Koszyk

Współpraca się opłaca

| Autor: Joanna Siruga

Z tego artykułu dowiesz się:

• Jak przygotować klientkę do zabiegu?

• Co obniża wiązanie kleju?

• Jakie rady dot. pielęgnacji domowej przekazywać klientce?

Najczęstsze problemy w stylizacji rzęs (cz. 4) | W trwałej stylizacji rzęs, oprócz referencyjnych produktów oraz profesjonalnej stylistki, kluczową rolę odgrywa odbiorca zabiegu, czyli klientka. Warto zadbać o dobrą komunikację z klientem już od pierwszego spotkania, a zaowocuje ona wieloletnią współpracą i zaufaniem. W czwartej części cyklu artykułów poświęconych profesjonalnej stylizacji rzęs Joanna Siruga, międzynarodowy ekspert i szkoleniowiec, przybliża najważniejsze fundamenty dobrej relacji z klientką.

Nasze klientki to w pewnym sensie… nasze uczennice. Zadaniem specjalisty jest przekazanie im wiedzy niezbędnej do właściwej pielęgnacji rzęs. Jeśli myślisz, że wystarczy na pierwszym spotkaniu subtelnie wspomnieć o zasadach aftercare oraz dyskretnie wręczyć ulotkę z zaleceniami, to jesteś w błędzie. Taki sposób podania informacji zostanie przez większość niezauważony, w najlepszym razie zbagatelizowany. Jak zatem wdrożyć w życie nowe obowiązki właścicielek wykonanych przez nas stylizacji?„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę” – Benjamin Franklin

Konsultacje

Oferuj je wszystkim klientkom, które po raz pierwszy wybierają się na zabieg stylizacji rzęs. Konsultacje warto odbyć jeszcze przed wizytą – mogą być w postaci telefonicznej bądź za pomocą wiadomości w kanałach social media. Opracuj podstawowe rady dotyczące przygotowania się do zabiegu. Pamiętaj, by poinformować klientkę, by przyszła bez makijażu i aby dwie doby przed zabiegiem nie używała kosmetyków wodoodpornych. Ostrzeż przed kofeiną, napojami energetycznymi i dużymi ilościami płynów przed zabiegiem. Poinformuj o czasie trwania procedury zabiegowej i przekaż, że nie powinno się zabierać osób trzecich, w tym dzieci, gdyż zabieg trwa za długo, by kazać komukolwiek czekać, i wymaga skupienia oraz współpracy obu stron. Poinformuj o konieczności odstawienia odżywek do rzęs zawierających syntetyczne analogi prostaglandyn co najmniej kilka tygodni przed rozpoczęciem zabiegów stylizacji.

Przyczyna i skutek

Bardzo ważny jest przekaz słowny. Jego siła jest w tym przypadku zdecydowanie większa, niż np. wręczenie ulotki, której klientka może wcale nie przeczytać. Opowiadaj o konsekwencjach nieprzestrzegania zasad higieny oraz zaleceń po zabiegu. Regularnie tłumacz swoim klientkom, dlaczego tłuste produkty osłabiają wiązanie kleju, a brudne rzęsy są idealnym siedliskiem dla bakterii i drobnoustrojów, a także jakimi chorobami może grozić zaniedbanie higieny oka.

Praktyka

Pokaż klientce, jak prawidłowo myć rzęsy w domu. Przećwiczcie wspólnie tę czynność podczas konsultacji. Wyjaśnij, dlaczego należy unikać wacików w okolicy oka i przygotuj jeden wacik z kępkami, powiedz o wyszarpywaniu rzęs podczas demakijażu. Zaprezentuj, jak prawidłowo czesać rzęsy i poinformuj klientkę o tym, jak bezpiecznie (higienicznie) przechowywać szczoteczkę do czesania rzęs.

Ściąga

Robiłaś w szkole ściągi? Teraz czas stworzyć je dla klientek. Pamiętaj o wręczeniu klientce karty z zaleceniami po zabiegu. Możesz też stworzyć niewielkie zawieszki lub naklejki z najważniejszymi zasadami i krokami pielęgnacyjnymi, które klientka umieści przy lustrze w łazience, tak aby codziennie przypominały jej o właściwej pielęgnacji. Jeśli w Twojej ofercie znajduje się tylko stylizacja rzęs, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie najważniejszych przykazań na odwrocie  wizytówki lub karty, na której zapisujesz termin najbliższej wizyty i przekazujesz klientce.

