Z tego artykułu dowiesz się:
- jak zbudować zaangażowany zespół,
- o barierach pokoleniowych pracowników,
- o istotności komunikacji w zespole.
Aby Twoja firma dobrze prosperowała, ważne jest, by prowadzono ją z energią i dbałością, które wynikać mogą jedynie z tego, że komuś zależy na jej powodzeniu. Czego potrzebujesz, aby mieć firmę działającą jak w zegarku? Zanim wrócisz do czytania, spróbuj odpowiedzieć na to pytanie tak, jak Ci się wydaje.
Opowiem, czego nauczyło mnie moje 25-letnie doświadczenie w branży. Twoim najważniejszym zasobem są ludzie, a dobrego, zmotywowanego i zaangażowanego zespołu nie dasz rady kupić za żadne pieniądze. Istotne jest przemyślenie, jak widzisz swoich pracowników – jak inwestycję czy koszty? Aby zbudować zgrany zespół, koniecznie musisz przyjąć pierwszą perspektywę. Pracownicy to przede wszystkim inwestycja.
Zespół a szef(owa)
Budowanie dobrego personelu często kojarzy się z poszukiwaniem, żmudną rekrutacją czy wdrażaniem nowych członków. Jak najbardziej się to zgadza, ale podobne podejście omija kluczową perspektywę – perspektywę szefa/szefowej. Znajdowanie odpowiednich ludzi to jedno, bycie dobrym, przyciągającym talenty liderem – drugie. Zastanów się, jakie cechy powinni mieć właściciele i menedżerowie firm, a później porównaj, jak sam(a) wypadasz na tym tle.
Pamiętaj jednak, że podpisywanie umów o pracę, przekazywanie zadań czy robienie przelewu raz na miesiąc to za mało, aby być dobrym liderem lub liderką. Ważne, by potrafić łączyć umiejętności twarde
Pozostało 81% tekstu do przeczytania