfikacji wizualnej Twojej marki (tworzenie kilku kierunków linii kreatywnych)
- etap) ostateczny wybór jednego wariantu
- etap) przygotowanie tzw Księdze Znaku (Brand Book)) zasad stosowania system identyfikacji wizualnej Twojej marki. Czyli otrzymasz konkretne wytyczne, jak stosować logo na różnych polach, materiałach, w jakich konkretnie kolorach, jakie wielkości i rodzaje czcionek możesz stosować.
Pamiętaj, że identyfikację wizualną Twojej marki/salonu/gabinetu tworzysz na wiele lat, dlatego warto przygotować się do procesu jej powstania szczegółowo i wieloaspektowo.