Edukacja domowa

Przygotuj materiały w postaci zdjęć, infografik bądź filmików i umieszczaj je regularnie na swoich mediach społecznościowych, by przypominać klientkom o istotnych aspektach higieny i pielęgnacji rzęs przedłużonych. Pamiętaj, że klientki nie będą sprawdzały całej historii Twojego fanpage’a i warto odświeżać takie posty co najmniej raz w miesiącu, by wszystkie były na bieżąco.

GDY WSZYSTKO ZAWODZI…

Gdy miękka edukacja i rady nie znajdują zastosowania, a klientka w dalszym ciągu zaniedbuje efekt Twojej pracy, warto jej uzmysłowić, jak wiele traci i o ile więcej płaci przy każdej wizycie. Zimna kalkulacja potrafi zdziałać cuda. Poinformuj ją, jak dużo czasu spędzasz nad dokładnym myciem rzęs przed zabiegiem oraz ile w tym czasie byłabyś w stanie ich uzupełnić. Warto informować klientki o tym, że zadbana stylizacja trzyma się dłużej oraz wymaga rzadszego uzupełniania, a co za tym idzie – przynosi zdecydowanie większą oszczędność dla portfela.

Materiały pomocnicze i instruktaż

Kiedy już wszystko wyjaśnisz i odpowiesz na każde pytanie klientki, pamiętaj, by przygotować dla niej materiały, które pomogą jej dbać o nowe rzęsy. W sprzedaży powinnaś mieć odpowiednie akcesoria i środki do pielęgnacji oraz instruktaż zawierający istotne informacje dotyczące pierwszych 24 godzin po zabiegu, jak i pozostałych reguł pielęgnacyjnych. Przykładowa treść takiej ulotki w dowolnej formie może na pierwszej stronie zawierać „Dekalog klientki 24 godziny po zabiegu”, a na odwrocie „8 kroków do trwałej stylizacji rzęs”. Trwała i bezpieczna stylizacja rzęs jest zależna od wielu czynników, warto stworzyć w salonie listę ze wszystkimi wymienionymi w naszych artykułach czynnościami, by móc szybko zweryfikować przyczynę ewentualnych roszczeń i reklamacji związanych z retencją rzęs przedłużonych. Pamiętaj, że zdrowa relacja z klientem i czyste sumienie stylistki rzęs to najlepszy sposób na rzęsowy sukces.

Czego nie robić w ciągu 24 godzin po wykonanej stylizacji

1. Nie pocieraj i nie dotykaj rzęs.
2. Nie korzystaj z basenu, sauny, kąpieli w zaparowanej łazience.
3. Nie stosuj żadnych kosmetyków wokół oczu.
4. Nie śpij na brzuchu, twarzą do poduszki.
5. Przy gotowaniu nie pochylaj się nad parującymi garnkami, unikaj rozgrzanego piekarnika, zmywarki.
6. Nie maluj powiek (kreski, cienie).
7. Nie maluj dolnych rzęs tuszem.
8. Nie wykonuj zabiegów kosmetycznych na twarz.
9. Nie korzystaj z usług fryzjerskich.
10. Nie uprawiaj intensywnie sportu.

Pielęgnacja domowa rzęs przedłużanych

1. Rzęsy należy myć wyłącznie przeznaczonymi do tego produktami i robić to regularnie. Szampon do rzęs o odpowiednim pH zakupisz u swojej stylistki.
2. Nie wolno suszyć rzęs suszarką ani nie kierować na nie gorącego strumienia, może to wyprostować piękny skręt rzęs przedłużonych.
3. Zrezygnuj ze stosowania tłustych kosmetyków wokół oczu (mleczka, wazeliny, olejków, kremów).
4. Nie używaj wodoodpornych kosmetyków do makijażu oka.
5. Unikaj dotykania rzęs palcami.
6. Zrezygnuj z używania zalotki.
7. Nie maluj rzęs tuszem.
8. Używaj szczoteczki do rzęs jedynie, jeśli to konieczne i rób to zawsze delikatnie.

Joanna Siruga

Współzałożycielka marek JoLash, Safewax, Browmination, Organic Lash Botox.
Międzynarodowy mastertrainer oraz sędzia na mistrzostwach w stylizacji rzęs i brwi.Specjalista w dziedzinie liftingu rzęs oraz reprezentant australijskiej marki Elleebana. Autorka artykułów edukacyjnych w prasie branżowej oraz pierwszego opatentowanego podręcznika z ćwiczeniami dla stylistek rzęs The Lashbook. Prelegentka na kongresach i konferencjach branżowych. Pasjonatka, zawsze online, zawsze gotowa, by pomóc.