Z tego artykułu dowiesz się:
• Czym jest content marketing i jaką rolę ogrywa w kreowaniu wizerunku?
• Jak zastosować narzędzia content marketingowe w praktyce?
• Dlaczego warto przełamać lęk przed nagraniami live?
• Czym charakteryzuje się materiał premiowany na facebooku?
Nieważne, czy prowadzisz mały, czy duży biznes. Czy jest to salon beauty, czy stylizacji paznokci, czy DaySPA. Twoja marka powinna edukować i odpowiadać na potrzeby klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Czym jest content marketing? Jak pomaga budować wizerunek eksperta oraz edukować, dostarczając wartościowe treści? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.
MARKETING TREŚCI
Content marketing, inaczej nazywany marketingiem treści, jest strategią pozyskiwania klientów za pomocą przydatnych publikacji, które odpowiadają nie tylko na potrzeby odbiorców, ale i wpływają na poziom ich wiedzy oraz świadomości. To działanie marketingowe, które odgrywa dużą rolę w kreowaniu wizerunku eksperta wśród konsumentów. Celem jest budowanie długotrwałej, lojalnej relacji opartej na zaufaniu. Dzięki działaniom contentmarketingowym jesteśmy w stanie budować więzi z naszymi klientami. Efektem tego może być nie tylko wzrost sprzedaży naszych produktów i usług, ale i pozyskanie aktywnych odbiorców, którzy samodzielnie będą promować naszą markę. Jesteś ciekawa, jak dostarczać wartościowe treści klientom? Poniżej przedstawiam Ci trzy narzędzia marketingowe, dzięki którym przekaz staje się atrakcyjniejszy i angażujący.
Blog – tips & tricks czy post porada?
Od lat blog jest jednym z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi content marketera. Wykorzystaj go do promowania swojego salonu beauty oraz budowania lokalnego autorytetu w branży beauty. Stwórz pulę tematów zarówno do postów poradnikowych, jak i wskazówek (tzw. tips & tricks). Zastanów się, jakie tematy interesują i angażują Twoje grupy docelowe. Może krótki poradnik o tym, jak pielęgnować suchą skórę lub szybkie tips & tricks na łamiące się paznokcie? To coś, co odbiorcy – a w szczególności kobiety – lubią czytać. W tego typu postach najważniejsze jest dawanie korzyści odbiorcom. Jeśli Twój klient poczuje, że otrzymał od Ciebie bezpłatnie świetną poradę, która się sprawdziła – nabywa do Ciebie zaufania. Polubi Cię, będzie zaglądał do Ciebie częściej i z chęcią skorzysta z Twoich usług bądź produktów, bo wie, że go nie oszukasz. O to właśnie chodzi w content marke-tingu. Gotowa na kolejne narzędzie?
Webinary
Alternatywą dla wiedzy przekazywanej za pomocą bloga są webinary. Ponownie wypisz tematy, które mogą zainteresować Twoje klientki. Może warto organizować tematyczne webinary, kiedy wprowadzasz do salonu nowy zabieg? Wtedy możesz przekazać swoim klientkom wszystkie korzyści, jakie daje zabieg kosmetyczny. Poinformować o tym, kto może z niego skorzystać, jakie są ewentualne przeciwwskazania i skutki uboczne. Dodatkowo możesz zaoferować okazyjny rabat na pierwszy zabieg dla osób, które wzięły udział w webinarium. To świetne rozwiązanie. Dzięki niemu promujesz nowy zabieg, pokazujesz jego zalety, edukujesz swoich odbiorców i zdobywasz ich zaufanie.
SEMINARIUM
Nie przegap wykładu Żanety Stanisławskiej „Content marketing – jak zostać ekspertem w oczach klientów?”, który odbędzie się w ramach Kongresu Kosmetycznego (blok BEAUTY BUSINESS) podczas 9. Targów BEAUTY FORUM & SPA w Warszawie (22–23.09.2018). Więcej informacji na www.beauty-fairs.com.pl
Nagrania wideo i live
Kolejnym narzędziem do przekazywania wartościowych treści są nagrania live lub wideo. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby nagrywać live, postaw na zwykłe wideo. Co ciekawe, w przypadku Facebooka publikacja nagrań jest tzw. materiałem premiowanym. To znaczy, że dociera on do większego grona odbiorców niż np. zwykły post z grafiką. Za pomocą nagrań wideo możesz informować klientów o nowym sprzęcie do zabiegów, który pojawił się w Twoim salonie. Możesz także organizować krótkie nagrania live, w których odpowiadasz na nurtujące odbiorców pytania. Za pomocą tego typu nagrań promujesz nie tylko swój salon kosmetyczny, ale i samą siebie. W ten sposób możesz budować swój personal branding, czyli markę osobistą. Skusisz się? Powyższe trzy wybrane przeze mnie narzędzia contentmarketingowe to te, które najbardziej lubię. Oczywiście jest ich więcej. Jednym z ważniejszych, na które warto zwrócić uwagę, jest publikacja artykułów zewnętrznych. Możesz publikować je np. w prasie, na portalach branżowych czy w magazynach branżowych. Ich działanie jest podobne, jak w przypadku bloga, zmienia się tylko medium. Za pomocą zewnętrznych publikacji docierasz do szerszego grona odbiorców, zyskujesz pozycję eksperta podpartą renomą medium, w którym publikujesz, oraz zdobywasz nowych klientów. Chcesz poznać więcej narzędzi do promocji swojego salonu? Weź udział w moim wykładzie: „Content marketing – jak zostać ekspertem w oczach swoich klientów?” podczas wrześniowych targów BEAUTY FORUM.