Koszyk

Wróć do mnie!

| Autor: Marta Fiłoń

Z tego artykułu dowiesz się:

•  Czym jest remarketing i jak stosować go w praktyce?

•  W jaki sposób zwiększy skuteczność naszych działań online?

•  Czym jest ścieżka remarketingowa?

•  Jak krok po kroku opracować optymalny schemat działania, zwiększający zainteresowanie Twoją ofertą?

Jak poprawić swoją widoczność w sieci (cz. 2) – Reklama na Facebooku nie działa? Chodzi o hasło reklamowe, grafikę, a może ustawienia? Niewątpliwie wszystkie te czynniki mają znaczenie. Dla skutecznej kampanii marketingowej najistotniejszy jest jednak remarketing. Na czym polega i jak stosować go w social mediach, podpowiada Marta Fiłoń.

W KILKU SŁOWACH Remarketing jest najskuteczniejszym elementem każdej kampanii marketingowej, ponieważ dostarcza kolejnych zachęt osobom, które wyraziły swoje zainteresowanie jakimś tematem. Takie działanie jest zwykle bardziej efektywne niż szukanie „na ślepo” osób, które mogłyby wybrać coś dla siebie z Twojej oferty.

 

Kto jest Twoim odbiorcą?

Czy wiesz, jak ludzie podejmują decyzję o skorzystaniu z Twojej oferty? Część osób, które zobaczą reklamę (np. promocję jakiegoś zabiegu), od razu kliknie, by umówić się na wizytę. Niestety, robi to zwykle tylko kilka osób. Pozostali użytkownicy przyjrzą się nieco dokładniej ofercie, jeżeli znają Twój salon i już wcześniej interesowali się proponowanym tematem. I to właśnie oni powinni być celem Twoich starań, kiedy układasz kampanię marketingową. Jeżeli o nich zapomnisz, systematycznie będziesz tracić pieniądze.

Daj się bliżej poznać

Osoby, które widziały już kilka postów dotyczących promowanej tematyki, będą bardziej skłonne do zareagowania na reklamę. Ale! To nie znaczy, że zrobią to od razu. Dlatego najważniejszym elementem każdej kampanii jest REMARKETING, czyli wyświetlanie dodatkowych reklam osobom, które wykazały zainteresowanie jakimś tematem. Na pewno kojarzysz sytuację, w której  po obejrzeniu butów na stronie któregoś e-sklepu, zaczynają Cię „śledzić” jego reklamy na FB i IG, zachęcając do powrotu na www i ostatecznie – do zakupu. Tak właśnie działa remarketing. Dlatego zamiast wymyślać nową reklamę, zadbaj o to, by ułożyć działający schemat dostarczania kolejnych informacji osobom, które klikały posty i czytały więcej na temat związany z Twoją ofertą. Przykład: W danym miesiącu robisz promocję na zabieg X, więc publikujesz na swoim Facebooku: – wideo lub live, gdzie opowiadasz i pokazujesz przebieg zabiegu, – post z quizem zachęcający do skomentowania posta, – post z linkiem do Twojej www – np. do wpisu z dodatkowymi poradami dotyczącymi problemu, który rozwiązuje promowany zabieg. Następnie ustawiasz „Grupy niestandardowych odbiorców” w Mene­dżerze Reklam: – grupę osób, które oglądały Twoje wideo, – grupę osób, które były zaangażowane na Twoim FB (lub IG), – grupę osób, które odwiedziły Twoją www (wcześniej musisz zainstalować pixel Facebooka na swoją stronę). Jak to zrobić? Po wejściu do Mene­dżera Reklam kliknij na menu, a tam na „Odbiorcy”. Kolejno kliknij na niebieski przycisk „Utwórz grupę odbiorców” i „Grupy niestandardowych odbiorców”. Wybierz „Witryna”, by Face­book utworzył grupę osób, które były na Twojej stronie lub konkretnej podstronie. Z tego poziomu możesz także utworzyć grupę osób, które oglądały Twoje wideo (wybierz „Film”) lub angażowały się na Twym fanpage’u (wybierz „Strona na Facebooku”).

Przypomnij o sobie

Oczywiście nie otrzymasz od Face­booka gotowej listy tych klientów, ale możesz ustawić kolejną reklamę, by wyświetlała się właśnie tym osobom. Aby to działało, w nowej kampanii w zestawie reklam pod hasłem „Grupy odbiorców” będziesz mieć zapisane „Niestandardowe grupy odbiorców”. Dzięki temu Twoja reklama, na przykład o treści „Pobierz kupon na zabieg X (zostało tylko 20 sztuk)” lub „Zarezerwuj zabieg X w promocyjnej cenie tylko do końca miesiąca”, może być bardziej efektywna właśnie wśród tych osób. Przyjrzyj się całej ścieżce przepływu informacji: osoby, które oglądały Twoje wideo o zabiegu oraz osoby, które były na Twojej www, gdzie pisałaś o szczegółach tego zabiegu, jak i ci, którzy ostatnio klikali „lubię to” i komentowali Twe posty – zobaczą zachętę do pobrania kuponu na zabieg, o którym już trochę wiedzą.

 

Krótka kampania, czy całoroczny plan

Opisany schemat może być ustawiony na jeden miesiąc, a także na cały rok. Stałym elementem reklamy gabinetu może być na przykład takie przypomnienie: każda osoba, która wejdzie na Twoją stronę www (bo np. szukała czegoś w wyszukiwarce Google), zobaczy na FB lub IG zachętę do pobrania kuponu do Twojego salonu na pierwszą wizytę. Dzięki temu klientka zastanawiająca się nad wyborem salonu na konkretny zabieg może zdecydować się na Twoją ofertę zamiast konkurencji. Pamiętaj, oprócz ustawienia ścieżki remarketingowej na Facebooku, miej na względzie zawsze drugi krok w komunikacji. Nawet gdy wręczysz osobiście kupon na dodatkowy zabieg lub poinformujesz o promocji osoby odwiedzające salon. To, że klientka w danym momencie nie decyduje się na Twoją propozycję, nie znaczy, że nie zmieni zdania, kiedy prześlesz jej jeszcze kilka dodatkowych informacji oraz przypomnienie o kończącej się promocji.

Marta Fiłoń

Trener biznesu beauty, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w efektywnych technikach marketingowych sprzedaży i dla klinik beauty. Autorka książek i kursów online na temat promowania zabiegów i kosmetyków: „Beauty Ekspert”, „Kalendarz Marketingu Beauty”, „Mistrz Recepcji”. Prowadzi Akademię Managera Beauty. Z wykształcenia finansistka po Szkole Głównej Handlowej. Łączy twardą wiedzę o prowadzeniu biznesu z psychologią dzięki studiom na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Szkoleniowiec po Szkole Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Klubu Trenerów Biznesu.

www.martafilon.pl