Koszyk

Przygotuj salon na święta

| Autor: Beata Adamczyk

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie czynniki wziąć pod uwagę, układając ofertę na okres świąteczny,
  • jak uatrakcyjnić ją w oczach klientów,
  • co może sprawić, by wizyta w Twoim gabinecie zimą była niezapomniana.

    Każdy przedsiębiorca działający w sektorze usług wie, że sezon świąteczny to niezwykle wyjątkowy czas dla ich biznesów i klientów. Gdy skłonność tych ostatnich do dokonywania zakupów jest większa, warto przygotować specjalną ofertę! Święta to przecież doskonały moment na zadbanie o siebie i swoje ciało. Zaskocz zatem swoich stałych klientów i przyciągnij nowych dzięki wyjątkowej, zimowej ofercie.

    Zacznij przygotowania już teraz i nie czekaj do ostatniej chwili. Jeśli pokażesz swoją ofertę po tym, jak wszyscy zainteresowani zapoznają się już z mającą identyczny plan konkurencją, będzie za późno, by coś nią osiągnąć. Działaj inaczej – uczyń z oferty świątecznej skuteczne narzędzie marketingowe i wykorzystaj komercyjną magię świąt. Jak zatem przygotować dobrą i interesującą ofertę świąteczną?

    Atmosfera świąt

    Po pierwsze, zrozum swoich klientów. Kim oni właściwie są? Jaka to grupa osób? Które usługi lubią najbardziej, a które najmniej? Jakie produkty będą dla nich w tym okresie atrakcyjne? To podstawowe pytania, na które warto znać odpowiedź. Aby stworzyć ciekawą ofertę, musisz wiedzieć, do kogo ją adresujesz. Zbadaj więc swój lokalny rynek, a dowiesz się, jakie są jego potrzeby i jakie zachcianki miewają klienci w sezonie zimowym. Po drugie, nie działaj chaotycznie, ale zgodnie z planem.

    Kiedy już określisz, co chcesz zrobić, rozbij wykonanie tego projektu na małe części. Przykładowo, wypisz sobie te punkty: dekoracja salonu, przygotowanie prezentów dla klientów i pracowników, opracowanie specjalnego menu zabiegowego, zorganizowanie świątecznego eventu, wprowadzenie kampanii voucherów, opublikowanie świątecznych postów w mediach społecznościowych, organizacja Wigilii dla pracowników i partnerów biznesowych itd. Oczywiście te punkty należy spersonalizować i dostosować do swoich warunków. Ważne, by wśród nich znalazło się wszystko to, o czym sam/a biznesowo marzysz w perspektywie najbliższego sezonu.

    Po trzecie, znajdź inspiracje – więcej niż jedną! Stwórz świąteczny klimat w salonie dzięki dekoracjom, muzyce i aromaterapii. Motyw może być gwiazdkowy albo po prostu zimowy. Postaraj się działać tak, by klienci, wchodząc do Twojego salonu, poczuli, że przenoszą się do krainy wieczornego ciepła przy kominku, mroźnej zimy czy wesołych świąt. Po czwarte, nadaj swojej ofercie atrakcyjny format. Po przeanalizowaniu swojej grupy docelowej powinno być to znacznie łatwiejsze. Pomyśl, czy Twoim klientom najbardziej odpowiadałyby zniżki na produkty lub usługi, zestawy prezentowe, nowe programy lojalnościowe, czy też może specjalne świąteczne pakiety? Daj się ponieść kreatywności – pamiętaj jednak, by zachować klarowną komunikację na linii Twój biznes ‒klient i stworzyć ofertę atrakcyjną, ale jednocześnie opłacalną.

    Pomyśl, czy Twoim klientom najbardziej odpowiadałyby zniżki na produkty lub usługi, zestawy prezentowe, nowe programy lojalnościowe, czy też może specjalne świąteczne pakiety?

     

    Garść inspiracji

    By łatwiej było Ci wymyślić coś, co będzie pasować do Twojego salonu, zerknij na poniższe przykłady i zainspiruj się.

