Koszyk

Komunikacja kluczem do sukcesu

| Autor: Aleksandra Cierocka

Z tego artykułu dowiesz się:
• na co zwrócić uwagę w relacji z pacjentem,
• jak prowadzić z nim konstruktywny dialog,
• co jeszcze, oprócz samego zabiegu, prowadzi do sukcesu terapii.

Do osiągnięcia sukcesu w terapii podologicznej potrzeba spełnienia wielu warunków. Odpowiednia diagnoza zmiany chorobowej znajdującej się na płytce paznokcia, prawidłowe wykonanie zabiegu przez specjalistę oraz precyzyjne wskazanie pacjentowi zaleceń domowych – to główne elementy całej terapii podologicznej.
Pierwszym krokiem do podjęcia jakichkolwiek działań w gabinecie jest przeprowadzenie szczerej rozmowy z pacjentem. W jej trakcie należy omówić dystrofię płytki paznokcia i przede wszystkim poinformować go o tym, jaki zabieg w związku z tym planujemy i jakich efektów możemy się spodziewać po zakończeniu terapii. Na tym etapie bardzo pomocne jest pokazanie pacjentowi przykładowych zdjęć, na których utrwalono podobne przypadki.

Obraz płytki paznokcia przed zabiegiem i jej spektakularna zmiana po terapii będą dla pacjenta dowodem na to, że podolog potrafi wyprowadzać tego typu zmiany na płytce paznokcia.

Obietnice

Jeżeli okaże się, że mamy do czynienia ze schorzeniem, które ma tendencję do nawrotowości (np. paznokieć wkręcający) lub wiemy, że terapia może potrwać bardzo długo, nie należy tego ukrywać przed pacjentem. Tylko szczerość pozwoli na zbudowanie zaufania pomiędzy obydwoma stronami.
Używając niesolidnych zapewnień typu „Na sto procent nie będzie już problemów z tym paznokciem w przyszłości” czy „Spotkamy się tylko kilka razy

Pozostało 63% tekstu do przeczytania

This post is only available to members.

Aleksandra Cierocka

Podolog praktyk, specjalizuje się w korekcji wrastających i wkręcających paznokci. Na co dzień pracuje w AArkada Instytucie Podologii, gdzie z dużymi sukcesami prowadzi terapie płytki paznokciowej u dłoni. Jako prelegentka występuje na kongresach, konferencjach i szkoleniach. Instruktor Metody Arkady i Arkada’s Barce M.