    1. Świąteczny kalendarz adwentowy: idealny grudniowy program lojalnościowy. Zachowaj format codziennych niespodzianek, ale nadaj im treść. Mogą to być zniżki, miniprodukty lub porady. Kalendarz urodowy z inspiracjami pielęgnacyjnymi na każdy dzień pomoże Twoim klientom w codziennym dbaniu o ich skórę.       
      Taka forma zachęci nie tylko do korzystania z Twojej oferty, ale również sprawi, że Twoi klienci będą podekscytowani każdym dniem.
    2. Zimowe wieczory urody: tematyczne spotkania, przykładowo – przedsylwestrowe. Podczas tych wydarzeń klienci mogliby korzystać z ekskluzywnych ofert w wyjątkowych pakietach. Nie zapomnij o dostarczeniu przekąsek, napojów i pasującej muzyki.
    3. Świąteczne menu usług: specjalna oferta na okres świąteczny – wyjątkowa stylizacja paznokci, makijaż bądź zabieg relaksacyjny z użyciem zimowo-świątecznej estetyki i aromaterapii.
    4. Świąteczna zabiegowa gala urody: doskonała okazja, by zapoznać klientów z ekskluzywnymi zabiegami oraz zaprosić ich w progi Twojego gabinetu. Podczas uroczystości zadbaj o rozrywkę i cały przekrój Twoich usług: od manicure’u i pedicure’u po zabiegi na twarz i ciało.
    5. Świąteczny kiermasz zabiegowy: wystaw na kiermaszu „próbki” zabiegów oferowanych w Twoim salonie. Pracownicy mogą przeprowadzać krótkie demonstracje lub konsultacje w celu przedstawienia korzyści z zabiegów. To daje klientom okazję do wypróbowania nowych usług. Zaproś innych ekspertów, aby udzielali konsultacji. Mogą to być dermatolodzy, stylistki fryzur czy wizażyści.

    Pamiętaj, że kluczowym narzędziem marketingowym będą tutaj media społecznościowe, newslettery czy strona internetowa – wykorzystaj ich potencjał! Promuj zimowe nowości dzięki atrakcyjnym grafikom i treściom reklamowym. Zwróć także uwagę na poziom obsługi klienta w Twoim salonie.

    O czym warto pomyśleć?

    Świąteczna gorączka może być wyjątkowo stresującym momentem dla pracowników. Zadbaj o to, aby ich prezentacja była zawsze przyjazna i kompetentna. Sposób ich zachowania powinien dopełniać magiczną atmosferę stworzoną przez świąteczne menu zabiegowe.

    Zwróć uwagę, że klienci przychodzą do Ciebie głównie po to, aby wyrwać się z przedświątecznego stresu. Stwórz im zatem do tego przestrzeń, dbając o każdy detal. Przypilnuj, by Twoi pracownicy zachowywali profesjonalizm w każdej sytuacji i nie dzielili się niepotrzebnie prywatnymi szczegółami z własnej świątecznej bieganiny.

    Dzisiaj jestem tutaj do dwudziestej pierwszej, nie mam pojęcia, kiedy upiekę ciasto.
    Nie mam jeszcze wszystkich prezentów, cały czas jestem w pracy nie wiem, jak to zrobię
    Za kilka dni Wigilia, a ja jestem w lesie z przygotowaniami…

    Podobne wypowiedzi mogą wywołać u klientów dyskomfort, a nie oczekiwany relaks.

    Przygotuj także świąteczne vouchery dla firm. Być może Twoją grupą docelową są nie tylko indywidualni klienci, ale również firmy. Zadbaj o nie i ich pracowników! Powinny to być vouchery, którymi pracodawcy biznesowi mogą obdarować swoich pracowników podczas firmowej Wigilii. To świetny przepis na zwiększenie liczby profesjonalnej klienteli. Wreszcie, na koniec sezonu koniecznie zrób podsumowanie i przeanalizuj wyniki. Sprawdź, co się sprawdziło, a co nie, i wyciągnij wnioski w przyszłym roku. Nauka na podstawie własnych doświadczeń pomoże Ci doskonalić umiejętności i coraz lepiej dostosowywać swoją ofertę do potrzeb Twoich klientów. Przede wszystkim spójrz na to przedsięwzięcia jako sposób na zwiększenie przychodów i przyciągnięcie nowych twarzy. Postępuj zgodnie z zasugerowanymi krokami, a pomoże Ci to sprawić, by nadchodzący sezon zimowy był niezapomniany!

     

    Beata Adamczyk

    Ekspert od budowania zyskownego biznesu beauty, międzynarodowy konsultant rynku spa & beauty. Od 25 lat edukuje i konsultuje przedsiębiorców w branży kosmetycznej. Wspiera, motywuje i dodaje skrzydeł klientom. Efektem jej pracy jest wzrost rentowności biznesu poprzez pracę nad aspektami finansowymi, marketingowymi i strukturalnymi. Jej rolą jest spójne podejście do wszystkich najważniejszych aspektów biznesu, pozwalających na wyzwolenie pełni potencjału zyskowności. www.beataadamczyk.pl